Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 14:02
  #1
Medlem
Som frågan lyder, vad kan det tänkas kosta att lämna in dator på reparation hos ASUS(inte någon lokal reparationsbutik) för fel på min ASUS laptops power jack? Datorn laddar alltså inte såvida jag inte håller in laddaren hårt, för så fort jag släpper den händer ingenting. Den glappar. Jag vet att det inte är fel på laddaren då jag provat flera olika laddare som passar datorns modell, men det är alltså samma visa varje gång. Antar att detta inte täcks av garantin? Har tänkt ringa de på måndag men undrar redan nu om någon har någon bra uppskattning?
Citera
2017-09-23, 14:20
  #2
Medlem
Helenedals avatar
Ta en näbbtång och dra ut hylsan lite. Brukar hjälpa ett tag. Pröva lirka upp en glipa vid sidan om pluggen och se om den släppt ur haken eller om den brutits av i fästet. Limma. Gratis, om du inte måste köpa lim.
Citera
2017-09-23, 14:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Ta en näbbtång och dra ut hylsan lite. Brukar hjälpa ett tag. Pröva lirka upp en glipa vid sidan om pluggen och se om den släppt ur haken eller om den brutits av i fästet. Limma. Gratis, om du inte måste köpa lim.

Jag har ändå tänkt lämna in datorn för reparation för andra grejer, inbyggda fel på datorn. Tänkte att när jag ändå lämnar in för det kan de likväl fixa laddningsproblemet också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback