Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 21:36
  #1
Medlem
Hej, jag ber nu er alla om hjälp.
Min älskade morbror har sedan många år lidit av en wiplash till följd av en bilolycka där polis agerade väldigt fel. Trots sin kroniska värk och extrema mängder smärtlindring så lever han ett normalt liv.

Men nu har hans värk eskalerat, nu är det så illa att han åker fram och tillbaka till akuten och kan inte fungera. Igår påväg till akuten uttalade han en dödslängtan, men den svenska sjukvården gör inget annat än att skriva ut mer smärtlindring (som inte hjälper).
Läkare har många gånger uttalat en förvåning över att han kan leva normalt med den höga smärta han har, och nu har denna som sagt förvärrats.

Min tanke är cannabisolja, skulle det kunna hjälpa?
Vi bor delvis i spanien om det eventuellt finns hjälp där att få. Vi är desperata, han är ung och borde inte behöva leva såhär.

Var kan jag annars söka hjälp?
Citera
2017-09-23, 21:54
  #2
Medlem
Vad är lättast att få tag i? Kör lite rök-cannabis och prova!
Citera
2017-09-23, 22:18
  #3
Medlem
darkSkyes avatar
Kolla på nätet om platser där det säljs elr liknande? Tycker absolut ni borde ge det ett försök.
Citera
2017-09-23, 22:18
  #4
Medlem
darkSkyes avatar
Finns typ överallt i hela spanien så borde inte vara svårt att få tag på.
Citera
2017-09-24, 03:55
  #5
Medlem
gambiafarfars avatar
I Spanien finns det ju numera coffeshops precis som i Amsterdam, man blir medlem för en hundring typ sen får man köpa. Tror man också får odla i Spanien, typ 2 plantor tror jag. Ni har nog betydligt lättare med tillgång där nere. Sen får man läsa på, är det mot smärta tror jag en hög CBD-halt gör bäst. Får ni tag i ngn bra sort så kan ni ju själva göra oljan. Google är din vän.
Citera
2017-09-24, 04:02
  #6
Medlem
Cheeswisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheriisa
Hej, jag ber nu er alla om hjälp.
Min älskade morbror har sedan många år lidit av en wiplash till följd av en bilolycka där polis agerade väldigt fel. Trots sin kroniska värk och extrema mängder smärtlindring så lever han ett normalt liv.

Men nu har hans värk eskalerat, nu är det så illa att han åker fram och tillbaka till akuten och kan inte fungera. Igår påväg till akuten uttalade han en dödslängtan, men den svenska sjukvården gör inget annat än att skriva ut mer smärtlindring (som inte hjälper).
Läkare har många gånger uttalat en förvåning över att han kan leva normalt med den höga smärta han har, och nu har denna som sagt förvärrats.

Min tanke är cannabisolja, skulle det kunna hjälpa?
Vi bor delvis i spanien om det eventuellt finns hjälp där att få. Vi är desperata, han är ung och borde inte behöva leva såhär.

Var kan jag annars söka hjälp?

om ni tänker er cannabis,, så ta absolut inte något hasch, om ni tänkte ordna det på egen väg
Citera
2017-09-24, 12:55
  #7
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
om ni tänker er cannabis,, så ta absolut inte något hasch, om ni tänkte ordna det på egen väg
Varför skulle inte hasch vara bra och fungera för?
Det är ju exakt samma sak ju.
Enda som skiljer är formen som det kommer i och strain som avgör hur haschet fungerar.
Sen kan ju det vara svårt och veta just vilket strain det är, men vet man vart det kommer ifrån, så kan man även lista ut vad det är för cannabis.

Så ta inget hasch, varför säger du en så tokig sak?

Sen självfallet är det enklare och lista ut strain på marijuana.

För TS problem, ja, det är en bra fråga.
Med så stora smärtor, så kommer han aldrig komma nära smärtfri eller ens nära skulle jag tro och med cannabis.
Det viktigaste för honom som jag tycker, är nog att han ser till att medicinera sig så han kan sova kanske en hel natt.
Det körde jag och man fick en helt annan livskvalité när man inte vakna en enda gång mot 30-50ggr per natt före medicinering.
Citera
2017-09-29, 18:08
  #8
Medlem
Jag var med om en olycka för 20 år sedan. Har gjort alla behandlingar operationer etc. Nu får jag botoxinjektioner på neurologen var tredje månad samt oxycontin och stesolid.
Jag provade cannabis för ca 15 år sedan i Amsterdam, frågade specifikt efter smärtlindring. Fungerade perfekt. När jag kom hem till Sverige köpte jag både Hasch och weed men det fungerade inte alls. I 50 % av fallen blev värken sämre.
Läste sedan på och började odla de strainsen som hade det jag sökte. Mycket cbd och ganska lite thc fungerade bäst. Under den perioden jag odlade behövde jag inte oxy och stesolid. Jag åt cannabisen på kvällen och hade en positiv verkan dagen efter. Har aldrig gillat att vara hög på dagtid så för mig var det melodin. Jag har med hjälp av weed och träning kunnat fixa livet trots att jag alltid har ont.
Det finns så mycket positivt med medicinsk cannabis, perfekt mot nervvärk, antinflamtoriskt, smärtstillande. Men framförallt har det inga avsättningssymtom ( avsändning ) jag behöver inte ta det de bra dagarna tillskillnad från oxy, stesolid och allt annat du får utskrivet av läkaren.
Har även provat sativex som inte alls fungerar. Det är de unika kombinationerna mellan olika cannabinoider som gör att det fungerar eller inte. Nu har ett antal patienter fått cannabis på recept vilket jag tycker är bra. Trots att Sverige är så konservativt så går det inte att blunda för sanningen om cannabis. Jag söker just nu licens för att få på recept. Liten chans men värt att prova.
Om förhoppningsvis några år så kommer sjukvården ( regeringen ) och svenska folket acceptera cannabis som medicin och inte tro på gammalt bullshit som man blir i lurad från skolåldern.
Kan tyvärr själv inte odla eller använda cannabis just nu utan måste ta andra tunga receptbelagda mediciner.
I Spanien finns det coffeshops och garanterat folk som kan guida er vilken strain ni ska använda för din morbrors specifika smärta. Det är även lagligt att ha två plantor i hemmet.
Kolla online efter strains med hög cbd halt och låg tbc det fungerar för mig om ni ska prova att odla själva..
Citera
2017-09-29, 18:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför skulle inte hasch vara bra och fungera för?
Det är ju exakt samma sak ju.
Enda som skiljer är formen som det kommer i och strain som avgör hur haschet fungerar.
Sen kan ju det vara svårt och veta just vilket strain det är, men vet man vart det kommer ifrån, så kan man även lista ut vad det är för cannabis.

Så ta inget hasch, varför säger du en så tokig sak?

Sen självfallet är det enklare och lista ut strain på marijuana.

För TS problem, ja, det är en bra fråga.
Med så stora smärtor, så kommer han aldrig komma nära smärtfri eller ens nära skulle jag tro och med cannabis.
Det viktigaste för honom som jag tycker, är nog att han ser till att medicinera sig så han kan sova kanske en hel natt.
Det körde jag och man fick en helt annan livskvalité när man inte vakna en enda gång mot 30-50ggr per natt före medicinering.

För mig fungerar rätt strain av cannabis bättre än oxycontin och stesolid som jag får utskrivet nu.
Håller just nu på att ansöka om linsens om att få cannabis utskrivet. Om jag har tur så kan jag bli en av de få som får det i Sverige nu.
Citera
2017-09-29, 18:32
  #10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
För mig fungerar rätt strain av cannabis bättre än oxycontin och stesolid som jag får utskrivet nu.
Håller just nu på att ansöka om linsens om att få cannabis utskrivet. Om jag har tur så kan jag bli en av de få som får det i Sverige nu.
Har dom inte sagt något om blanda oxy och benzo?
Visst om man tar ordinerad dos av bägge, så är väl risken för andningesdepression väldigt låg/obefintlig.

Lycka till, antar du har gott stöd av läkare med detta, annars blir det nog svårt.
Och glöm inte berätta om du fick.
Citera
2017-09-29, 18:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har dom inte sagt något om blanda oxy och benzo?
Visst om man tar ordinerad dos av bägge, så är väl risken för andningesdepression väldigt låg/obefintlig.

Lycka till, antar du har gott stöd av läkare med detta, annars blir det nog svårt.
Och glöm inte berätta om du fick.


Jag får relativt små doser 30 mg oxy och 5-15 mg stesolid.

Ja mina läkare gör sitt jobb men det är tyvärr inte de som bestämmer.

Om jag får cannabis utskrivet ska jag berätta det för hela världen!
Citera
2017-09-29, 19:13
  #12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Jag får relativt små doser 30 mg oxy och 5-15 mg stesolid.

Ja mina läkare gör sitt jobb men det är tyvärr inte de som bestämmer.

Om jag får cannabis utskrivet ska jag berätta det för hela världen!
Men har du en läkare som stödjer dig, så kan du skatta dig lycklig.
De mängderna är lugnt, men den kombon har dödat väldigt många, men nu pratar vi om bra större mängder.
Vi har ett hel rad med Hollywoodstjärnor som är döda pga den kombon.

Ser jag glömde länken på 8-10h.
Men ser även att länken nu säger 1-2 veckor på metaboliterna, vet i faan hur jag missat att de ändrat.
http://web.archive.org/web/201008190...dex.php?id=143
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback