Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 03:26
  #1
Medlem
Dum som jag var ikväll höll jag på med ett glas som var lätt, slog det mot bordet ett par gånger utan o tänka mig för, så sprack den till min förvåning utan o tänka mig för.

Märkte då att jag hade lite glas hur ska man förklara, nästan som "smulor" av glas på min handled då, sen märkte jag att det börja blöda,

tvättat det och la plåster

min oro: att jag kanske har nån glasbit fast inuti handleden nu, och skulle det inte vara farligt då?

Tack!

Tvär konstig situation, hoppas nån kan hjälpa
Citera
2017-09-23, 03:44
  #2
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det är 100% ofarligt även om du skulle ha fått in någon liten glasbit i huden som du inte fått bort.
Citera
2017-09-23, 03:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är 100% ofarligt även om du skulle ha fått in någon liten glasbit i huden som du inte fått bort.

Ah nojjade bara över det, men vadå skulle glasbiten isåfall vara fast där för evigt känns ju sådär, oskön smärta väl? (Vet ännu inte om smärtan kommer från det eller pga det är skärt på huden där på handleden får se när huden läkt sig)
Citera
2017-09-23, 09:53
  #4
Medlem
Sitter det kvar något mikroskopiskt fragment i huden så kommer det ut förr eller senare, inga bekymmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback