Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 20:23
  #13
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Just 650- 750 är väll att anse som en tjej hoj

Köp dig en yamaha 1100kubik ist

Tex dragstar eller virago
Ok, så skillnaden mellan manligt och kvinnligt rör sig om de kubik som skiljer mellan 750 och 1100. Fascinerande teori.
Citera
2017-09-25, 20:25
  #14
Medlem
Töntigt vet jag inte, men det höga styret kan vara obekvämt om man inte har vindruta. Har haft en liten glidare, Yamaha XS400SE, och den bytte jag styre på. Dock var den ändå obekväm för min längd eftersom det var en kraftig "stegning" i sadeln.
Skaffade sedan en mer landsvägsriktig Honda CX500 som var bättre för mig. (Och t o m kunde hänga av en och annan Harley!)
Citera
2017-09-25, 20:26
  #15
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Undrar bara vad ni tycker om saken.
Jag tycker att det skulle vara fett att ha typ en honda shadow 750, fast sedan kanske man blir sedd som värsta tönten.

Tänker typ, glida runt på sommarvägar på typ gotland eller något. Villken frihetskännsla.
Töntigt är det väl inte, även om risken finns att man blir betraktad som "Hells Angels"-wannabe. Hardcore biker, liksom. Personligen har jag svårt för den upprätta eller snarare bakåtlutade stilen. Man sitter tungt på röven och det känns som att man inte riktigt kan kontrollera hojen, man blir som en passagerare fast man kör.
Citera
2017-09-25, 20:27
  #16
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det är töntigare att köpa och köra en hoj för att inte vara töntig. Är du hård kan du med lätthet köra en mindre custom, i synnerhet i stan är det mycket roligare än att baxa runt på över 300 kilo. Shadow, marauder osv kan bli rätt fräcka om man rensar dom, sätter på ett rakt styre och inte kör med öppningsbar integralhjälm.
Citera
2017-09-25, 21:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ok, så skillnaden mellan manligt och kvinnligt rör sig om de kubik som skiljer mellan 750 och 1100. Fascinerande teori.


det handlar om vikten. tjejjer är som du kanske vet oftare mindre än män, och en lättare hoj blir således enklare att kontrollera för en kvinna.
Citera
2017-09-25, 21:13
  #18
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad spelar det för roll vad andra tycker om din hoj, din mc-utrustning och val av hjälm, det är ju deras problem isf. Det enda som gäller - är att hojen måste vara RÖD, Firecracker Red som en Ferarri eller Candy Apple Red som en Pontiac Firebird.

/han med tre röda hojar och en blå - snart även den röd
Citera
2017-09-25, 21:14
  #19
Medlem
Köp precis det DU vill här det någon annan som har synpunkter så låt det står för dem.

Tänk på att det inte är jätteskönt att åka custom långt, röven blir ett vrak.

Lycka till med köpet!
Citera
2017-09-25, 22:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
det handlar om vikten. tjejjer är som du kanske vet oftare mindre än män, och en lättare hoj blir således enklare att kontrollera för en kvinna.


En Shadow 750 väger cirka 265 kilo. Jämfört med värstingen Yamaha R1, med knappt 1000 kubik, 180 hästar, och som väger 100 kilo mindre. Så allt handlar om vikten?
Shadow är väldigt trevlig och lättkörd. Den låga sitthöjden (658 mm) gör hojen lämplig också för många tjejer/kvinnor som ofta är lite kortare i rocken än män. Sitthöjden är viktigare än vikten i det här fallet. De flesta mc-åkare vill kunna "plattfota" mot underlaget när man står still.
Citera
2017-09-26, 11:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En Shadow 750 väger cirka 265 kilo. Jämfört med värstingen Yamaha R1, med knappt 1000 kubik, 180 hästar, och som väger 100 kilo mindre. Så allt handlar om vikten?
Shadow är väldigt trevlig och lättkörd. Den låga sitthöjden (658 mm) gör hojen lämplig också för många tjejer/kvinnor som ofta är lite kortare i rocken än män. Sitthöjden är viktigare än vikten i det här fallet. De flesta mc-åkare vill kunna "plattfota" mot underlaget när man står still.



du jämför äpplen och päron,

och ja att kunna "plattfota" är det viktigaste
Citera
2017-09-26, 11:59
  #22
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Så länge du inte skriver ut det med två 'j' till din omgivning kan du vara helt lugn.
Citera
2017-10-19, 23:45
  #23
Medlem
Acceleration som en 240, svängradie och bromssträcka som en Finlands färga och en klädsel med en säkerhet likt gamla Norge skämt. Ja det är både töntigt och idiotiskt
Citera
2017-10-20, 00:13
  #24
Medlem
Monkeyspanks avatar
Äh, gillar man att åka hoj så gillar man. Kör så det ryker TS.
Du lär väl få en del syrliga kommentarer, men skit i dom och njut av åkandet.
Körde själv gammal Norton på -70 talet och hade stenkul! De åren har jag i varmt minne, även om det var mer skruvande än åkande.
Men jag lovar, när du står där vid vägkanten och skruvar och svär: Då visar sig de äkta hojpolarna och hjälper till.
Så var det iallafall på den gamla goda tiden. (har inte ägt hoj på 30 år)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback