Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-23, 20:11
  #13
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Vilka befogenheter och personer handlar det om? Räcker inte TOR om man vill vara anonym?
Det kan vara vem som helst, din granne, polisen, ḱungen. TOR är inte säkert. Du kan inte lita på någon.
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Även med en försening tror jag inte det är så svårt att spåra dig om du jämt har samma IP-adress eller en från samma pool. Det är bara att räkna antalet inlägg per dag och ungefärliga tider för trafiken.
Då är det väl bara att göra det möjligt att publicera inläggen på olika datum. Skriva och skicka in inlägget på måndag, inlägget dyker upp på tisdag. Det går inte att räkna inlägg per dag om inläggen kan publiceras vilken dag som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
En enklare lösning kanske kunde vara att göra detta slumpmässigt, med lika stora TCP-paket som ett inlägg genererar osv...
Det borde vara en kombination av inlägg av lika storlek och fördröjd publicering, annars går det fortfarande att se när nya inlägg skapas. Webbläsaren kunde lägga till arbiträr data i varje inlägg som skickas för att ge alla inlägg liknande mängd data. Sedan när servern tar emot datan så ignorerar den allt som inte skrivits av användaren.
Citera
2017-09-23, 20:16
  #14
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Min uppfattning av hur internet och Flashback fungerar är att jag kan skapa ett konto på Flashback och vara inloggad på Flashback utan att någon som eventuellt övervakar min trafik vet vilket användarkonto jag använder. Är detta korrekt?
Det finns grader i helvetet. Den som avlyssnar (sniffar) exempelvis din nätverkstrafik kan ta del av allt du gör, likaså kan administratörer i forumet, åtminstone teoretiskt, se dina fulla aktiviteter på kontonivå, men att en vanlig användare i forumet skulle göra det är mindre sannolikt.

Kanske tråden borde flyttas till IT-säkerhetsdelen av detta forum för att du ska få svar på frågorna inför ett förslag till ändringar på Flashback?
Citera
2017-09-23, 20:17
  #15
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Det finns grader i helvetet. Den som avlyssnar (sniffar) exempelvis din nätverkstrafik kan ta del av allt du gör, likaså kan administratörer i forumet, åtminstone teoretiskt, se dina fulla aktiviteter på kontonivå, men att en vanlig användare i forumet skulle göra det är mindre sannolikt.

Kanske tråden borde flyttas till IT-säkerhetsdelen av detta forum för att du ska få svar på frågorna inför ett förslag till ändringar på Flashback?
Även på https som flashback är?
Citera
2017-09-23, 20:24
  #16
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Även på https som flashback är?
Fel av mig, det går inte rakt av, tack för rättelsen.
Citera
2017-09-23, 20:28
  #17
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Men om alla inlägg sparas i någon typ av databas så bör det väl vara möjligt att lägga till någon variabel som håller reda på när ett inlägg får visas första gången, det går alltså inte att hämta inlägget från databasen före den angivna tiden passerat.
När någon har skrivit ett inlägg behöver ni bara lägga till tidpunkt_nu + fördröjning till tidpunkt_skapad i er databas.

Sedan när någon öppnar en sida där inlägg har möjlighet att visas:

Öppna Flashbacks databas --> välj alla inlägg där bla bla och där tidspunkt_skapad är mindre än tidspunkt_nu

Inlägg med fördröjd publicering kommer då inte att visas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback