Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-29, 18:55
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ojdå, ser du inte har en aning om vad som gäller på hur länge THC finns i blodet.
I blodet så efter 8-10h så finns inga spårbara mängder THC kvar i blodet.
Och metaboliterna pratar man om 2-7 dagar efter.
Men en del vittnar om de klarat sig redan 1dag efter, medan andra mer.
Vi pratar om ett enskild röktillfälle.

Och vid lång konsumtion så upp till 3månader efteråt på metaboliter, och under tiden kan man pissa negativt och sen få ett positivt prov senare och inte ha konsumerat.

Oralt intag, så kan man bara gissa, då det är mer eller mindre omöjligt och veta när den sista cannabisen tas upp.

Sen ensak jag inte är hundra på , ett är om det skiljer sig i tid om man testar i blod/urin och påvisa metaboliterna av THC.
Rent logiskt så borde det finnas metaboliter i blodet lika länge som i urinen.
Men tanke på att kroppen rensar blodet.

Det är ju så bisarrt att lagarna i Sverige är sådana som dom är. Dom ser att du inte är påverkad av cannabis men det spelar ingen roll körkortet ryker ändå. Tragiskt!
Citera
2017-09-29, 19:14
  #26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Du har helt rätt angående thc och metaboliter.

Det kan absolut sitta i längre en 1 månad i extremfall men generellt för en storrökare brukar de pissa rent efter den tiden.

Jag vet av egen erfarenhet att efter 72 h syns det inte i blodet. Det är på mig ska tilläggas.
Om man har dålig metabolism och hög BMI så kan det sitta kvar i blodet upp till max 7 dagar. Finns mycket information om det. Kolla upp det!
Jag litar på RMV när det kommer till THC i blodet, de säger det normalt inte finns mätbara mängder THC i blodet efter 8-10h.
Citera
2017-09-29, 19:42
  #27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Det är ju så bisarrt att lagarna i Sverige är sådana som dom är. Dom ser att du inte är påverkad av cannabis men det spelar ingen roll körkortet ryker ändå. Tragiskt!
Behöver inte nödvändigtvis vara sant.
Då det finns hampaprodukter och industrihampa som ger dig THC i blodet, men man blir friad ifrån rattfylla.
Och finns här i denna.
https://www.dropbox.com/sh/55iikp1qh...4wQ7uCqMa?dl=0
https://lagen.nu/dom/nja/2007s219
Sen CBD-olja med THC räknas som beredningar, och dessa är olagliga om det är THC i(och som jag förstått domarna).

Så med lite smarthet, så kan man undgå rattfylla också.
Men har du cannabis hemma och de tar, då blir det svårt och hävda det är av industrihampa.
Citera
2017-09-29, 21:52
  #28
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Sativa ger generellt ett uppåtrus och kreativitet medan indica är neråt och sofflockskänsla.

Sedan har inte sativa eller indica inte någonting att göra med smärtlindring. Det är rätt cannabinoider
och även rätt mix av cannabinoider som ger den smärtlindrande effekten. Cbd ( som inte är psykoaktivt )
säger man generellt är smärtlindrande.
Men av egen erfarenhet så är det mer komplex och individuellt. Vad som fungerar för dig kanske inte fungerar för någon annan.

Om du har möjlighet så odla själv och hitta den strain som passar dig.
jag vet vad jag pratar om.

jag har redan en favorit som min kompis säljer. blue mystic(sativa) som han gör till charas som sen röks. det är neråt och lite smärtstillande. man vill ligga och kolla på t.ex transformers och man tycker att det är as bra. sen vill man äta också så man får i sig näring = bra mot anorexias. sen botar det även depression så man kan gå upp ur sängen på morgonen(även om det är neråt för man blir glad av det). man blir glad av det. man klarar av att jobba mycket bättre(jobbar inte för ja har några diagnoser som ja inte vill nämna här men funkar jätte bra när ja t.ex ska diska) för man får energi av maten man äter och röker man lite efter maten så kommer energin för sativan höjer blodsockret på nåt sätt så insulin produktionen höjs så man sen förbränner fett mycket snabbare. så funkar som bantnings medel också. jätte bra strain.
Citera
2017-10-01, 00:21
  #29
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkvall
Testa AK47, funkade för min polare när han hade värk // mvh 20 årig snorunge

ja olika åldrar har olika problem, men man vill ju åt den busiga delen också , fick bli lite indica till helgen nu, fan vilken dålig förebild man är för unga män XD
Citera
2017-10-02, 20:46
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
jag vet vad jag pratar om.

jag har redan en favorit som min kompis säljer. blue mystic(sativa) som han gör till charas som sen röks. det är neråt och lite smärtstillande. man vill ligga och kolla på t.ex transformers och man tycker att det är as bra. sen vill man äta också så man får i sig näring = bra mot anorexias. sen botar det även depression så man kan gå upp ur sängen på morgonen(även om det är neråt för man blir glad av det). man blir glad av det. man klarar av att jobba mycket bättre(jobbar inte för ja har några diagnoser som ja inte vill nämna här men funkar jätte bra när ja t.ex ska diska) för man får energi av maten man äter och röker man lite efter maten så kommer energin för sativan höjer blodsockret på nåt sätt så insulin produktionen höjs så man sen förbränner fett mycket snabbare. så funkar som bantnings medel också. jätte bra strain.

Blue Mystic är en riktigt bra strain!

Det enda du har koll på transformers Wtf anorexia, på nått sett att insulin produktionen höjs, och bantningsmedel!!!

Blue Mystic har vunnit priser för bästa Indica ett flertal gånger. Det är en mix mellan Blueberry och Northern Lights. Original Blue Mystic var nästan 100 % Indica på 70-talet men nu är det både Thai (sativa) och Purrle Thai (sativa) i den.
Citera
2017-10-03, 06:22
  #31
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Blue Mystic är en riktigt bra strain!

Det enda du har koll på transformers Wtf anorexia, på nått sett att insulin produktionen höjs, och bantningsmedel!!!

Blue Mystic har vunnit priser för bästa Indica ett flertal gånger. Det är en mix mellan Blueberry och Northern Lights. Original Blue Mystic var nästan 100 % Indica på 70-talet men nu är det både Thai (sativa) och Purrle Thai (sativa) i den.
ja allt står i min text bara att fråga på så ska ja ta frågorna till min langare(som också är min kompis) så ska jag framföra svaren. han är väldigt kunnig och duktigt har rökt i 30 år, varje dag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback