Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 13:55
  #1
Medlem
Vi landade igår kväll på Skavsta med försenat flyg från Bryssel. Ingen buss till Skavstalunds parkering väntade. Efter tio minuter i regnet ringde jag numret angivet på parkeringsbiljetten. Ingen svarade tills autosvaret kom ingång. Efter ytterligare minuter ringe jag igen, med samma resultat. Bussen kom till sist efter drygt en kvart, då en kund kördes till flygplatsen.
Den engelsktalande bussföraren ljög uselt att två plan hade landat samtidigt och han måste köra de andra passagerarna först. Men de hade två bussar och två förare i tjänst, det tar bara tre minuter att köra mellan parkeringen och flygplatsen, och det kom ju inga två plan. Sanningen är att de hade missat oss och, något som är värre, svarade aldrig i telefon. Jag ville ha någon form av kompensation men den engelsktalande bussföraren brydde sig inte om mig.
__________________
Senast redigerad av helst-anonym 2017-09-23 kl. 14:29.
Citera
2017-09-24, 14:40
  #2
Medlem
Quietdrives avatar
Ingen här bryr sig om dig heller.
Du måste gå vidare i livet efter detta.
Citera
2017-09-28, 14:10
  #3
Medlem
Visst. Men Skavstalund tar betalt för att bry sig om kunden. Brister de i detta så skall man skriva om det, tex. på Flashback. Då har både du och jag lite större chans att inte drabbas igen.
Citera
2017-09-30, 15:07
  #4
Medlem
Spyrrans avatar
Du sa att du ville ha kompensation men bussföraren sket i dig. Det är egentligen inte bussföraren som ska kompensera dig. Har du försökt kontakta företaget i efterhand? Till exempelvis via det angivna telefonnumret på parkeringsbiljetten, när de nu kan tänkas ha sina telefontider. Annars finns det en mailadress på hemsidan.

Citat:
"Vår personal står ”stand by” dygnet runt för att köra er direkt till terminalen, vilket tar ca 2,5 minuter. Vi håller koll på era ankommande flighter så att vi kan hämta er exakt i tid, oavsett om planet är tidigt eller sent. Transporten mellan flygplatsen och parkeringen ingår i biljettpriset."

Citat:
När du anländer till oss parkerar du bilen och blir sedan direkt körd de 1800 metrarna till terminalen med våra moderna transportbilar. Det enda vi behöver veta är vilken dag och med vilken flight ni kommer tillbaka så att vi kan hämta upp er. Transporten ingår i parkeringsavgiften och ni betalar för parkeringen vid återkomst.

Det där står på hemsidan. Om det stämmer så borde de ha hållit koll på ditt flyg också, och kunnat hämta er även om ert flyg var försenat. Speciellt om ni faktiskt hade meddelat när ni skulle komma tillbaka till Skavsta.
Citera
2017-10-06, 22:39
  #5
Medlem
Bussföraren kan tex släppa ut kunden utan betalning. Det hade varit en rimlig kompensation. Bussföraren kan också ta betalt, istället för automaten. Då kan man ge rabatt. Men när jag åkte därifrån så kändes det inte värt tiden att fortsätta tvista med företaget.
Men det kändes värt att skriva. De hade slarvat och nu vet de att folk läser om det. Det ger hopp om bättre service framöver.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2875556

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback