Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 17:31
  #1
Medlem
Hej!

Jag har aldrig tidigare åkt flyg, eller förberett resor osv. Är osäker på allt från bokning och vart man skall vända sig, till själva utförandet.
Jag skadade mig allvarligt 2015 i en trafikolycka, på IVA lovade jag mig själv att ta tag i detta med resandet nu och kanske få göra några av de saker jag drömt om i hela mitt liv.
(iofs flögs jag med helikopter vid olyckan, men det är inget jag minns tyvärr, lite typiskt)

Jag borde nog sikta på spa, rehab etc iom min skadebild, men jag är en äventyrlig person så jag uppskattar alla råd!
Söker nog främst upplevelser, kultur och historia etc blandat med rehab, spa och vila.
Dansar inte och festar inte heller.

Jag är ensamstående småbarnsfar och har inte möjlighet att vara borta längre än 3-4 dagar tyvärr. Så tips på weekend eller dylikt uppskattas!
Jag kan verkligen ingenting så tips på bra sidor där de flesta frågetecken löses så enkelt som möjligt och där "paket" etc är inbokat uppskattas också oerhört! All enkelhet är prioriterat.

Olyckan har skrämt bort det mesta av tidigare umgänge, så jag reser själv men vill gärna träffa folk på plats, både flört och vänskap.
Är en tidigare mkt aktiv och social person som nu blivit ganska ensam efter olyckan och prövats hårt av en rad olika händelser.

Jag är ej rullstolsbunden eller behöver handikappsanpassat etc.
Jag har kronisk värk och mycket metall i kroppen så jag fryser lätt.
Badar gärna men det måste vara varmt!

Alla platser är av intresse!
Är intresserad av historiska platser och har drömt om semesterparadis som barn.
Nyfiken på Prag, Rom, Venedig m.m
Barndomsdrömmar är Skottland, usa och div tropiska platser.

Jag är verkligen inte rik! Jag har snarare en rätt ansträngd ekonomi, men uthärdar ett kroniskt helvete och behöver verkligen få ladda batterierna. Mina förhoppningar är att det leder till en ännu bättre far till mina barn i slutändan. Det finns ett litet kapital givetvis, jag önskar råd som helst inte överstiger 15-20.000:-, men riktigt prisvärda tips uppskattas.

Så jag tar verkligen tacksam emot all möjlig info, råd och tips på: appar, sidor och bokningsbolag m.m!

Med vänliga hälsningar
Citera
2017-09-24, 09:53
  #2
Medlem
När har du tänkt åka? Du skriver exempelvis att du gärna badar, men då ska det vara varmt. Samtidigt som du fryser lätt. Så när du har tänkt åka påverkar potentiella resmål.

Personligen kan jag tycka att det är lite dumt att satsa på en destination riktigt långt bort (som USA och tropiska platser) om man bara har 3-4 dagar på sig. Bland annat för att resan tar tid (inkl. att ta sig till/från flygplatserna), och för att man kan drabbas av exempelvis jetlag. Så det idealiska vore minst en vecka.

Du skriver att du bland annat är nyfiken på Prag, Rom, Venedig m.m. Funderat på att besöka någon av dessa städer då? De passar ju bra för en weekendresa. Eftersom du länge har velat besöka Skottland, vad sägs om en helg i Edinburgh då? Borde ju passa dig och ditt intresse för historiska platser.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2875630

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback