Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 19:16
  #73
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Så det med firmabilarna var en faktiskt sak alltså? Jag vet dock inte om samma hierarki skulle råda i svenska grindsamhällen som borta i USA. Men intressant att veta ändå.
Jag vet inte om just detta med firmabilarna är sant eller en skröna. Men jag vet att i GC kan t.ex bestämmas att ingen gör kommersiell eller politisk reklam (i USA händer det att en del pryder sina bostäder lika mycket inför ett presidentval som inför Halloween) och jag vet även att en del regler indirekt syftar till att styra bort delar av befolkningen som vill bo där, så det skulle inte förvåna mig om att det kan ligga en viss sanning i det. Lika ogärna som en boende vill se ICA-loggan på garageinfarten mittemot, även om det skulle vara en framgångsrik franchisetagare med många butiker - lika lite vill kanske samma boende ha en framgångsrik rörmokare/snickare/målare/takläggare som granne.

Jag skulle acceptera de flesta regler jag hört och läst om - i varje fall tills jag får reda på att det finns en dold agenda som kanske till och med utesluter mig
Citera
2017-09-24, 19:28
  #74
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag vet att grindsamhällen kommer innebära en del kostnader och att vem som helst inte kommer kunna ha råd att bo där men rent allmänt vill jag leva med likasinnade antar jag. Som vill ha lugn och ro samt säkerhet, trygghet och en gemenskap men som inte känns påtvingad.
Jag skulle gärna bo i en GC skapad av mina vänner, bekanta, släktingar och vännernas släktingar för att skapa den nya tidens kollektiv. Inte kollektiv som att varje dag laga soppa i storköket eller påtvingat umgänge på helgerna, men med delade resurser såsom barnpassning, städning, lekparker, barnpool (även om alla väljer att ha en egen, samåkning till jobb, delad hämntning av barn, gärna händiga boenden, matinköp,resor och allt annat.)°
Citera
2017-09-25, 03:14
  #75
Medlem
Jag tror det kommer rätt snart.

Och de första att flytta dit kommer att vara politiker och journalister, de som ställt till med att de behövs.
Citera
2017-09-25, 05:34
  #76
Medlem
75190255508s avatar
Har bott i GC utomlands och det är ganska så nice faktiskt.

En fördel med GC är att det skapar jobb, vakter, vaktmästare etc.

Annars kan man ju vända på det och bygga GC enbart för slöddren och så släpper vi bara inte ut dem. Ganska så smidigt om det blir för mycket kaoz där inne, ja då kan man ju precisionsbomba och sedan bygga nytt.
Citera
2017-09-25, 07:42
  #77
Medlem
Visst kan tanken på att bo i lugn och ro i ett GC vara trevlig, men är ganska kortsiktigt tänk. Bättre att försöka bygga ett samhälle där alla känner sig inkluderade. Alla studier visar att det lönar sig att försöka minska klassklyftor i samhället, inte öka dem. Det är ingen tillfällighet att Sverige ses som ett av världens bästa länder att bo i och att vi samtidigt är i topp på länder med högst skattetryck. Låter som vänstertänk, men jag är faktiskt höger och anser att vi skall strama åt invandringen rejält.
Citera
2017-09-25, 10:01
  #78
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Är det fler än mig här som ser fram emot när grindsamhällen blir det nya och officiella här i Sverige? För än så länge har det inte riktigt slagit igenom bortsett ifrån vissa projekt men som inte når upp till kraven för att räknas som ett grindsamhälle.


Ska jag vara fullt ärlig så har jag lite som mål i livet att spara och kämpa för att en dag bo i ett avskilt område/stadsdel med murar, grindar, kameror, vakter, fina förstärkta villor, en gemenskap (community) med grannarna, klubbhus, eget dagis och kanske ett lokal postombud innanför. Att få bo skyddat från det snart nya fattig-Sverige med sitt kaos, fundamentalism, förändrad allmänt främmande demografi/kultur och sitt politiska inrikes misslyckande.

Vore intressant om byggfirmor som Skanska i Sverige har tankarna på att rita/planera stängda stadsdelar, bostadsområden. Jag hade åtminstone velat vara kund till ett sådan projekt!

https://www.google.se/search?q=gated...gliAykZKhluCM:

Tänk er. Att ta bilen till jobbet och komma hem till en super trygg plats. Att kunna gå promenader sent på kvällarna i morgonrock och beställa taxi in till stadens krogar, restauranger för att sedan ta taxin hem igen tryggt och säkert.


Slopa dom fina adresserna inne i innerstäderna med sina påkostade lägenheter för att ha kaos på gatan utanför. Grindsamhällen är det nya!


"Grindsamhällen" är bevis på ett misslyckats system; en ickefungerande rättsstat med generell otrygghet. Detta en logisk följd av massinvandring av ickevitt skräpfolk.

Gated Communities förändrar inte samhället till det bättre. Visst, din gata blir lite mer otillgänglig så du och dina grannar möjligen får färre inbrott. Men du ska fortfarande ta dig till jobbet och behöva se allt elände. Du ska fortfarande åka in till stan för att gå ut och äta, gå på en konsert eller kanske ta en öl. Du måste fortfarande besöka ditt lokala köpcentrum.

Du kommer fortfarande bli överfallen och rånad, misshandlad. Din dotter kommer fortfarande bli gruppvåldtagen på väg hem från nattklubben. Det kommer fortfarande att ske muslimska terrordåd.


Nej, det enda gated community tillför är klasshat.
Citera
2017-10-26, 17:30
  #79
Medlem
Ett tvättäkta fall (om det är sant) att grindsamhällen är ett praktiskt måste! Se och läs.

http://www.friatider.se/j-vla-rasist...-hockeyklubbor
Citera
2017-11-01, 00:32
  #80
Medlem
Behövs snart i vissa områden i Stockholm enligt mitt tycke! Bromma, Södra och Norra ängby ligger hyfsat nära de problemområden som finns i västerort. Mina föräldrar bor i Ålsten i Bromma, där har inbrotten ökat markant de senaste åren. Obehagligt att vakna upp med 3 grabbar från baltländerna vid sin sida.. Blir dessutom billigare om ett helt område investerar i portvakter eller en viss bevakning istället för att betala tusentals kronor för ett enskilt hus.
Citera
2017-12-23, 13:11
  #81
Medlem
I hemlighet drömmer folk om detta.... https://tinkzorg.wordpress.com/2017/...dliga-latthet/
Citera
2017-12-23, 13:15
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Har bott i GC utomlands och det är ganska så nice faktiskt.

En fördel med GC är att det skapar jobb, vakter, vaktmästare etc.

Annars kan man ju vända på det och bygga GC enbart för slöddren och så släpper vi bara inte ut dem. Ganska så smidigt om det blir för mycket kaoz där inne, ja då kan man ju precisionsbomba och sedan bygga nytt.
Vi behöver både och : Taggtråd runt Rosengård, mur runt Malmö, passerkort ut och in. Så nivåer skapas. Segregering, klasshat, raskrig - det har vi redan.
Citera
2018-04-22, 11:21
  #83
Medlem
Klappars avatar
Detta är ingenting för normala svenska arbetare, utan för överklassen. Kommer kosta många miljoner för att ens ha råd att köpa in dig i ett sådant samhälle sen kommer det kosta mycket pengar för att ha råd att bo där.

Kameror, vakter och allt annat kostar mycket pengar att tillhandahålla och inget som svenssons kommer ha råd med.

Även om du tar tar lån och lyckas skaffa fram pengarna så kommer dom inte vilja ha något med dig att göra ändå. Dom vill umgås med likasinnade och inte ha in någon snickare som granne.
Citera
2018-04-22, 18:00
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag vet inte om jag är den roligaste människan själv hehe men jag förstår. Jag önskedrömmer nog lite och ser lite mer finare barnfamiljer i området antar jag med goda värderingar och som är allmänt måldrivna i livet.

Fängelsekänslan var ju inte meningen alls utan snarare trygghet i första hand. Att stressen man kan känna över samhället och dess utvecklingen försvinner helt så fort man är bakom murarna och grindarna hemma i sitt trygga hem som man vet kommer stå kvar vad som kan kännas för alltid. En känsla av lättnad.

Så det med firmabilarna var en faktiskt sak alltså? Jag vet dock inte om samma hierarki skulle råda i svenska grindsamhällen som borta i USA. Men intressant att veta ändå. Kan ju vara en VD vars privatbil är på lagning som lånat firmans bil så länge hade jag nog tänkt men i övrigt hade jag nog inte brytt mig. Jag vet att grindsamhällen kommer innebära en del kostnader och att vem som helst inte kommer kunna ha råd att bo där men rent allmänt vill jag leva med likasinnade antar jag. Som vill ha lugn och ro samt säkerhet, trygghet och en gemenskap men som inte känns påtvingad.


Haha, jag bor i Blackeberg som är ett arbetarområde med en del invandrare och känner mig trygg även här. Aldrig sett något brott begås och är ute går ensam på nätterna.

Du verkar väldigt ängslig som känner behov att bo i ett gated community. Du behöver troligtvis KBT terapi för att bli av med din ångest. Vilket villaområde som helst runt Stockholm borde trygga dig, händer ju ingenting där förutom inbrott som skett i alla tider.

Sen undrar man varför du röstat för massinvandring om du sen inte klarar av den. Var det åt andra du röstade in invandrarna och sen ska du slinka iväg från problemen in i ett gated community och gömma dig medans andra ska bo bland problemen du skapat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback