Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 16:33
  #1
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Har börjat spela ett spel på ps4 som kraschar ofta efter en match så jag får starta om hela konsolen. Det gör att jag inte får några belöningar och jag börjar bli riktigt trött på detta.

Vad tror ni, är det spelet eller konsolen som strular? Inga andra spel jag kör har liknande problem men finns det något jag kan kolla efter? Har senaste uppdateringarna på både spelet och konsolen.
Citera
2017-09-22, 16:34
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Kanske skulle skriva med vilket spel det handlar om ifall flera här på fb också spelar det och har samma problem?
Citera
2017-09-22, 16:35
  #3
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kanske skulle skriva med vilket spel det handlar om ifall flera här på fb också spelar det och har samma problem?

Orcs must die! Unchained
Citera
2017-09-22, 16:48
  #4
Medlem
supremanics avatar
Testa gör en sån där hård reset där man håller in powerknappen i tio sekunder sen när den startar om så väljer man att bygga om databasen eller nåt. Var ett tag sen jag gjorde en sån manöver så minns inte helt detaljerna hur man gjorde. Kan hjälpa tydligen om spelet lagrat något fel på disken som ställer till det.
Citera
2017-09-22, 16:49
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Orcs must die! Unchained

Är det bara detta spelet?

Googlade själv detta, och det fanns en ett par reddit länkar men alla är borttagna vad jag kunde se...

Men enkelt... är det bara detta spelet som kraschar ofta/hela tiden... fel på spelet...

Händer detta ofta i andra spel du spelar på PS4'an... problem med PS4'an... vad jag vet får du felmeddelande du kan söka på internet när spelen kraschar... skulle googlat detta.
Citera
2017-09-22, 16:53
  #6
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är det bara detta spelet?

Googlade själv detta, och det fanns en ett par reddit länkar men alla är borttagna vad jag kunde se...

Men enkelt... är det bara detta spelet som kraschar ofta/hela tiden... fel på spelet...

Händer detta ofta i andra spel du spelar på PS4'an... problem med PS4'an... vad jag vet får du felmeddelande du kan söka på internet när spelen kraschar... skulle googlat detta.


Jag får inget felmeddelande. Använde nog fel ord, menade att spelet fryser och allt stannar upp. Konstigt att det knappt finns några trådar om detta om det är fel på spelet.
Citera
2017-09-22, 16:57
  #7
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Jag får inget felmeddelande. Använde nog fel ord, menade att spelet fryser och allt stannar upp. Konstigt att det knappt finns några trådar om detta om det är fel på spelet.

Skumt som attan, de få krascher jag varit med om på PS4'an har varit blåskärm (ja inte Windows blåskärm, men trots allt blåskärm haha) och sedan ett felmeddelande som man kan rapportera om man vill...

Aldrig fått PS4'an att låsa/frysa... skumt...

Men som sagt, händer detta på andra spel också eller bara detta spelet specifikt? du måste ju någonstans kunna skilja mellan spelet (vilket du inte kan göra ett smack åt tills dom patchar det) eller problem med PS4'an... som du kan göra lite saker med...
Citera
2017-09-22, 17:28
  #8
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Skumt som attan, de få krascher jag varit med om på PS4'an har varit blåskärm (ja inte Windows blåskärm, men trots allt blåskärm haha) och sedan ett felmeddelande som man kan rapportera om man vill...

Aldrig fått PS4'an att låsa/frysa... skumt...

Men som sagt, händer detta på andra spel också eller bara detta spelet specifikt? du måste ju någonstans kunna skilja mellan spelet (vilket du inte kan göra ett smack åt tills dom patchar det) eller problem med PS4'an... som du kan göra lite saker med...


Bara detta spelet som fryser. Aldrig varit med om det förut.
Citera
2017-09-22, 17:31
  #9
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Bara detta spelet som fryser. Aldrig varit med om det förut.

Troligen inte så mycket att göra åt det utom att vänta på en fix då antar jag.
Det är ju lite konstigt (för du kan ju googla själv) när man googlar så dyker det upp reddit trådar med samma problem/spel på PS4... men dom verkar borttagna... alltså raderade... så något lurt är det.

Men gå in på deras support (spel tillverkarens) och kika på deras forum vet ja?
Citera
2017-09-22, 17:48
  #10
Medlem
Känner igen titeln. Kompisen hade också problem för ett tag sedan, om det nu var samma spel, men då berodde det på att det inte var helt nedladdat. Men du har ju senaste uppdateringarna så...
Pröva ladda ner på nytt och installera om.
Citera
2017-09-22, 17:54
  #11
Medlem
Spelet, garanterat. Vad förväntar du dig av ett gratis spel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback