Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-24, 22:34
  #1
Medlem
Vi leker med tanken att jag skaffar barn med min flickvän, men jag vill inte att mina föräldrar får reda på det av olika anledningar. Hade mina föräldrar kunnat få reda på något?

Låt säga att barnet är skriven hos sin mamma som inte bor ihop med mig. Ifall de misstänkte något, hade de kunnat kolla upp det genom exempelvis skatteverket eller dylikt? Om vi antar att alla mina vänner och min flickvän håller tyst om det.
Citera
2017-09-24, 22:50
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Vi leker med tanken att jag skaffar barn med min flickvän, men jag vill inte att mina föräldrar får reda på det av olika anledningar. Hade mina föräldrar kunnat få reda på något?

Låt säga att barnet är skriven hos sin mamma som inte bor ihop med mig. Ifall de misstänkte något, hade de kunnat kolla upp det genom exempelvis skatteverket eller dylikt? Om vi antar att alla mina vänner och min flickvän håller tyst om det.

Förr eller senare kommer någon att dela med sig av en bild på sociala medier. Människan är inte smartare än så.
Citera
2017-09-24, 22:50
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Vi leker med tanken att jag skaffar barn med min flickvän, men jag vill inte att mina föräldrar får reda på det av olika anledningar. Hade mina föräldrar kunnat få reda på något?

Låt säga att barnet är skriven hos sin mamma som inte bor ihop med mig. Ifall de misstänkte något, hade de kunnat kolla upp det genom exempelvis skatteverket eller dylikt? Om vi antar att alla mina vänner och min flickvän håller tyst om det.

Folkbokföringen i Sverige är offentlig, så dina föräldrar kan kolla i den.
Citera
2017-09-24, 23:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Folkbokföringen i Sverige är offentlig, så dina föräldrar kan kolla i den.

Står det vem som är far till vem i folkbokföringen? Har absolut noll koll på detta, så ursäkta att frågan är dum.
Citera
2017-09-24, 23:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Förr eller senare kommer någon att dela med sig av en bild på sociala medier. Människan är inte smartare än så.
Men om man bortser från alla felfaktorer. Min fråga syftar på om det finns något i det nuvarande systemet som de kan använda för att ta reda på om jag har barn.
Citera
2017-09-24, 23:57
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Men om man bortser från alla felfaktorer. Min fråga syftar på om det finns något i det nuvarande systemet som de kan använda för att ta reda på om jag har barn.

Folkbokföringen.
Citera
2017-09-25, 00:01
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Står det vem som är far till vem i folkbokföringen? Har absolut noll koll på detta, så ursäkta att frågan är dum.
Ja, givetvis gör det det. Vore inte mycket till bokföring annars. Namn, adress, föräldrars namn,eventuella barn, födelsedatum, civilstånd etc. står.
Citera
2017-09-25, 00:11
  #8
Medlem
Om din flickvän uppger fader okänd till alla myndigheter så kommer det att fungera utmärkt.
Citera
2017-09-25, 00:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Vi leker med tanken att jag skaffar barn med min flickvän, men jag vill inte att mina föräldrar får reda på det av olika anledningar. Hade mina föräldrar kunnat få reda på något?

Låt säga att barnet är skriven hos sin mamma som inte bor ihop med mig. Ifall de misstänkte något, hade de kunnat kolla upp det genom exempelvis skatteverket eller dylikt? Om vi antar att alla mina vänner och min flickvän håller tyst om det.
Kanske börja med att växa upp från att vara ett barn själv innan du underhåller tanken om att skaffa barn.

Seriöst inlägg.
Citera
2017-09-25, 01:33
  #10
Avstängd
Thunderultras avatar
Tror du mamma och pappa blir arga på dig om du skaffar barn, äsch då!
Well du kan undanhålla det, ingen big deal och tror inte dom skulle gå i taket
över en sådan liten lögn om dom nu kommer på dig.
Citera
2017-09-25, 03:25
  #11
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Om din flickvän uppger fader okänd till alla myndigheter så kommer det att fungera utmärkt.

Detta. Svårt bara om det spricker med tjejen och hon inte frivilligt ger dig delad vårdnad

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderultra
Tror du mamma och pappa blir arga på dig om du skaffar barn, äsch då!
Well du kan undanhålla det, ingen big deal och tror inte dom skulle gå i taket
över en sådan liten lögn om dom nu kommer på dig.

Nu tycker jag du tänker efter. Finns fullt legitima anledningar att vilja hålla sina föräldrar utanför eventuella barns liv. Du vet inte var TS kommer från. Jag har förstahandserfarenhet(inte från min familj som tur är) av att någons förälder medvetet och manipulativt vänder barnbarnen mot far och mor. Om TS har föräldrar som har kontrollbehov är manipulativa och ägnat sig åt psykisk(eller tom fysisk) misshandel så är det helt befogat att vilja hålla dem utanför. Handlar nog inte om att ts är rädd att göra päronen "arga".

Edit: stör mig mest på att du verkar utgå från att alla kommer från samma bakgrund som dig. Ta två steg tillbaka och försök ta in det istället, du vet inte vad som hänt mellan någon och deras föräldrar och att de skulle tycka det var "ingen big deal" med en lögn som denna antar väldigt mycket oföräldrarna som återigen kan vara crackrökande pedofilkannibaler.
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-09-25 kl. 03:28.
Citera
2017-09-25, 05:13
  #12
Avstängd
Thunderultras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Detta. Svårt bara om det spricker med tjejen och hon inte frivilligt ger dig delad vårdnad



Nu tycker jag du tänker efter. Finns fullt legitima anledningar att vilja hålla sina föräldrar utanför eventuella barns liv. Du vet inte var TS kommer från. Jag har förstahandserfarenhet(inte från min familj som tur är) av att någons förälder medvetet och manipulativt vänder barnbarnen mot far och mor. Om TS har föräldrar som har kontrollbehov är manipulativa och ägnat sig åt psykisk(eller tom fysisk) misshandel så är det helt befogat att vilja hålla dem utanför. Handlar nog inte om att ts är rädd att göra päronen "arga".

Edit: stör mig mest på att du verkar utgå från att alla kommer från samma bakgrund som dig. Ta två steg tillbaka och försök ta in det istället, du vet inte vad som hänt mellan någon och deras föräldrar och att de skulle tycka det var "ingen big deal" med en lögn som denna antar väldigt mycket oföräldrarna som återigen kan vara crackrökande pedofilkannibaler.

Du har rätt har man crackrökande pedofilkannibaler som föräldrar så vill man nog hålla dom på avstånd från sina egna barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback