Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 14:27
  #1
Avstängd
Sovtutans avatar
I ett reportage jag precis sett så var det följande scenario:

En erfaren person framför kameran berättar att nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen skall stoppa Pride i Falun idag. Denna erfarna person ringer sin kollega och ber honom berätta mer om situationen.

Kollegan är en mindre erfaren person, han stammade när han pratade, använde uttryck som "liksom", "asså" vilket tyder på både misslyckad utbildning och dåligt självförtroende. Denna person valde dock att säga att "... polisen har flyttat NMR till den här platsen där dom får fortsätta protestera" eller liknande, och genast kände jag mig kluven. Vem lyssnar jag helst på?

Om man förbereddes att få höra en nyhet om "Nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen" så vred det sig genast i magen och känslor av vrede och hat snurrade runt i skallen, i väntan på att få se denna nyhet.

I det andra fallet när man bara fick veta om Nordiska Motståndsrörelsen så fanns det ett genuint intresse att få höra vad som hänt, om dom gjort något bra eller dåligt, om dom blivit utsatta för något eller utsatt någonting själva, och så vidare. Huvudet fylldes av produktiva tankar istället för antidemokratiskt hat & vrede vilket var fallet i första exemplet.

Så... Är det egentligen inte medier som successivt "utbildar" oss till hat, som utan vår vetskap får oss att tycka vad som är rasistiskt eller nazistiskt? Jag blev skitpaff...

Länk till nyheten: Just Nu: Nazister försökte hindra prideparaden i Falun
Unvis It: Just Nu: Nordiska Motståndsrörelsen försökte hindra prideparaden i Falun
__________________
Senast redigerad av Sovtutan 2017-09-23 kl. 14:48. Anledning: Ändrade titel.
Citera
2017-09-23, 15:57
  #2
Medlem
Medierna styr bara dom korkade, tex allting vänster om centern. Resten är smarta och låter sig inte luras. Får ständigt dessa annonser i facebook som många går på även mina vänner går på dessa "fakenews" vilket jag måste rätta till ganska så ofta. Folk är helt enkelt jävligt dumma i huvudet.
Citera
2017-09-23, 21:37
  #3
Medlem
Kebabfysikers avatar
Man skulle nästan kunna tro att det råder nyhetstorka i världen då 50 muppar från NMR sysselsätter stora delar av landets journalistkår.
Citera
2017-09-23, 22:16
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Man skulle nästan kunna tro att det råder nyhetstorka i världen då 50 muppar från NMR sysselsätter stora delar av landets journalistkår.

Visst är det så och tex EXPO är den mest hysteriska som S K A P A R konflikter. Vi kan se vad som hände i Limhamn. Jag tror dt var 4-5 st från Svenskarnas Parti där. Detta var enligt EXPO "Den största nazistiska händelsen sedan andra världskriget" - Vilket skapade att tusentals "antinazister" och "antirasister" åkte dit och det tog hus i helvete.

EXPO kommer att fortsätta att SKAPA konflikter därför att de tjänar pengar på det. Dollars. Ingen jounalist ifrågasätter dom heller. EXPO är BIG Bussniess, det är inga foliehattar. Deras idol är George Soros.
Citera
2017-09-23, 22:19
  #5
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Visst är det så och tex EXPO är den mest hysteriska som S K A P A R konflikter. Vi kan se vad som hände i Limhamn. Jag tror dt var 4-5 st från Svenskarnas Parti där. Detta var enligt EXPO "Den största nazistiska händelsen sedan andra världskriget" - Vilket skapade att tusentals "antinazister" och "antirasister" åkte dit och det tog hus i helvete.

EXPO kommer att fortsätta att SKAPA konflikter därför att de tjänar pengar på det. Dollars. Ingen jounalist ifrågasätter dom heller. EXPO är BIG Bussniess, det är inga foliehattar. Deras idol är George Soros.

Du glömde nämna att Stiftelsen EXPO kontrolleras av den Judiska Församlingen i Stockholm. Kolla styrelsemedlemmarna i EXPO och vart dom annars jobbar. Stiftelsen EXPO är en judisk propagandamaskin skapad för att gynna judiska intressen. Ingenting annat. Självklart bör Stiftelsen EXPO förbjudas och alla som donerat pengar eller arbetat för organisationen bör dömas till fängelse.
Citera
2017-09-23, 22:21
  #6
Medlem
Lyssnar på p3 varje dag på jobbet, skrattar till varje gång de nämner "nacistiska nmr". De är så vänster så det blir komiskt
Citera
2017-09-24, 01:06
  #7
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
KGB-agent huruvida Sovjetunionen använde sina resurser kring psykologisk krigföring:
https://www.youtube.com/watch?v=8fQo...Bezmenov, 1983

Dokumentär från BBC kring hur västvärlden styrde hela maktapparaten i västerländsk propaganda används när man mindfuckar enorma befolkningar i länder under fredstid:
https://www.youtube.com/watch?v=DnPm...ry of the self

Några frågor? Nej. Sverige har befunnit sig i ett extremt epicentrum av mindfuck i decennier, som neutral gränsmakt i Kalla Kriget och det här är resultatet. Ett land i fullständig upplösning, efter extrem psykologisk krigföring från båda supermakterna.

Självklart är inte några nyhetsmedier rapporterande, de är i grunden fullständigt opinionsbildande. Svensk media ligger i internationell standard i Sydkoreas standard, ett land som befunnit sig i konstant vapenstillestånd i 50 år. Det är inte en särskilt berömmande värdering, det är i det stora hela ett värdelöst betyg för media i en statsmakt som varit "neutralt" i 200 år.

TLDR; Svensk media är värdelös och går inte att lita på.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-09-24 kl. 01:11.
Citera
2017-09-24, 18:38
  #8
Medlem
Ikväll serverar sanningsministeriet Agenda igen, dvs reportage om hur nu nazismen nu håller
landet i ett järngrepp, och fara o faror och värdegrund o rasismen o allas lika värde o feminism o
o SD o gayparad i falun o flyktingar o utanförskap o bokmäässsan o gäsp! det var länge sedan
programmet var intressant, troligen endast de närmast sörjande följer programmet i mp ,cp o, v och s
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback