Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 01:16
  #1
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/events/ufc-fight-night-in-japan-1
Citat:
OVINCE SAINT PREUX VS YUSHIN OKAMI
Jessica Andrade vs. Claudia Gadelha
Takanori Gomi vs. "Maestro" Dong Hyun Kim
Henrique da Silva vs. Gokhan Saki
Rolando Dy vs. Teruto Ishihara
Jussier Formiga vs. Ulka Sasaki

Preliminary Card

Alex Morono vs. Keita Nakamura
Chan-Mi Jeon vs. Syuri Kondo
Shinsho Anzai vs. Luke Jumeau
Daichi Abe vs. Hyun Gyu Lim

Ska faktiskt bli skoj att se Saki göra debut, hoppas fighten håller sig stående.
Citera
2017-09-23, 02:27
  #2
Medlem
Boom vilket avgörande moment sista 20 sekunderna för Abe
Citera
2017-09-23, 10:00
  #3
Medlem
Energiknippes avatar
Var inte imponerade av Mr kickboxning, såg helt slut ut. Lite tidigt bryt?

Gardela förvånade mig. Hon har uppvisat dålig kardio förr men det har varit mot Joanna, här var hon ju slut i mitten av andra.

Kul med ytterligare Von Fluke choke från OSP, men såg löjligt lätt ut.
Citera
2017-09-23, 10:46
  #4
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Var inte imponerade av Mr kickboxning, såg helt slut ut. Lite tidigt bryt?

Men bortser man från kondisen, så såg han giftig ut. Bra defence och varje slag för att knocka. Kul att se han tycker jag! Dock tror jag ju inte han kommer vara nån force i direkta toppen, men han kommer stå för en hel del underhållning!
Citera
2017-09-23, 12:52
  #5
Medlem
Saki's knock var ju härlig! Chris Leben varning

Gomi tillbaka. Ser fortfarande ut som 20, men är 39 nu och blev aldrig något trots att han var bland de mest hypade namnen i Pride FC för 15 år sedan. Fightas exakt samma nu som då.

Okami ville bara ha en snabb lönecheck.
Citera
2017-09-23, 12:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Men bortser man från kondisen, så såg han giftig ut. Bra defence och varje slag för att knocka. Kul att se han tycker jag! Dock tror jag ju inte han kommer vara nån force i direkta toppen, men han kommer stå för en hel del underhållning!


Vem i UFC LHW top15 skulle du vilja se Saki möta härnäst? Varför?

Varför kommer Saki inte att vara en force i toppen?

Vad anser du vara mest underhållande med Saki?
Citera
2017-09-23, 14:09
  #7
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Vem i UFC LHW top15 skulle du vilja se Saki möta härnäst? Varför?

Varför kommer Saki inte att vara en force i toppen?

Vad anser du vara mest underhållande med Saki?

Vem han skulle möta? Jadu, bra fråga. har inget speciellt namn för tillfället, men bör ju vara nån i lägre delen av top15, eller nån som knackar på dörren för att komma in, i stil med Gian Villante eller liknande. Dom bör ju matcha honom mot folk som gillar att stå.

Jag tror inte han har så mycket att säga till om i absoluta toppen pga att han inte har groundgame nog, men tycker han visade att han tränat mycket takedown defence iaf, vilket är lovande.
Jag har ju följt honom i kickboxning/k1 osv många många år och gillar alltid hans stil, det är rakt på och han slår för vinst i varje slag.
Tycker han visade bra i denna fight att han är underhållande, och en fighter man aldrig kan räkna bort.
Citera
2017-09-23, 14:19
  #8
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Vem han skulle möta? Jadu, bra fråga. har inget speciellt namn för tillfället, men bör ju vara nån i lägre delen av top15, eller nån som knackar på dörren för att komma in, i stil med Gian Villante eller liknande. Dom bör ju matcha honom mot folk som gillar att stå.

Jag tror inte han har så mycket att säga till om i absoluta toppen pga att han inte har groundgame nog, men tycker han visade att han tränat mycket takedown defence iaf, vilket är lovande.
Jag har ju följt honom i kickboxning/k1 osv många många år och gillar alltid hans stil, det är rakt på och han slår för vinst i varje slag.
Tycker han visade bra i denna fight att han är underhållande, och en fighter man aldrig kan räkna bort.

Han har tränar mycket take down defence med Gustavsson och Illir enligt någon intervju på Kimura. Hans kondis var ju dock inget som imponerade. Blir väl förviss bättre med den varan ju mer han tränar/matchas men jag tycker snacket om en rankad motståndare är att ta i.
Citera
2017-09-23, 20:31
  #9
Medlem
Mx_1337s avatar
Kul som fan att se Gökhan Saki i UFC. Vinst också. Riktigt dålig gameplan från da Silva. Ringrost och taskig kondis ställde till det lite för Saki men spelade inte så stor roll när motståndet fortfarande ville stå med honom. Alltid kul att se kickboxare komma över och leverera, särskilt gamla stora namn. Även om han inte har tiden på sin sida kan han nog bjuda på ett par underhållande år.

Okami? Det måste verkligen velat rädda main event här när de plockar tillbaka en 36-årig Okami som numera till vardags huserar inte bara en utan 2 viktklasser längre ner. Som dessutom fick en del kritik av Dana White när han blev av med kontraktet senast. Nu rakt in i main event, det svänger rejält ibland.
Ytterligare en snygg Von Flue Choke av OSP, men Okami erbjöd noll motstånd.

Gomi är slut tyvärr, och det var tydligt innan den här fighten också. Han lär lägga av, eller så får han stanna i Japan, kliva på någon rolig hästkur och härja vidare i Rizin. UFC lär han inte bli kvar i med 5 (!) raka förluster nu. 4-9 record totalt i UFC också.

Det var väl det intressanta i en annars halvtrist gala. Shogun hade behövt hålla sig skadefri helt klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback