Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-09, 19:45
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det varierar rätt mycket. Jag föreslår att du åker dit, börja att åka till bostäderna som ligger närmast E4an och sedan beta dig utåt. Sen är det ju beroende på hur väl lägenheten är isolerad som hur drägligheten blir.

Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Hur är det med E4:an, hur mycket störst man av den och är hela Midsommarkransen isåfall påverkat?

Beror som sagt på. Har bott på Midsommarvägen (andrahand) med balkong rakt mot E4an. Var klart störigt med ljudet där och öppen balkongdörr var inte aktuellt. MC-ljud gick igenom fönstrena på nätterna också. Men sedan bytte hyresvärden fönstrena och det blev mycket tystare.

Flyttade från Kransen 2001, men bara 1 km till Aspudden (bostadsrätt) och är kvar där än.

Nästa flytt blir till en röd stuga på landet när jag har jobbat färdigt (mindre än 10 år från nu).
Citera
2018-08-21, 08:24
  #26
Medlem
Som jag fått uppfattningen när jag kollat runt på Hemnet så är lägenheterna, framförallt i Midsommarkransen, bygda i huvudsak under 40-talet. Jag letar efter en lägenhet med en god ljudisolering. Hur borde jag tänka? Någon som vet vart det finns fler lägenheter byggda efter 70-talet? Är det svårt att ljudisolera själv eller dyrt att få hjälp med om det skulle behövas?
Citera
2018-08-21, 18:33
  #27
Medlem
Är det värt att satsa på nyproduktion i dessa tider, för att undvika investera i bostadsrätt somm visar sig vara lyhörd?
Citera
2018-09-15, 10:28
  #28
Medlem
Jag tänker att jag borde bredda mig för att vara på säkra sidan innan jag går in och köper.

Vad för områden kan rekommenderas som kan vara mysiga i Stockholm, helst mot söder som jag bör känna till?
Citera
2018-10-18, 10:14
  #29
Medlem
Bor väldigt nära midsommarkransen. Trevligt område med mest svenska familjer. Många restauranger att välja på. Vänster som valdistrikt men annars är det kanon trevligt!
Citera
2018-10-29, 08:21
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Är det värt att satsa på nyproduktion i dessa tider, för att undvika investera i bostadsrätt somm visar sig vara lyhörd?
Finns inte särskilt mycket nyproduktion i krokarna för tillfället. Finns ett par projekt men annars är det Liljeholmskajen som gäller. Däremot finns det väldigt mycket nybyggt i Hägersten, så det kanske kan vara aktuellt. Men det är framförallt Midsommarkransen som är lyhört med E4 nära. Även Hökmossen, Västberga är såklart lyhört men det ligger ju alldeles intill E4.
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Jag tänker att jag borde bredda mig för att vara på säkra sidan innan jag går in och köper.

Vad för områden kan rekommenderas som kan vara mysiga i Stockholm, helst mot söder som jag bör känna till?
Nu är du ju i en tråd om specifika områden. Aspudden och Midsommarkransen är väldigt mysigt, men problemet är ju alla som bor där. Men om du inte har någonting emot kommunister i varje hörn är det inga bekymmer. Det känns som att Midsommarkransen/Telefonplan/Aspudden är mer hipster än Söder numera.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback