Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-04, 21:43
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Nog för att jag får trollvibbar av TS, men eftersom fenomenet är intressant och, om nu TS är oseriös, kanske detta svar kan hjälpa någon annan i motsvarande situation. Nåväl, så här tycker jag i sak:

Du ska välja din partner i detta fallet. Varför? Jo, valet står egentligen mellan två livsstilar: Antingen att leva i verkligheten, och fungera såsom tänkt i den svenska samhällsmodellen (och få ett bra liv), eller att "leva i en grotta", förneka rådande verklighet och bli en bitter och intolerant människa. Vad vill du?

Apropå rasism, är ju dina föräldrar rasister som ogillar din partner pga ursprung (rasism per definition). Vidare är det ju inte ditt fel att dom inte är anpassningsbara. Ställ ett mot-ultimatum istället för att gnälla på flashback. Är deras barn inte värd mer än att man kapar banden vid val av "fel" partner, kan man ju fråga sig själv om man verkligen begåvats med "rätt" föräldrar från första början?

Fridens.

Varför skulle jag vara ett troll och oseriös helt ärligt? Skulle jag sitta här och göra upp en historia om detta och be om hjälp som om jag inte har annat bättre för mig? Det klart som fan jag är seriös.

Förstå en sak och detta är till er alla. JAG ÄR INTE MIN FAMILJ! Jag är en egen individ med egna värderingar, jag är en ateist och har motarbetat religion främst islam halva mitt liv, ni kan fatta hur min situation ser ut när min familj är muslimer och jag ateist i samband med hela den här historien om svensk tjej och mitt val mellan henne och familjen.

Missförstå mig inte min familj är underbara och jag älskar dem över allt annat dem är otroligt liberala men okunskap råder tyvärr då regeringen inte skött sitt jobb med att utbilda äldre invandrare och knappat försökt integrera dem, fokusen är allt för mycket på unga som kastar sten på polisbilar som helt ärligt inte har en chans till att integreras. Fokusera rätt förfan!
Citera
2017-12-04, 21:45
  #50
Medlem
Tack för att ni påpekar att mina föräldrar är rasister, jag vet det och jag skrev det själv. Jag har fattat det. Tack för era råd. Valet är gjort. Ha det bra
Citera
2017-12-04, 21:46
  #51
Medlem
proconsuls avatar
Välj kärleken.
Citera
2017-12-04, 21:56
  #52
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Tack för att ni påpekar att mina föräldrar är rasister, jag vet det och jag skrev det själv. Jag har fattat det. Tack för era råd. Valet är gjort. Ha det bra
Och vad blev ditt val?
Citera
2017-12-07, 16:50
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Och vad blev ditt val?

Jag flyttar långt bort från min familj och dumpar min tjej också. Vill inte ha någon av dem längre. Dem utsatte mig för en hemsk situation och var lika egoistiska och själviska som tvingade mig till ett läge där jag var tvungen att välja.
Citera
2017-12-08, 14:07
  #54
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Jag flyttar långt bort från min familj och dumpar min tjej också. Vill inte ha någon av dem längre. Dem utsatte mig för en hemsk situation och var lika egoistiska och själviska som tvingade mig till ett läge där jag var tvungen att välja.

Nordkorea?

I övrigtvtycker jag du valde fel. Tänkpå alla söta trollungar ni kunnat få.
Citera
2017-12-08, 14:18
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Jag flyttar långt bort från min familj och dumpar min tjej också. Vill inte ha någon av dem längre. Dem utsatte mig för en hemsk situation och var lika egoistiska och själviska som tvingade mig till ett läge där jag var tvungen att välja.

Kom precis in i tråden, jag beklagar din situation det är även tråkigt att läsa all inlägg från alla WT idioter här på fb! Hur fan är man funtad när någon ber om hjälp och man försöker att trycka ner denna människa.

Låg självkänsla lider man av då när man för att höja sig behöver sänka en annan människa! Ni som känner er träffade bör skämmas. Till TS vill jag säga lycka till tråkigt att din familj ställer sådana ultimatum. Om du har stora kulor tar du ett privat samtal med familjeöverhuvudet och talar om vad han är och vad du tycker om honom innan du går. Fråga honom också varför han bor i detta land?
Citera
2017-12-08, 15:38
  #56
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Jag flyttar långt bort från min familj och dumpar min tjej också. Vill inte ha någon av dem längre. Dem utsatte mig för en hemsk situation och var lika egoistiska och själviska som tvingade mig till ett läge där jag var tvungen att välja.

Otippat, men kanske ett bra val ändå. På riktigt. Familj är famlij, men jag tycker inte familj ska få någon slags immunitet att bära sig åt hur som helst. Har din familj så starka åsikter kan det vara bäst att börja på ny kula själv. Jobbigt såklart, men en investering i dig själv på längre sikt.

Din tjej vet vi ju inte så mycket om, men kanske inte är helt kört än? Kändes som ett rätt så taskigt ultimatum mot dig, men kanske hade hon fog för det? Vi vet som sagt inte er situation.
Citera
2017-12-10, 01:14
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Otippat, men kanske ett bra val ändå. På riktigt. Familj är famlij, men jag tycker inte familj ska få någon slags immunitet att bära sig åt hur som helst. Har din familj så starka åsikter kan det vara bäst att börja på ny kula själv. Jobbigt såklart, men en investering i dig själv på längre sikt.

Din tjej vet vi ju inte så mycket om, men kanske inte är helt kört än? Kändes som ett rätt så taskigt ultimatum mot dig, men kanske hade hon fog för det? Vi vet som sagt inte er situation.


Förstår precis hur du tänker. Låt mig få tydliggöra det kort och gott. Min familj är väldigt traditionella men absolut inte religiösa utan rätt sekulära och liberala men dem vill helt enkelt hålla sig till vår egna ”ras”. Och min tjej eller sambo är en feminig och riktig manshatare och tycker att allt fel i världen är männens fel, hennes åsikter krockar med min familjs och på så sätt blir det en form av kulturell krock och det satte mig i en taskig situationen, jag bryr mig inte om hennes feminin jag bryr mig inte om tradition eller ras eller vafan som helst jag är en ateist det viktigaste för mig är att älska varandra och vilja vara med varandra och leva i nuet och må bra, det är allt jag vill, allt annat bryr jag mig noll om. Och trots att jag tycker så här så tvingades jag i en situation som jag inte riktigt förtjänar på grund av dom.

Då slog det mig, jag går ifrån allt och börjar om istället, ny stad, nya människor och förhoppningsvis en tjej som inte bryr sig om vafan andra människor tycker o tänker och skyller allt på männen.
Citera
2017-12-10, 10:02
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Och snälla kära ni undvik rasistiska påhopp, jag har fått nog av rasism. Snälla.

Ptja, det är ju din familj som är rasisterna så.
Fyfan så jävla vidrigt, redo att säga upp allt med sitt egna kött och blod pga ras.
__________________
Senast redigerad av riftlord300022 2017-12-10 kl. 10:04.
Citera
2017-12-10, 14:17
  #59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Förstår precis hur du tänker. Låt mig få tydliggöra det kort och gott. Min familj är väldigt traditionella men absolut inte religiösa utan rätt sekulära och liberala men dem vill helt enkelt hålla sig till vår egna ”ras”. Och min tjej eller sambo är en feminig och riktig manshatare och tycker att allt fel i världen är männens fel, hennes åsikter krockar med min familjs och på så sätt blir det en form av kulturell krock och det satte mig i en taskig situationen, jag bryr mig inte om hennes feminin jag bryr mig inte om tradition eller ras eller vafan som helst jag är en ateist det viktigaste för mig är att älska varandra och vilja vara med varandra och leva i nuet och må bra, det är allt jag vill, allt annat bryr jag mig noll om. Och trots att jag tycker så här så tvingades jag i en situation som jag inte riktigt förtjänar på grund av dom.

Då slog det mig, jag går ifrån allt och börjar om istället, ny stad, nya människor och förhoppningsvis en tjej som inte bryr sig om vafan andra människor tycker o tänker och skyller allt på männen.

Åh fy helvete, tufft läge. Du verkar ju vara en reko kille och den där situationen skulle inte ens Chuck Norris klara av. Du hittar säkert en bättre tjej i framtiden även om det känns jobbigt just nu. Din familj kanske du kan få kontakt med i om ett tag, du kanske bara behöver vara väldigt tydlig att de inte kan kontrollera dig på något sätt utan respektera dig som du är.

Det kommer gå bra det här, lycka till i nya staden. Jag tror detta är helt rätt väg att gå!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback