Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 08:01
  #1
Medlem
Hej!

När jag tog upp min telefon ur fickan förra veckan var den bara helt svart, ingen respons på någonting. Har testat att ladda den etc etc. Men den är verkligen helt död. Jag har viktiga bilder i den som jag vill ha tillbaka.

Finns det någon reparatör som kan hjälpa till med att återskapa bilder? Finns det någon man lämnar in skiten till? Finns det någon app eller något annat datorprogram som kan hjälpa till?


Tack!
Citera
2017-09-26, 08:10
  #2
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Hej!

När jag tog upp min telefon ur fickan förra veckan var den bara helt svart, ingen respons på någonting. Har testat att ladda den etc etc. Men den är verkligen helt död. Jag har viktiga bilder i den som jag vill ha tillbaka.

Finns det någon reparatör som kan hjälpa till med att återskapa bilder? Finns det någon man lämnar in skiten till? Finns det någon app eller något annat datorprogram som kan hjälpa till?


Tack!
Samsung?

Det hände min gamla S5 - totalt stendöd trots flera omstartsförsök och urtag av batteri, så jag köpte en annan telefon och lät den ligga.
Några veckor senare provade jag att starta den och då hoppade den igång igen (och går fortfarande)
__________________
Senast redigerad av pillenotten 2017-09-26 kl. 08:14.
Citera
2017-09-26, 08:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Samsung?

Det hände min gamla S5 - totalt stendöd trots flera omstartsförsök och urtag av batteri, så jag köpte en annan telefon och lät den ligga.
Några veckor senare provade jag att starta den och då hoppade den igång igen (och går fortfarande)

Nej, nexus 6 P.

Okej, vi får hoppas på samma tur i mitt fall då!

Gud vilken dålig rubrik jag skrev. Kan någon ändra den till något mer passande? typ "hur återskapa data från helt död telefon".

Tack!
Citera
2017-09-26, 08:25
  #4
Medlem
Sätt den på laddning ett tag. Sen trycker du volym upp knappen och power knappen och håller dom intryckta samtidigt i ungefär 10sek..
Citera
2017-09-26, 10:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Sätt den på laddning ett tag. Sen trycker du volym upp knappen och power knappen och håller dom intryckta samtidigt i ungefär 10sek..


Fan vad sjukt, när jag gör det du sa. Så vibrerar den till och Google-logon syns precis som den gör vid startup. Men sedan händer inget mer...

Stort tack i alla fall, ska lägga den mer på laddning. Återkommer!
Citera
2017-09-26, 10:15
  #6
Medlem
Ladda via elnät, inte USB på datorn.

Sannolikt är ju dina bilder lagrade mot molnet också, det är ju standard idag. Prova logga in på ditt googlekonto via datorn och kontrollera detta.
Citera
2017-09-26, 10:36
  #7
Medlem
Har kolla lite till nu. Testade att ladda den, och trycka volym up och startknappen. DÅ komme det fram någon text om "fast boot", sen såg man den där androidgubben samt att det stod "START" i ganska stora bokstäver, precis som en knapp. Det var dock inget jag kunde trycka på, eller så är displayen kass.

Ja, och innan det med fast boot dök upp, så stod det att den höll på att uppdera firm waren och att man inte skulle un-plugga. Men den verkar dö rätt fort efter att man "fått igång" den...

Ja, jag ska testa att plugga in en USB-sladd. Om jag får över alla bilder etc så köper jag en ny lur sedan.

Tack för svar
Citera
2017-09-30, 17:02
  #8
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Har kolla lite till nu. Testade att ladda den, och trycka volym up och startknappen. DÅ komme det fram någon text om "fast boot", sen såg man den där androidgubben samt att det stod "START" i ganska stora bokstäver, precis som en knapp. Det var dock inget jag kunde trycka på, eller så är displayen kass.

Ja, och innan det med fast boot dök upp, så stod det att den höll på att uppdera firm waren och att man inte skulle un-plugga. Men den verkar dö rätt fort efter att man "fått igång" den...

Ja, jag ska testa att plugga in en USB-sladd. Om jag får över alla bilder etc så köper jag en ny lur sedan.

Tack för svar

Dumheter!
Du behöver inte köpa någon ny lur alls om du nu inte vill då såklart.... ;-)

Gör såhär:

1. Ladda ner och installera Nexus Root Toolkit härifrån: http://www.wugfresh.com/nrt/
2. Öppna programmet och Klicka på Full Installation & Driver Setup i Toolkietet och följ eventulla anvisningar på skärmen.

3. Klicka på choose device och välj Nexus 6P se till att du inte väljer fel och råkar ta Nexus 6 eller så istället för i så fall riskerar du att totalförstöra luren

4. Klicka på Backup och välj att den ska backupa ditt SD-kort.

5. Kryssa i device is softbricked +unroot
6. Välj Unlock bootloader
7. Klicka på Flash stock +unroot och föj anvisningarna, välj senaste versionen av Android från listan när den frågar. låt datorn vara och ta en god öl medans den jobbar eller något,och använd inte datorn under tiden., processen tar ungefär 10 min
8. Välj Restore Backup.

9. Säg Hej till din fungerade Nexus 6P och behandla den snällt...

Skriv igen om det fortsätter strula
Citera
2017-10-02, 14:22
  #9
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Dumheter!
Du behöver inte köpa någon ny lur alls om du nu inte vill då såklart.... ;-)

Gör såhär:

1. Ladda ner och installera Nexus Root Toolkit härifrån: http://www.wugfresh.com/nrt/
2. Öppna programmet och Klicka på Full Installation & Driver Setup i Toolkietet och följ eventulla anvisningar på skärmen.

3. Klicka på choose device och välj Nexus 6P se till att du inte väljer fel och råkar ta Nexus 6 eller så istället för i så fall riskerar du att totalförstöra luren

4. Klicka på Backup och välj att den ska backupa ditt SD-kort.

5. Kryssa i device is softbricked +unroot
6. Välj Unlock bootloader
7. Klicka på Flash stock +unroot och föj anvisningarna, välj senaste versionen av Android från listan när den frågar. låt datorn vara och ta en god öl medans den jobbar eller något,och använd inte datorn under tiden., processen tar ungefär 10 min
8. Välj Restore Backup.

9. Säg Hej till din fungerade Nexus 6P och behandla den snällt...

Skriv igen om det fortsätter strula
Kan man göra nåt liknande på en stendöd Samsung Galaxy S4 Zoom?
Den fungerade bra och plötslig var den död. Händer inget oavsett vad man trycker, håller in osv inget liv vid laddning heller...
Citera
2017-10-03, 23:26
  #10
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Kan man göra nåt liknande på en stendöd Samsung Galaxy S4 Zoom?
Den fungerade bra och plötslig var den död. Händer inget oavsett vad man trycker, håller in osv inget liv vid laddning heller...


Den visar alltså inga livstecken alls?

Ingen laddningsindikator när du ansluter telefonen till laddaren?
Ingen Samsunglogga när telefonen startas?
Om inte har du kollat att du inte har fått in skräp i usb-uttaget?

Kommer du inte åt download-mode heller? (se video)

https://www.youtube.com/watch?v=9qh4z4JWLpI

Om inget av ovanstående visar några livstecken, är det förmodligen ett hårdvarufel, men kolla den här video också för säkerhets skull.

https://www.youtube.com/watch?v=Qt2oWoubBRE
Citera
2017-10-08, 19:50
  #11
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Den visar alltså inga livstecken alls?

Ingen laddningsindikator när du ansluter telefonen till laddaren?
Ingen Samsunglogga när telefonen startas?
Om inte har du kollat att du inte har fått in skräp i usb-uttaget?

Kommer du inte åt download-mode heller? (se video)

https://www.youtube.com/watch?v=9qh4z4JWLpI

Om inget av ovanstående visar några livstecken, är det förmodligen ett hårdvarufel, men kolla den här video också för säkerhets skull.

https://www.youtube.com/watch?v=Qt2oWoubBRE
Lyckas inte få liv i den på nåt sätt. Inget mode alls utan allt är helt svart.
Köpte ny telefon så den här blev liggande några dagar innan ja skulle använda den igen och då var den stendöd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback