Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 15:06
  #1
Medlem
På min arbetsplats är kostym anbefalld. Flera kolleger har på sistone börjat slopa slipsen efter högt föredöme från bl a TV.
Jag beslöt att skoja lite i slipsfrågan och skaffade mig - icke utan avsevärt besvär - en slips med ett smakfullt camouflagemönster, som jag sedan använde på jobbet.
Konstigt nog blev chefen mer upprörd över min nya slips än över de kolleger, som uppträder slipslösa. Själv tror jag att camoslipsen har goda förutsättningar att bli en hit. Camoslips till tredelad kostym!
Till saken hör att jag snabbt fixade en slips i gråvitt vintercamo. Den passerade utan anmärkning. Chefen insåg nog inte att även detta mönster var camo.
Vad säger den klädkoncervativa etiketten?
Citera
2017-09-23, 15:12
  #2
Medlem
PierreTanguys avatar
Smakfullt camouflagemönster existerar inte, dumpa camoslipsarna
Citera
2017-09-23, 17:34
  #3
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det gråa vinterkamouflaget lät ju hyggligt snyggt.

Om du bara ville reta vänner av ordning hade du bara behövt köpa en slips som ser ut som en fisk eller nåt annat smaklöst motiv.

Alternativt göra som barnen i engelska skolor med slipstvång: knyta slipsen så att den nätt och jämt hänger nedanför bröstvårtorna.
Citera
2017-09-23, 22:29
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Förutom att det låter helt fruktansvärt fult så tycker jag i alla fall att det var hysteriskt roligt av dig. Du borde fortsätta med flummiga slipsar, den ena fulare och gräsligare än den andra.
Citera
2017-09-23, 22:32
  #5
Medlem
Hur kunde din chef ens se slipsen om den var camouflagefärgad?
Citera
2017-09-24, 09:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Hur kunde din chef ens se slipsen om den var camouflagefärgad?

Ja, jag bär givetvis camoslips, för att jag vill vara diskret och smälta in i mängden. Effekten blev emellertid att kompisarna numera kallar mig för "Camo" på jobbet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback