Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-24, 12:33
  #13
Medlem
Kebabfysikers avatar
Visa dina skills.
2017-09-24, 12:47
  #14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Varför titulera sig?

Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Wizard, warlock, sorcerer och magician? På svenska har vi, vad jag vet, bara trollkarl och magiker.



Det man kan säga rent generellt är att begreppen wizard, magician och sorcerer är ganska lika varandra. Åtminstone för vanligt folk. En wizard anses i allmänhet vara litet mer kunnig, alltså nästan som en slags professor inom magi.

Sorcerer innebär ibland men inte alltid, att det rör sig om en trollkarl som sysslar med svart och "destruktiv" magi. Svartkonst kanske man kan säga.

Den som skiljer sig från de tre övriga du frågar om är warlock som är det samma som en manlig häxa.

Det är bara det att en Warlocks energier är fantastiskt starka.

Vi lever i en tid då folk självförverkligar sig på de mest oförhappandes sätt och jag undrar: (diskussionsunderlag) Vad är du förnågot?
2017-09-24, 12:51
  #15
Medlem
WarlockGeorges avatar
Besvärjare. Och det har jag varit länge.
2017-09-24, 18:42
  #16
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag är Marilyn Monroes okända barnbarn. Nä skämt åsido. Jag är nog lite oturs förföljd ibland bara. Om det ska klanta till sig så ska det vara ordentligt, tur att det bara är ibland.
2017-09-24, 18:45
  #17
Moderator
Humbugs avatar
Nejnejnej. Detta kommer oundvikligen utvecklas till en tråd där folk lite random spottar ur sig alla möjliga och omöjliga saker man kan vara utan någon vidare diskussion.

Tråd låst.
/Jag är en mod.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback