2017-09-26, 13:01
Medlem
Teleslingas avatar
Ser att min gamle favoritförfattare från ungdomen visst fortfarande skriver böcker och håller föredrag för fulla muggar.

http://www.robertkarjel.se/

Hur hinner han allt vid sidan om tillvaron som hög chef vid försvarsmaktens helikopterverksamhet? Kanske därför han numera är skriven ensam i en lägenhet i Hägersten. Har nämligen för mig att det var radhus norr om stan som gällde för några år sedan. Vad kan ha hänt? Har han jobbat för mycket och prioriterat bort familjen? Snedknull med efterföljande utslängning?

Nå, vad har vi på denne officer och gentleman*(?)?

Edit: */ Med ett CV och en bakgrund som Jan Guillou lätt skulle ge sin ena pungkula och vinkällare för att ens komma i närheten av.
Senast redigerad av Teleslinga 2017-09-26 kl. 13:05.
Citera
2019-06-03, 22:06
Medlem
Trams - han blev avskild från flygutbildningen efter ett år - det blir man bara om man har dåligt psyke eller annan problematik.
Han lyckades sedan tjata sig in på hkp-utb eftersom han redan blivit anställd.

Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ser att min gamle favoritförfattare från ungdomen visst fortfarande skriver böcker och håller föredrag för fulla muggar.

http://www.robertkarjel.se/

Hur hinner han allt vid sidan om tillvaron som hög chef vid försvarsmaktens helikopterverksamhet? Kanske därför han numera är skriven ensam i en lägenhet i Hägersten. Har nämligen för mig att det var radhus norr om stan som gällde för några år sedan. Vad kan ha hänt? Har han jobbat för mycket och prioriterat bort familjen? Snedknull med efterföljande utslängning?

Nå, vad har vi på denne officer och gentleman*(?)?

Edit: */ Med ett CV och en bakgrund som Jan Guillou lätt skulle ge sin ena pungkula och vinkällare för att ens komma i närheten av.
Citera
2019-06-03, 22:49
Medlem
happyjoys avatar
Jag fick hans första bok "Gå över gränsen" av hans dåvarande förlagsrepresentant. Boken var bland det mest amatörmässiga skit jag nånsin läst. Full av faktafel och felaktiga benämningar/namn på både det ena och andra. Gav upp efter två kapitel.
Citera
2019-06-05, 15:12
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Trams - han blev avskild från flygutbildningen efter ett år - det blir man bara om man har dåligt psyke eller annan problematik.
Han lyckades sedan tjata sig in på hkp-utb eftersom han redan blivit anställd.
Vad är det som är trams? Berätta gärna mer om hur det gick till när Karjel lyckades "tjata sig in på helikopterutbildningen".
Citera
2019-08-10, 20:05
Medlem
Teleslingas avatar
Nu föll bitarna på plats! "Skuggan av Floden" visade sig alltså vara en nyckelroman. Det visar sig att Karjel, precis som sitt alter ego i boken, ligger med en vacker kvinna med utländskt påbrå.

https://morettikarjel.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in