Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-05, 22:23
  #13
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Jag har nu avslutat avgiftningen och lämnade ett totalt rent urinprov för första gången på länge. Är stolt, men jag känner att det är nu det svåra börjar! Jag är hyfsat smärtlindrad med Alvedon och Ipren just nu och ska börja jobba igen snart. Problemet är att jag handskas med tung narkotika på jobbet varje dag och jag är livrädd för att bli frestad! Jag vill poängtera att jag ALDRIG har stulit något från mitt arbete, där har jag hög moral. Under min missbrukstid beställde jag allt via nätet, även verktyg.
Jag funderar på att gå på ett NA-möte men samtidigt känns det overkligt. Nån som har erfarenhet?
Hurdå känns overkligt? Är du nyfiken så gå på ett möte helt förutsättningslöst. Kan vara bra att träffa folk i liknande sits.
Citera
2017-10-05, 22:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Hurdå känns overkligt? Är du nyfiken så gå på ett möte helt förutsättningslöst. Kan vara bra att träffa folk i liknande sits.
Jag har en slags overklighetskänsla över att jag faktiskt hamnade i skiten. Jag har lyckats hålla en normal fasad utåt, jobbat, skött hemmet, umgåtts med familj och vänner. Jag känner inte en enda missbrukare vad jag vet utan har knarkat i min ensamhet.
Citera
2017-10-05, 23:36
  #15
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Jag har en slags overklighetskänsla över att jag faktiskt hamnade i skiten. Jag har lyckats hålla en normal fasad utåt, jobbat, skött hemmet, umgåtts med familj och vänner. Jag känner inte en enda missbrukare vad jag vet utan har knarkat i min ensamhet.

Ändå rätt skönt att du har omringat dig med människor som är lättare att vara omkring när man slutar? 😉 Jag känner enbart missbrukare haha.
Citera
2017-10-06, 06:46
  #16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Jag har en slags overklighetskänsla över att jag faktiskt hamnade i skiten. Jag har lyckats hålla en normal fasad utåt, jobbat, skött hemmet, umgåtts med familj och vänner. Jag känner inte en enda missbrukare vad jag vet utan har knarkat i min ensamhet.
Så är det för många. Förmodligen majoriteten.
Citera
2017-10-08, 16:01
  #17
Medlem
Jag har precis samma bekymmer som dig när det gäller missbrukarstämpeln. Tyvärr så kommer de att vara ganska hårda vad gäller smärtstillande om man en gång har fått denna stämpel. Visst finns det undantag, jag fick (tyvärr) utskrivet Imovane även om jag själv hade denna. Men det finns alltid undantag, och mycket beror nog på hurdan man är som person, och om de känner att de kan lita på patienten.
Tråkigt att höra att du fick gå igenom en mycket plågsam undersökning på grund av detta, man kan ju tycka att det borde finnas undantag.

Men det finns ändå något gott när allt känns som jobbigast. Nackdelen med smärtstillande är att de med tiden bara framkallar ännu mera smärta när toleransökningen kör igång. Jag har under 20 års tid fått diagnosen "svår kronisk smärta". När jag sedan satt ut mitt smärtstillande så var värken helt bortblåst. Morgnarna var ett elände. kom knappast ur sängen och kunde bara gå ut på eftermiddagarna. Under nedtrappningen/abstinensen så hade jag mycket problem med värk, men det verkar ingå för de flesta. Men sedan när allt var över så hade jag inte det! Förstår nu att det var biverkningar av tabletterna som gjorde att jag fick helvetisk värk.
Nu så var du ju smärtpatient innan tabletterna, men efterhand så är det ganska vanligt att de bara förvärrar besvären. Därför så finns det stor chans att din smärtproblematik efterhand kommer att vara så mycket lindrigare.

Edit: Visst kan du få hjälp av smärtkliniken! Men du får nog räkna med att de då blandar in Beroende-enheten, och du kommer kanske även att få gå som patient där. Jag fick själv genomgå en medicinutredning då de iv, genom blindtest, fick fram vilken medicinering som skulle fungera. Men det är som sagt stor risk att de samtidigt kommer att stå på sig angående sänkning av dosen, eller ev. utsättning. De tänker så olika på olika mottagningar, så därför så vet jag inte om du kommer att få fortsätta, eller ej. Hoppas att allt går bra!
.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-10-08 kl. 16:08.
Citera
2017-10-10, 22:51
  #18
Medlem
gersmans avatar
Rubriken var en fråga och inlägget ett annat ämne. Svaret på frågan är - Livet ut men du väljer själv om du är aktiv eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback