Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-25, 17:37
  #1
Medlem
max02s avatar
Hej. Inte för att jag funderar på att göra det, men tror ni det i praktiken hade funkat satsa tex 100,000 varje månad på en match med oddset ca 1,20 och leva på det? 20,000 vinst varje månad. Utgår från att matcherna alltid går in hehe. Kan det verkligen vara såhär enkelt?
Citera
2017-09-25, 17:43
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Vet inte om det finns nå bolag som tillåter en så hög insatts utan att du blir limiterad.
Hos Betsson får du till exempel som max stoppa in 65000kr.
Sen oavsett hur låga odds du har för att ditt lag ska vinna så finns det i alla fall en risk att dom förlorar.
Citera
2017-09-25, 17:47
  #3
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Tycker jag att du kan börja i lite mindre skala för att se om det går ihop sig. Tennis ska väl vara lättast, eller hörnor i fotboll. Spela INTE på 1x2 i lagsporter ---> öken!
Citera
2017-09-25, 17:50
  #4
Medlem
Torskar du inte 100 k om de förlorar?

Då måste du ju dels, få tag på 100k till att investera och dels vinna 5 matcher i rad för att gå runt.

Nej det är inte så enkelt att man kan leva på betting.
Citera
2017-09-25, 17:59
  #5
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Tycker jag att du kan börja i lite mindre skala för att se om det går ihop sig. Tennis ska väl vara lättast, eller hörnor i fotboll. Spela INTE på 1x2 i lagsporter ---> öken!

det där med hörnor i fotboll har jag svårt förstå hur det kan ses som lätt men du får gärna förklara.
personligen spelar jag bara på fotboll, känner jag har bra koll där, egentligen enda sporten jag är riktigt insatt i dessutom
Citera
2017-09-25, 18:07
  #6
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
det där med hörnor i fotboll har jag svårt förstå hur det kan ses som lätt men du får gärna förklara.
personligen spelar jag bara på fotboll, känner jag har bra koll där, egentligen enda sporten jag är riktigt insatt i dessutom

Det där med hörnor är lite av ett lotteri om jag förstått det rätt bara för att ditt lag får ner bollen i en hörna behöver inte dommaren dömma en hörna.
Citera
2017-09-25, 18:37
  #7
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vet inte om det finns nå bolag som tillåter en så hög insats utan att du blir limiterad.
Hos Betsson får du till exempel som max stoppa in 65000kr.
Sen oavsett hur låga odds du har för att ditt lag ska vinna så finns det i alla fall en risk att dom förlorar.

Så är det. Odds på 1.20 tror jag man missar ca 1 av 5 ggr på är min erfarenhet och då går du plus minus noll....
Citera
2017-09-25, 18:45
  #8
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Torskar du inte 100 k om de förlorar?

Då måste du ju dels, få tag på 100k till att investera och dels vinna 5 matcher i rad för att gå runt.

Nej det är inte så enkelt att man kan leva på betting.

Exakt så är det. Tror man snarare skall satsa på att spela ex. dubblingar i live odds om totalt ca 15-20 i odds istället (ser ofta ex. ca 6-7 ggr pengarna vid oavgjord ställning på vinst för favorit när 5-10 min återstår i kombination med en pågående match i halvtid med ca 2 i odds som kanske stått i 1.40 vid start. Ofta blir det mål i andra halvlek och inte sällan sista 10-15 minuterna. Lägg ex 5-10 tusen per dubbel. Är du duktig och prickar exempelvis var femte bet ca går du ju duktigt med plus.Har dock slutat spela och rekommenderar ingen att pröva upplägget...
__________________
Senast redigerad av riskybizzy 2017-09-25 kl. 18:48.
Citera
2017-09-25, 19:00
  #9
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Torskar du inte 100 k om de förlorar?

Då måste du ju dels, få tag på 100k till att investera och dels vinna 5 matcher i rad för att gå runt.

Nej det är inte så enkelt att man kan leva på betting.

Sabba nu inte hans mästerliga plan
Citera
2017-09-25, 19:02
  #10
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Så är det. Odds på 1.20 tror jag man missar ca 1 av 5 ggr på är min erfarenhet och då går du plus minus noll....

Hela branschen lever på att du förlorar mer än 1 av 5 gånger. Det är hela husets edge mot dig som spelare. Så ja, man kommer gå minus på att göra det TS beskriver
Citera
2017-09-25, 19:22
  #11
Medlem
AA-suiteds avatar
Det här kommer inte att gå. Förr eller senare förlorar favoriten och du vinner inte oftare än oddsen visar i längden.
Citera
2017-09-25, 22:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Hej. Inte för att jag funderar på att göra det, men tror ni det i praktiken hade funkat satsa tex 100,000 varje månad på en match med oddset ca 1,20 och leva på det? 20,000 vinst varje månad. Utgår från att matcherna alltid går in hehe. Kan det verkligen vara såhär enkelt?

Det är tyvärr inte så enkelt. Om den verkliga sannorlikheten för ett utfall är tex 50/50 så kommer oddsen vara typ 1,95/1,95 i bästa fall. Negativt väntevärde alltså. Hade däremot oddsen varit 2,1 mot 1,9 i samma scenario hade du tjänat på att alltid spela på 2,1 oddsaren. Och förlorat om du alltid spelade på 1,9 oddsaren. Är du med?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback