Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-29, 01:52
  #25
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Ibland när man ser på någon dokumentär från USA så slås man av att människor lyckas bosätta sig i något hus, crack house. Hur kommer det sig att husen får stå och förfalla på det viset så till den milda grad av folk lyckas ”ockupera” dem?

Av precis samma skäl som när det händer i Sverige pga avindustrialisering.
Citera
2024-02-21, 21:51
  #26
Medlem
När det gäller dom som flippat ur fullständigt går det så mycket fortare nu att bli av med "kvarten" att det knappt hinner bli en "knarkarkvart" och när du väl blivit av med den är det i princip en omöjlighet att få en ny.

Det var ett mycket snällare samhälle förr i tiden + fanns bostäder så det räckte och blev över.

Pundarkvartarna med den där riktiga misären finns kvar men dom har flyttat till billiga husvagnar, bilar, även gamla segelbåtar och tunnlar egen byggda skjul etc.

Dom som inte hunnit flippa ur fullständigt än har det väl lika stökigt som en del kan ha som aldrig använt en drog så där tycker jag inte det är någon jätte skillnad.

Det är ju så klart mycket tragedi men personligen förstår jag inte alls rädslan för "galna knarkare" jag har varit hemma hos en hel del pundare och det är nästan alltid bara trevligt, om man bortser från att personerna kanske inte mår så bra egentligen och innerst inne.
Citera
2024-02-25, 20:56
  #27
Medlem
Sonny00s avatar
Jag gissar att det fanns fler knarkarkvartar i Stockholms innerstad på 70- och kanske in på 80-talet på grund av att det fanns betydligt fler lägenheter med rivningskontrakt på den tiden.
Citera
2024-02-25, 21:00
  #28
Medlem
Awkwardmans avatar
Dom har flyttat till bruksorterna. Alla andra platser blir man vräkt ifrån

Denna är fantastisk!

https://youtu.be/pH4RMvjBKWc?si=cqX7BUeaOF2-2vDT
__________________
Senast redigerad av Awkwardman 2024-02-25 kl. 21:04.
Citera
2024-02-26, 19:21
  #29
Medlem
bl-gr-ns avatar
För några år sedan hade lilla bruksorten Lessebo ett helvete med knarkare som blev "förflyttade" från huvudorten Växjö. Kanske har småorterna runt Växjö knarkarproblem fortfarande.
I Lessebo fick problem med stölder, inbrott och en bekant som hade oturen att få dessa i lägenheter i samma trappuppgång som hon.
Fester, gap och skrik alla tider på dygnet.
Deras privathyresvärd lyckades till slut vräka knarkarna och tog in Ukrainska flyktingar.

Antar att många större städer(kommuner) försöker få bort knarkarna från storstäderna men häver över problemen på småorter.

Langarna/kranarna finns där knarkarna finns, iallafall.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback