Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-11-25, 21:13
  #61
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brystatyssen
Ähh faan, alla som vågar vara annorlunda har min fulla respekt.

Peace
Helt rätt iofs. Men handlar det om hojar är det mer upplevelsen. Vissa verkar gå igång på att hantera ett oändligt antal hk, andra gillar att leka HA med skinnvästar och mullrande HD, åter andra leker Rossi eller Agostini och tror att vägen är en roadracingbana. Men vem respekterar en 50-plussare på en 400cc från 80-talet?
Citera
2017-11-25, 22:47
  #62
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brystatyssen
Jag köpte en Honda Silver Wing för att komplettera mina andra hojar med något som går att köra längre med, och få med tält och så.
Den är nog av väldigt många ansedd som en av dom töntigaste hojar som gjorts men det bryr mig föga.
Den var billig och hellre än att sälja någon av dom andra så köpte jag den och den gör sitt jobb utmärkt.
Ser ut att vara ett smidigt transportfordon ~50hk(?) och variator, koppling och växellåda är inte för alla.


Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men vem respekterar en 50-plussare på en 400cc från 80-talet?
Och? jag ser någon som har ett smidigt fordon som är ruskigt billigt att försäkra inte är så vansinnigt törstig, många bryr sig för mycket om andra istället för att sköta sitt.
Citera
2017-11-26, 10:52
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Helt rätt iofs. Men handlar det om hojar är det mer upplevelsen. Vissa verkar gå igång på att hantera ett oändligt antal hk, andra gillar att leka HA med skinnvästar och mullrande HD, åter andra leker Rossi eller Agostini och tror att vägen är en roadracingbana. Men vem respekterar en 50-plussare på en 400cc från 80-talet?


Det beror väl på vem som kör och inte vilken hoj han/hon råkar sitta på? Blir jag en människa värd mindre respekt om jag provkör en Kawa 400 Ltd åt en kompis?

Köpa livsstil (ej värt respekt) kan man göra med annat.
Citera
2017-11-26, 11:33
  #64
Medlem
[quote=Arne.Anka|62441100]Ser ut att vara ett smidigt transportfordon ~50hk(?) och variator, koppling och växellåda är inte för alla.

Den funkar utmärkt att för mig själv med den packning jag behöver och det var min intention.
Dock funkar det inte med Qvinna och allt vi kan behöva för tältsemester så ev kommer den att bytas till något större. Vi är ju rätt storväxta bägge två och med packning och allt kommer vi nog upp i ett par hundra kilo och det orkar nog inte femhundra kubik med i längden. Även om den är på inte helt blygsamma femtio friska springare.
Royal Star från runt millenirskiftet är rätt coola. Men tyvärr blir det nog någon Guldvinge då det går att hitta 1200or i bra fungerande skick för halva priset.
Men det är nog en bit borta då det är annat prioriterat före.


Peace
Citera
2017-11-26, 11:37
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Och? jag ser någon som har ett smidigt fordon som är ruskigt billigt att försäkra inte är så vansinnigt törstig, många bryr sig för mycket om andra istället för att sköta sitt.

Jag resperkterar det mer än alla som far runt och tror att dom är med i en förvisso underhållande men fullständigt verklighetsfrämmande tv-serie.
Alla som går sin egen väg har min fulla respekt.

Peace
Citera
2017-11-26, 11:48
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
De går att race'a en vardagsmöbel också
https://www.youtube.com/watch?v=1-VyTWdN5i8
https://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo
https://www.youtube.com/watch?v=fSVg3Gg4LmA
https://www.youtube.com/watch?v=BmNqKOhX1r4
https://www.youtube.com/watch?v=4MO-vrFSZl8

He, he, sant min vän.
Satan snubben i första filmen, jävlar med skjuts och allt lätt över femhundra kilo ekipage.
Beundrar hans ( ? ) förmåga att hantera hojen men jag skulle inte vilja sitta bakpå.

Peace
Citera
2017-11-26, 11:51
  #67
Medlem
Bavaros avatar
Inget är töntigt förutom att gå med i västklubb vara prospect, hang around och kalla sig broder, det är otrolig
Citera
2017-11-26, 11:57
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseClas
Sålt många shadows under min tid som mcförsäljare. Överlag hade vi mycket få reklamationer på de japanska glidarna alltifrån virago 535 till Suzuki m1800r. Min personliga favorit var en Yamaha Wildstar 1600. De närmsta du kan komma en hd😁 kan äv rekommendera Honda blackwidow 750 och Kawasaki vulcan 800. Trevliga lättkörda hojar som dessutom är billiga att försäkra.

En stilla undran bara, utan att vara spydig eller otrevlig eller något, bara en uppriktig undran.
Varför vill någon komma så nära en Harley som möjligt ?
Skaffar inte många en japansk glidare för att slippa bli associerad med det laddade varumärket ?


Peace
Citera
2017-11-26, 12:01
  #69
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Beror väl lite på vilken ålder man är i.

Jag skulle, i den här åldern, kunna köra glidarmotorcykel.
Det skulle konstigt ut om jag körde, ex. vis en cross.

Och omvänt om jag varit i 20-års åldern.
Citera
2017-11-26, 12:14
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Äh, gillar man att åka hoj så gillar man. Kör så det ryker TS.
Du lär väl få en del syrliga kommentarer, men skit i dom och njut av åkandet.
Körde själv gammal Norton på -70 talet och hade stenkul! De åren har jag i varmt minne, även om det var mer skruvande än åkande.
Men jag lovar, när du står där vid vägkanten och skruvar och svär: Då visar sig de äkta hojpolarna och hjälper till.
Så var det iallafall på den gamla goda tiden. (har inte ägt hoj på 30 år)

He, he, det där känner jag igen.
Även om min gamla choppade Trajja fortfarande är den överlägset coolast hoj jag någonsin sett, nä tyvärr det var inte jag som byggde den, har jag aldrig ångrat att jag efter några år utan hoj gick över till risbrännare.
Min förhållandevis nya vardagsmoppe, en SR 400 från 1982, har aldrig stannat eller låtit bli att starta.
Jag har ägt den i snart 10 år och det enda jag gjort är bytt olja och filter regelbundet.
Med friskt tändstift startar den ALLTID på första kicken.
Jag kanske börjar bli gammal men hur kul det än är att skruva så prioriterar jag numera själva åkandet. Veta att när jag går ut i garaget så startar den och tar mig dit jag vill och tillbaka helt utan problem.

Men visst var det som du skriver, många trevliga bekanskaper man stötte på längs Sveriges vägrenar = D

Peace
Citera
2017-11-28, 04:49
  #71
Medlem
Spud-boys avatar
Man ska en riktigt cool chopper.. Easy Rider - tönteri?

För övrigt, enligt mig, så är det orelevant vad man åker.. Åk bara.. Om det så må vara en officiell Barbie-glidare..

https://i.pinimg.com/736x/31/e5/c5/3...0e75b2feb9.jpg
Citera
2017-11-29, 11:38
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Man ska en riktigt cool chopper.. Easy Rider - tönteri?

För övrigt, enligt mig, så är det orelevant vad man åker.. Åk bara.. Om det så må vara en officiell Barbie-glidare..

https://i.pinimg.com/736x/31/e5/c5/3...0e75b2feb9.jpg

Var och en salig på sin fason som det heter.

Annars håller jag helt med, så länge du kör spelar det ingen roll vad det är.
Mesta bikern jag någonsin stött på var en lirare som körde en TTR 600 och gjorde det året runt, detta mer än 60 mil norr om Stockholm. Han jobbade på firman brevid mig och en gång kom han farande i FULL snöstorm.
Minns inte exakt hur kallt det var men kallare än -10 och en sikt på maximalt tio meter.

Respekt !!!

Peace
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback