Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 12:20
  #1
Medlem
Hej!
Börjar nu bli dags att införskaffa ny laptop. Har kollat på lite olika msi och Asus med gtx 1060 kort fast nu upptäckte jag HP Omen med gtx 1070 grafikkort. Sen tidigare erfarenheter så har jag tyckt att hp varit rätt kassa med kylning men det har varit på deras mer budget datorer, är det samma sak med deras speldatorer Omen?

Jag var intresserad av denna https://www.netonnet.se/art/dator/ba...o/243513.8909/Är detta någon bra dator som skulle klara de mer modernare spelen med sitt gtx 1070 eller skulle den få problem med temperaturen och börja throttla? Jag vill liksom köra spel på höga grafikinställningar.

Tack på förhand!
Citera
2017-09-26, 12:32
  #2
Medlem
Har du läst recensioner som t.ex. 1, 2, 3?
Citera
2017-09-26, 12:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behappypro
rätt kassa med kylning
Det där är ju en laptop, det är ju inte som du kan förvänta dig perfekt kylning direkt.
Vill du ha något att spela så lär det vara mer prisvärt att köpa en stationär dator och en billigare laptop.
Citera
2017-09-26, 12:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphene
Har du läst recensioner som t.ex. 1, 2, 3?

Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det där är ju en laptop, det är ju inte som du kan förvänta dig perfekt kylning direkt.
Vill du ha något att spela så lär det vara mer prisvärt att köpa en stationär dator och en billigare laptop.

Tack för era svar. Jag har läst alla recensioner jag kunde få tag på men ville se om någon har egna erfarenheter med modellen etc. Jag behöver just en laptop då jag ibland behöver besöka familjen och då vill jag gärna ha med min laptop så jag kan göra mitt arbete men ändå spela. Jag skulle inte orka med att släpa på en stationär på pendel etc.
Citera
2017-09-26, 15:35
  #5
Moderator
tobess avatar
Främsta frågan som vanligt blir förstås vilken budget du har att röra dig med.

Ingen personlig erfarenhet av modellen så det lämnar jag därhän, men den du länkar till verkar ha äldre generationens CPU vilket antagligen är anledningen till att den är lite billigare (läs: de vill sälja slut på modellen så att de kan börja pusha ut kabylake-modeller istället). Kan alltså vara värt att kolla på vad en motsvarande med 7:e generationens CPU:n kostar. Om det inte är betydligt mer kan det vara värt att köra på eftersom de trots allt är bättre.

Verkar vara en ~12% skillnad mellan Skylake-versionen (6700HQ) vs. Kabylake (7700HQ)

http://cpu.userbenchmark.com/Compare...211019vsm34954
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback