Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-25, 21:23
  #13
Medlem
Osborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundbergaren
det var där jag hade min anställning. Sjukt bra lön för att vara i Riga, tipsar. Men kom ihåg, man måste ha ett rent register annars heejdå.

EDIT: själva jobbet är ett rent helvete och man respresenterar ett sinnessjukt företag.

på vilket sätt var jobbet ett helvete om man får fråga? tyckte de såg ganska intressant ut!
Citera
2017-09-25, 21:45
  #14
Medlem
trewqs avatar
.
Citera
2017-09-25, 23:23
  #15
Medlem
Drozds avatar
I USA och Australien får ni lätt enklare jobb, men där behöver en massa krångliga arbets- och uppehållstillstånd. Bättre att satsa på EU där sånt inte behövs.
Citera
2017-09-25, 23:44
  #16
Medlem
stickadhalsduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
I USA och Australien får ni lätt enklare jobb, men där behöver en massa krångliga arbets- och uppehållstillstånd. Bättre att satsa på EU där sånt inte behövs.

Ja USA går ju definitivt bort om man inte har ett Green Card eller någon speciell talang som gör att man kan söka ett H1 visum typ. Kundtjänstjobb finns det gott om Amerikaner som kan göra redan.
Citera
2017-12-14, 20:41
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
I USA och Australien får ni lätt enklare jobb, men där behöver en massa krångliga arbets- och uppehållstillstånd. Bättre att satsa på EU där sånt inte behövs.
Sant!
Citera
2017-12-15, 00:01
  #18
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Många gillar att åka till Australien för just det du söker.

http://www.vagabond.se/artiklar/resm...lien-sa-gor-du

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
I USA och Australien får ni lätt enklare jobb, men där behöver en massa krångliga arbets- och uppehållstillstånd. Bättre att satsa på EU där sånt inte behövs.

Fast det är ju å andra sidan näst intill omöjligt att hitta ett jobb där, ja såvida man inte vill jobba med att plocka apelsiner eller någonting sådant. Eller har ni tips på någonting annat?

On topic: Bulgarien är jävligt schysst. Ja, jag har bott där, så jag vet. Lite väl mycket grå kommunistbetong kanske. Det är dock aldrig tråkigt där
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2876204

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback