Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 21:18
  #1
Medlem
Jag har via en resebyrå bokat en flygning från Göteborg med Finnair med mellanlandning i Helsingfors och sedan vidare österut. Då jag bokade biljetten i somras hade jag 1.05 på mig att byta flyg. Nu är tiden ändrad (tidigarelagd) på det andra flyget så jag har fem minuter på mig. Förvisso att det går från samma terminal, men även den störste tidsoptimisten kan ju inte tro att det går.

Har väntat på att resebyrån skall höra av sig, då jag tidigare varit med om ändringar, och då resebyrån servat kunden. Men inget hört denna gång.

Men innan jag mailar dem. Vad har man för rättigheter i en sådan här situation egentligen? Har ju handlat allt som ett paket.
Citera
2017-09-24, 22:05
  #2
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Antagligen har resebyrån bara förmedlat en standardbiljett från Finnair med mellanladning och då är det Finnair som får lösa detta.

Om du har några resedokument så ta kontakt med dem och fråga vad som gäller. De får väl boka om dig på något sätt så att du kommer dit du ska.

Endast om det är en konstig deal mellan Finnair och resebyrån så att det är två helt separata biljetter så kan det bli resebyråns problem att fixa detta.
Citera
2017-09-25, 21:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Antagligen har resebyrån bara förmedlat en standardbiljett från Finnair med mellanladning och då är det Finnair som får lösa detta.

Om du har några resedokument så ta kontakt med dem och fråga vad som gäller. De får väl boka om dig på något sätt så att du kommer dit du ska.

Endast om det är en konstig deal mellan Finnair och resebyrån så att det är två helt separata biljetter så kan det bli resebyråns problem att fixa detta.


Tack för input! Ringde Finnairs kundtjänst och på fem minuter var jag inbokad på en annan flight så jag hinner i god tid.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2875970

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback