Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 14:29
  #1
Medlem
Har länge velat åka till Afrika och jobba med någon typ av djurvård. Jag går ut min djurvårdsutbildning i december. Helst hade jag velat åka direkt och jobba där. Dock hittar jag för det mesta bara volontärarbeten. Ni har inga tips om någon typ av jobb istället för volontär? Jag hade gärna stannat där längre än en volontärtripp nämligen. Hur ser det ut med visum? Kan man få visum under en längre tid för arbete? Förstår att det kan variera mellan länderna såklart.
Citera
2017-09-24, 14:34
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmiralBlanc
Har länge velat åka till Afrika och jobba med någon typ av djurvård. Jag går ut min djurvårdsutbildning i december. Helst hade jag velat åka direkt och jobba där. Dock hittar jag för det mesta bara volontärarbeten. Ni har inga tips om någon typ av jobb istället för volontär? Jag hade gärna stannat där längre än en volontärtripp nämligen. Hur ser det ut med visum? Kan man få visum under en längre tid för arbete? Förstår att det kan variera mellan länderna såklart.

Jag tror du ska utbilda dig till «djursjukvårdare» först.
Citera
2017-09-26, 06:44
  #3
Medlem
Vill du jobba med vilda djur eller vill du jobba med husdjur?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2875859

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback