Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 21:01
  #13
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geotric
Om man minar bitcoins ja självklart,men tittar du däremot på etherum så står det att jag kommer gå plus 380 dollar.
Lite synd att mina tidigare varningar om Ether-mining har drunknat i trådarna här.

Sök på Ethereum ice age, för att förstå varför PoW-mining blir exponentiellt svårare, varför Ethereum har detta medvetet sedan start och hur de fortskrider (om än lite försenat) med sin plan att ersätta PoW med PoS och planerar sjösätta sin Metropolis-uppgradering i oktober som gradvis kommer fasa ut PoW.
Citera
2017-09-25, 05:20
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geotric
Varför tycker du det? Minar du med nicehash får du ca 1800 i månaden med 6st 570 kort. Dator kostar ca 13-15k då jag känner någon som kan ta det på företaget. Detta blir ca 10-15% avkastning per månad i förhållande till inköpspriset + att du kan sälja datorn senare om det skulle gå dåligt + att jag har gratis el

Ingen har vad jag vet, gratis el.
Ingår det i din hyra eller bor du hemma med mor o far?

Kör en månad och se hur mycket du "tjänar" och återkom sedan.
Citera
2017-09-25, 08:59
  #15
Medlem
Sikkans avatar
Lite förvirrande.. TS, du skriver att du använder nicehash klient. Då är det skitsamma vilken coin du "minar". I själva verket minar du ingenting utan du säljer din hashrate för ett givet belopp.. att du skriver sols/s innebär att du säljer equihash-prestanda.

Skulle du välja att minea själva coinen själva så är det alltså Zcash, ZEN,ZCL eller HUSH som du ska minea.

I dagsläget är det kanske mer värt att minea ETH, men som några redan påtalat så kommer denna coin att gå i POS (Proof of Stake) inom en snar framtid.. då kan du givetvis välja att minea vad som helst. equihash-mynt, andra coins baserade på ETH eller varför inte cryptonote-coins? Finns ett antal nya som kommit som det finns potential med.

whattomine.com är riktigt bra sida för att se vad som är profitabelt "just nu". Men tänk på att dom bara listar de mest etablerade coinsen. Du går då alltså miste om att eventuellt kunna mina tidigt nån annan coin som möjligen drar iväg i värde.. självklart en gamble med att göra så, så det beror lite på hur du vill aproacha din mining.
Citera
2017-09-25, 09:01
  #16
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geotric
Varför tycker du det? Minar du med nicehash får du ca 1800 i månaden med 6st 570 kort. Dator kostar ca 13-15k då jag känner någon som kan ta det på företaget. Detta blir ca 10-15% avkastning per månad i förhållande till inköpspriset + att du kan sälja datorn senare om det skulle gå dåligt + att jag har gratis el
Det är ännu billigare att stjäla 6 kort av någon.

(det är oerhört långt ifrån tillåtet att köpa detta på ett annat bolag, då blir ju meningslöst argument)
Citera
2017-10-18, 21:10
  #17
Medlem
är det värt att köpa en antminer s9? om man har tillgång till gratis el.
Citera
2017-10-19, 02:04
  #18
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
är det värt att köpa en antminer s9? om man har tillgång till gratis el.

ja
Citera
2017-10-19, 07:13
  #19
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
ja

Håller med..även om rewards går ner och diff upp så kommer den alltid att generera "gratis" BTC. Dock så hoppas jag att du kan ha den på ett ställe som är välventilerat SAMT att du kan stuva undan den utan att den hörs.. min gamla S5a lät som en dammsugare på högvarv..
Citera
2017-10-19, 21:31
  #20
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
är det värt att köpa en antminer s9? om man har tillgång till gratis el.

Om du har gratis EL borde du seriöst köpa så många GPU du kan och bara kötta på. Själv hadde jag tagit upp max lån och köpt allt jag hittat
Citera
2018-02-06, 09:09
  #21
Medlem
Hej jag kan få tag på 4 st gtx 1070 samt 2 1080 för 24 tusen. Är det värt för mining i 2018?
Och vad är bäst att mina isf? Eth? Monero?
Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av Teampgn 2018-02-06 kl. 09:15.
Citera
2018-02-06, 09:12
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teampgn
Hej jag kan få tag på 4 st gtx 1070 samt 2 1080 för 24 tusen. Är det värt för mining i 2018?
Tack på förhand
När priserna rasar, svårighetsgrad osv osv
Citera
2018-02-06, 12:43
  #23
Medlem
Luftgevars avatar
Nu när priserna går ner som fan, börjar det bli lite mer aktuellt med mining?
Kommer svårighetsgraderna gå ner?
Citera
2018-02-06, 13:08
  #24
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Nu när priserna går ner som fan, börjar det bli lite mer aktuellt med mining?
Kommer svårighetsgraderna gå ner?

Hoppas det! N00bsen saljer forhoppningsvis sin rigg nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback