2017-09-24, 05:34
Medlem
Studsbolls avatar
Det står i artikeln att GM hade tagit BOs pass samt var bekant med denne, så uppenbart är de berikare båda två. Förmodligen ingen planlös misshandel för kaosnöjets skull utan en uppgörelse, förmodligen om droger, vilket GM också bar på sig vid gripandet, vilket alltså desutom skedde vid tjuvåkning i tunnelbanan. Sammantaget låter det som afghaner eller marockaner.
Citera
2017-09-24, 07:49
Medlem
wishyouwereheres avatar
”Den misstänkte och offret uppges vara bekanta med varandra.”

teori: mannen = bög, ”pojken” = marockan av eg okänd ålder

Precis som i detta fallet
(FB) Hung Tran hittad död i lägenhet i Göteborg - polisen misstänker mord (2015-06-25)
Citera
2017-09-24, 08:10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Mannen ("15-åringen") lär väl få några månaders ungdomsvård för detta (som han kommer att skita i utan konsekvenser).

Riktiga straffet är såklart inlåsning och utvisning alternativt avlivning. Inget gott kommer ur en sådan här varelse.
Citera
2017-09-24, 10:07
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Mannen ("15-åringen") lär väl få några månaders ungdomsvård för detta (som han kommer att skita i utan konsekvenser).

Riktiga straffet är såklart inlåsning och utvisning alternativt avlivning. Inget gott kommer ur en sådan här varelse.

Om det rör sig om en utländsk medborgare borde det vara en absolut självklarhet men jag kan tänka mig att just detta inte blir aktuellt med hänvisning till gm's ålder vilket naturligtvis är för jävligt för som du säger, den här kommer det inget gott ur, hur många ska behöva misshandlas, våldtas och mördas av den här individen?
Citera
2017-09-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Eftersom det inte är tillåtet att häkta en 15-åring utan synnerliga skäl så förmodar jag att misshandeln var lika brutal som den låter i artikeln. Jag missade dock det grova vapenbrottet. Vad kan en 15-åring ha för vapen i sin ägo? En pistol räcker väl inte för att vapenbrottet ska klassas som grovt?
Om den är laddad gör den väl det?
Citera
2017-09-24, 10:33
Medlem
FiffelMonas avatar
Eftersom att polisen plockade honom när han plankade i tunnelbanan så måste det vara en mörk person, polisen står ganska ofta (inte så ofta som de behöver eftersom att de alltid plockar folk som inte hör hemma här) vid centralen innanför spärrarna och kollar id på svarta och bruna människor i jakt på illigaler.
Citera
2017-09-24, 11:02
Medlem
Så vaddå, om man tjuvåker kommunalt och åker fast så kommer de att rannsaka ens mobil?
Citera
2017-09-24, 11:07
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Så vaddå, om man tjuvåker kommunalt och åker fast så kommer de att rannsaka ens mobil?

Han ertappades ju med droger nota bene! Självklart kollade de då luren för att se om det fanns kända nummer till langare eller om bevis för langning eller annan brottslig verksamhet.

Finns bilder på BO&GM?
Citera
2017-09-24, 11:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535

Kanske. Dom kollar nog i alla fall efter narkotika. Hittar dom det så vänder dom nog ut och in på mobilen också för att leta efter kontakter till langare. Folk är väl så jälva dumma att dom gör upp sina knarkaffärer via mobil och mail.

Får se om dom gör någon ålderskontroll av "15 åringen". Det är ju inte helt tabu längre. Skulle tippa på att han är närare 30 än 15.
Citera
2017-09-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Eftersom det inte är tillåtet att häkta en 15-åring utan synnerliga skäl så förmodar jag att misshandeln var lika brutal som den låter i artikeln. Jag missade dock det grova vapenbrottet. Vad kan en 15-åring ha för vapen i sin ägo? En pistol räcker väl inte för att vapenbrottet ska klassas som grovt?

15 år my ass. Det handlar med all sannolikhet om ensamkommande eller marockaner som med råge passerat 20.
Citera
2017-09-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Om den är laddad gör den väl det?
'
vapnet behöver inte ens vara laddat för att det skall handla om grovt vapenbrott
Citera
2017-09-24, 12:38
Medlem
Kebabfysikers avatar
Förmodligen marockaner som hamnat i bråk med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in