Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 16:13
  #1
Medlem
Kan det ha någon betydelse när en kvinna smiskar sig själv framför någon/offentligt. Någon försök till att förmedla till att man skall bli sugen på henne eller något liknade?

Jag har noterat detta ett par gånger, och jag förstår inte riktigt varför de gör det. Nej, de står inte och smiskar sig själva flera gånger. Utan det är i samband när de står och pratar med någon, och sedan skall kliva undan, så slår de sig själv där bak, och ger sig iväg. Eller när de har stoppat ner någonting i backfickan, och sedan sr de sig själva där bak.

Jag kan absolut tro på att kolla att hon har sina saker i backfickan, men vissa som gör detta verkar inte ha någoting där bak. Det ger inte heller förklaring till varför göra detta högt, hårt och tydligt.

Vissa kvinnor gillar nog att förmedla saker, än att ta ett ordentligt insativ. Utan ger bara tecken. Så kan detta vara ett tecken av något slag?

Vad tror ni?
Citera
2017-09-23, 16:16
  #2
Medlem
RiverStyxs avatar
Låter märkligt och inget jag har observerat. Kan det ha att göra med trenden att ha mobilen i bakfickan? Jag vet inte om den trenden fortgår men ett tag verkade alla tjejer ha en smartphone i bakfickan. Då kan man ju tänka sig att det blir en vana att kolla att den är där.
Citera
2017-09-23, 16:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Låter märkligt och inget jag har observerat. Kan det ha att göra med trenden att ha mobilen i bakfickan? Jag vet inte om den trenden fortgår men ett tag verkade alla tjejer ha en smartphone i bakfickan. Då kan man ju tänka sig att det blir en vana att kolla att den är där.
Ja precis. Som jag skrev, så tänkte jag själv att det kanske är för att kolla om något finns i backfickan. Men jag har noterat att de gör detta även fast ingenting fanns i backfickan.

Som senast, så pratade en kvinna med sin vännina.

Vi skulle precis på ett möte. Och jag stod bakom henne, och pratade med en kompis. Jag hade inte ryggen emot henne, som hon hade för mig. Utan jag var på sidan och pratade, vilket hon antagligen visste eftersom vi tidigare skakade hand/hälsade på varandra.

När vi skulle gå, smiskar hon sig själv en gång, och sedan går vi gemensamt allihopa till mötesrummet.

Det fick mig att tänka på varför kvinnor gör detta, eftersom jag noterat detta ett par gånger. Oftast ifrån äldre kvinnor i åldrarna 40-50 år.
Citera
2017-09-23, 16:28
  #4
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeLand
Det fick mig att tänka på varför kvinnor gör detta, eftersom jag noterat detta ett par gånger. Oftast ifrån äldre kvinnor i åldrarna 40-50 år.

OK, då faller min mobilteori för det är/var främst yngre tjejer som alltid verkade springa omkring med mobilen i bakfickan på de där tajta svarta jeansen med revor på knäna. Aldrig sett en 40-50 årig kvinna med mobilen i bakfickan.
Citera
2017-09-23, 16:31
  #5
Medlem
Dom vill kanske kolla att baken inte tappat formen?
Att den hänger kvar och inte börjat hänga neråt som två halvfulla potatispåsar och att "studsen" är den rätta.
Citera
2017-09-23, 17:51
  #6
Medlem
Det är nog någon form av tease för att visa hur fast den är. Det verkar ju helt idiotiskt att smacka till en mobil stenhårt med handflatan.
Själv har jag noterat ett ännu fånigare beteende som princip samtliga fruntimmer ägnar sig åt bl a på busshållplatser. Det är en fånig sprattelrörelse med benen för att rätta till stringtrosorna. Det roliga är också att när en väl börjar vid busshållplatsen, så gör alla likadant.
Citera
2017-09-24, 17:14
  #7
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeLand
Vi skulle precis på ett möte. Och jag stod bakom henne, och pratade med en kompis. Jag hade inte ryggen emot henne, som hon hade för mig. Utan jag var på sidan och pratade, vilket hon antagligen visste eftersom vi tidigare skakade hand/hälsade på varandra.

När vi skulle gå, smiskar hon sig själv en gång, och sedan går vi gemensamt allihopa till mötesrummet.

Jag har bevittnat detta vid upprepade tillfällen. Vad det betyder beror på sammanhanget. I exemplet du ger tror jag att det är för att förmedla typ "nu kör vi". Detta kan jämföras att man slår ihop händerna i samma situation. Jag har sett det användas för att ge eftertryck till något kvinnan i fråga sagt. Jämför med att slå näven i bordet. Sedan kan det ibland vara för att helt enkelt göra omgivningen uppmärksam på baken. Har sett främst latino kvinnor använda det på detta sätt. Dom verkar stolta över sina bakar och det verkar vara för att säga "kolla in denna" samt förmedla självförtroende. Kan möjligtvis jämföras med att slå sig för bröstet.
Vidare finns den mer uppenbara "kyss mig i röven" dasken som man med fördel kan använda efter man gett någon en rejäl avhyvling.

Detta är mina erfarenheter av fenomenet och hur jag tolkat dom, misstänker att det finns många fler betydelser.
Citera
2017-09-25, 04:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Jag har bevittnat detta vid upprepade tillfällen. Vad det betyder beror på sammanhanget. I exemplet du ger tror jag att det är för att förmedla typ "nu kör vi". Detta kan jämföras att man slår ihop händerna i samma situation. Jag har sett det användas för att ge eftertryck till något kvinnan i fråga sagt. Jämför med att slå näven i bordet. Sedan kan det ibland vara för att helt enkelt göra omgivningen uppmärksam på baken. Har sett främst latino kvinnor använda det på detta sätt. Dom verkar stolta över sina bakar och det verkar vara för att säga "kolla in denna" samt förmedla självförtroende. Kan möjligtvis jämföras med att slå sig för bröstet.
Vidare finns den mer uppenbara "kyss mig i röven" dasken som man med fördel kan använda efter man gett någon en rejäl avhyvling.

Detta är mina erfarenheter av fenomenet och hur jag tolkat dom, misstänker att det finns många fler betydelser.
Vid denna fall, kändes det mer som om ett tecken på att man skall spana in på henne.

Men vi skulle precis gå när hon smacakde till sig själv, så det kanske är lika gärna en vana av det som du skrev. "Nu kör vi".

Hon var vacker, och jag tror att damer blir mer självsäkrare när de blir äldre.

Så jag är lite klyven. Möjligtvist kanske både pch?

Jag är glad att jag inte är ensam om att notera det här i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback