Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 12:45
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag anser att sådant trams, tex ”piska” varenda iranie är i avsaknad av ett analytiskt värde. [...]
Det har inget analytiskt värde och var inte menat som det heller men däremot en fråga om logik. Det var tydligen lite för komplicerat för dig. Du får läsa det ett par gånger till och fundera.
Citera
2018-04-26, 14:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det har inget analytiskt värde och var inte menat som det heller men däremot en fråga om logik. Det var tydligen lite för komplicerat för dig. Du får läsa det ett par gånger till och fundera.

Nej ingenting komplicerad.. du vägrar erkänna logiken här. Ett pissland som är lika stort som en punkt i jämförelse med Iran. Iran har kapaciteten att förgöra den staten totalt med tanke på både Irans teknologiska förmåga och dess militär. Tror du verkligen 2 småungar från Telaviv kan kriga mot Irans armé? Logiken säger mig att du är fel ute!!
Citera
2018-04-26, 16:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej ingenting komplicerad.. du vägrar erkänna logiken här. Ett pissland som är lika stort som en punkt i jämförelse med Iran. Iran har kapaciteten att förgöra den staten totalt med tanke på både Irans teknologiska förmåga och dess militär. Tror du verkligen 2 småungar från Telaviv kan kriga mot Irans armé? Logiken säger mig att du är fel ute!!

Med tanke på att du svarar som att du inte begriper ett dugg av vad skunkis skrev, är det uppenbart att du inte är god vän med logik. Du svarade faktiskt helt skogstokigt på det han skrev. Inte nog med det, du fortsätter med argument mot saker som inte har påståtts.
Citera
2018-04-26, 16:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej ingenting komplicerad.. du vägrar erkänna logiken här. Ett pissland som är lika stort som en punkt i jämförelse med Iran. Iran har kapaciteten att förgöra den staten totalt med tanke på både Irans teknologiska förmåga och dess militär. Tror du verkligen 2 småungar från Telaviv kan kriga mot Irans armé? Logiken säger mig att du är fel ute!!

Iran kan ju försöka kaxa sig. Av Israel blir det en liten hög aska men av Iran blir det mycket mer aska men inte något annat blir kvar.
Citera
2018-04-26, 19:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halfman
Med tanke på att du svarar som att du inte begriper ett dugg av vad skunkis skrev, är det uppenbart att du inte är god vän med logik. Du svarade faktiskt helt skogstokigt på det han skrev. Inte nog med det, du fortsätter med argument mot saker som inte har påståtts.

Jag vet vad han vill föra fram denne sk skunkis. Sett denne användare i action flera gånger.
Jag antar att logik är på dennes sida som påstår att Israel egentligen kan piska alla iranier.

Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Iran kan ju försöka kaxa sig. Av Israel blir det en liten hög aska men av Iran blir det mycket mer aska men inte något annat blir kvar.

Jag förstår inte vad du vill ha sagt!? Den här aska-diskussionen kan du hålla i sandlådan för den innehåller ingenting förutom massa trams. Utgångspunkten är att en israelisk militär indirekt hotat Iran och jag förstår inte varför du hävdar Iran kaxar här?
Citera
2018-04-26, 20:19
  #18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag vet vad han vill föra fram denne sk skunkis. Sett denne användare i action flera gånger.
Jag antar att logik är på dennes sida som påstår att Israel egentligen kan piska alla iranier.
Det var inte ens det jag påstår men jag är inte förvånad att det logiska resonemanget gick dig över huvudet. Du är helt enkelt inte särskilt klipsk, det måste du förstå och acceptera.
Citera
2018-04-26, 20:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag vet vad han vill föra fram denne sk skunkis. Sett denne användare i action flera gånger.
Jag antar att logik är på dennes sida som påstår att Israel egentligen kan piska alla iranier.

Nä, det gör du inte, för det var inte i närheten av vad han påstod. Du förstår uppenbarligen inte innebörden av vad han skrev. Det var inte svårbegripligt skrivet, men du fattar ändå inte. Han påstod inte ett jävla dugg om israels förmåga att besegra x antal iranier i strid. Läs inlägget igen. Diskutera inlägget i en iransk bokklubb över en kopp te eller två, om det hjälper.

Jag har sett DIG i farten flera gånger, och aldrig har du haft ett inlägg med fakta eller ett endaste tecken på adekvat slutledningsförmåga. Iran besitter inte någon större militär kompetens, men om alla iranier är som du, då kan nog fan en avdankad, blind gammal judegubbe ur Israels officerskår piska alla iranier med ena handen efter att ha druckit en balja brännvin och laxermedel.
Citera
2018-04-27, 00:04
  #20
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Du drömmer Israels kärnvapen kommer att reducera Shia krigshetsarna med 20-30 miljoner människor över en natt. 500 kryssningsmissiler varav 10% med kärnladdningar. Kaxiga Iranier skjuter fram tredje världskriget och det är lika bra att få det överstökat.

Kom igen det är 2018. Ingen makt är dum nog att använda kemiska vapen och speciellt kärnvapen, radioaktiva avfallet kommer blåsa till Israel eller andra när liggande länder. Finns noll logik i att förstöra modernatur i flera miljarder år framåt och samtidigt skapa fler fiender som möjliggör ens totala upplåning från denna planet. Om Israel eller något annat land använder kärnvapen idag, så tror jag knappast att mänskligheten skulle titta på och förlåta dessa massmördare, utrotning på hela landet och befolkningen skulle vara det ända rätta! "Don't fuck with planet earth"!!

Återigen år 2006, förlamade några hundra Hizbollah krigare hela Israels arme på några dagar. Där ligger senaste uppdateringen gällande det senaste konflikten mellan Israel och en annan makt som slogs huvud mot huvud!

https://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War

Vilket skämt Israel är!
Citera
2018-04-27, 17:07
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh
https://www.youtube.com/watch?v=rWw0o8NtUJ4

vid: 7.28 11.45 14.00

Väldigt tydligt vad han säger, Israel kan inte strida mot Iran, Iran är för starka.

Kommer USA och väst hjälpa? Varför eller varför inte? Hur kommer de hjälpa isf? Kommer Iran eller israhell bli starkare i framtiden? Kan israel få system från väst som hjälper dem? Vilka utvecklingar kommer utgöra genombrott i ekvationen?
Vad är Saudi och UAE:s roll? Kommer de hjälpa judarna?

Om ett krig startas är Iran stekta. Israel vill såklart inte betala kalaset utan skulle, i så fall, vilja ha stöd av världens i särklass främsta krigsmakt, USA. Iran är också mycket medvetna om dynamiken, ett krig mellan Iran och Israel skulle helt bestå av flygstridskrafter och långdistansvapen. Jag hoppas att inte någon på allvar tror att Iran skulle vilja (eller ens har förmågan) att ta ett arméförband genom Irak och Syrien för att lite snärtigt glida upp på Golanhöjderna och säga "surprise!"?

Femtio år gamla dassiga och klent beväpnade budgetplan mot F-15 och F-35 understödda av AWACS? Dröm vidare.

Tveksamt var Saudiarabien ställer sig, antingen ställer de sig utanför konflikten men samarbetar med Israel, eller så ställer de sig på Israels sida.
Citera
2018-04-27, 22:56
  #22
Medlem
adam7s avatar
Haha,

Iran valde jaktplan på en halvtimme
https://theaviationist.com/2013/02/11/shah-tomcat/

Med sådana processer bygger man ju upp en framstående krigsmakt
Citera
2018-04-28, 13:45
  #23
Medlem
0.999...s avatar
Judarna verkar ovilliga att offra sina egna soldater när det finns andra länder som kan göra det.

Kan det vara så att kriget 2006 också gav en lite sur eftersmak sett till vad som händer när man möter en motståndare med hyffsat stöd och för en mellanöstern duglig soldatnivå?
Citera
2018-04-28, 13:47
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
Haha,

Iran valde jaktplan på en halvtimme
https://theaviationist.com/2013/02/11/shah-tomcat/

Med sådana processer bygger man ju upp en framstående krigsmakt


Det pågick flera debatter mellan iranska militärer i flera veckor inför köpet. Resultatet av det presenterades och shahen som själv var en utbildad stridspilot ansåg att F-14 var lämpligare.

En av anledningar var just att Iran var USAs allierad och att USA gärna villf ha dessa plan på Irans territorium för att kunna effektivt motverka eventuella aktioner från Sovjet.

Faktum är att många militärer speciellt militärer som var vänster-sympatitörer ville ha F-15.
F-15 ansågs vara förentligt med Irans långsiktiga intressen medan alliansen med USA fick större betydelse. Det var bla liknande beslut som fick shahen att falla 1979. Stora misstag som han begick gör att landet än idag måste lida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback