Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-22, 15:30
  #1
Medlem
Jeltzins avatar
Hur resonerar ni kring vad ni letar efter hos en partner - dvs. en som ni vill leva livet ut med, skaffa barn, etc. Högt och lågt!
Citera
2017-09-22, 15:39
  #2
Medlem
FatherMartins avatar
Låter klyschigt, men bryr mig inte mycket om utseendet. Personligheten är utan tvekan viktigast, så länge hon inte ser ut som hon fått ett baseballträ i ansiktet så har det inte så stor betydelse. Någon som inte är rädd för att få lite skit under naglarna är viktigt.
Citera
2017-09-22, 15:41
  #3
Medlem
ischs avatar
Vettig sko och musiksmak. Resten kan man alltid leva med.
Citera
2017-09-22, 15:50
  #4
Medlem
80231s avatar
Att det klickar. Alla kvinnor jag trivts med har haft DET som gjort att jag direkt vetat att hon är för mig.
Citera
2017-09-22, 15:56
  #5
Medlem
När jag var yngre någon som attraherade mig. Och rumpan har alltid varit överlägset viktigaste yttre attribut.

Nu när man är äldre handlar det mest om frågan "Kan jag tänka mig henne som mor till mina barn och älskare/"partner in crime" till mig?"

Tyvärr klarar ytterst få den frågan så man får vara singel. Rumpan är dock fortfarande ett lika sexigt attribut som förr
Citera
2017-09-22, 16:01
  #6
Medlem
JayJayAdamss avatar
Hon måste ta hand om sitt yttre samt hygien men inom rimlig nivå.
Inte ytlig eller sönderspacklad men gärna hel, ren och inte lukta flensostn i munnen. Rumpan har alltid varit viktig för mig. Personen kan ha många andra fina egenskaper men är rumpan platt som en pannkaka krävs det mycket för jag ska attraheras.

Gärna vara någorlunda intellektuell, åtminstone normalbegåvad och kunna föra en vettig diskussion.
Men framförallt måste hon ha "det". Vad "det" är vet jag bara när jag ser henne, då känner man det. Viktigt att gå på sin magkänsla
Citera
2017-09-22, 16:05
  #7
Medlem
HotFreaks avatar
Skulle helst vilja hitta en soulmate så fort som möjligt som jag kan bli gammal med och gå igenom livet med. Han ska vara lojal, rolig osv. Han får gärna ha sina fel och brister, alla är inte perfekta, och det är just det som gör var och en individ unik. Sen så hade jag uppskattat om han inte är en sådan där jobbig moralfjant', alltså att han inte tar illa upp lätt och kan skoja om det mesta och inte bli upprörd. Och vara över 180cm! Ingen fjantig jävel. Och VERKLIGEN INTE vara feminist. Har märkt att väldigt många killar i 18-20årsåldern stöttar tjejer i deras offermålning och säger sig vara feminister i vissa fall för att få tjejer på fall eller liknande, vilket är riktigt avtändande.
Citera
2017-09-22, 16:17
  #8
Medlem
supremanics avatar
Har mest träffat sådana tjejer som man i längden insett att det inte kommer fungera med för att man inte kunnat prata om djupa eller intellektuella saker med dem. Inte något jättekrav på intelligens men man ska åtminstone inte behöva förklara en norgehistoria upprepade gånger om man råkar dra en sådan... Hon bör dessutom vara lite halvgalen på rätt sätt och inte ha sin hjärna låst till samhällets normer och värderingar. Ej tjock heller. Inte lätt att hitta
Citera
2017-09-22, 16:38
  #9
Medlem
Visa mig respekt, vara rolig, ja vi ska klicka helt enkelt.
Omskuren, undantag om det är en finsk. Inte ha legat med alltför många.
Liknande värderingar, t.ex ska han förstå att det är mitt jobb att ta hand om hushållet.
Citera
2017-09-22, 17:17
  #10
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Visa mig respekt, vara rolig, ja vi ska klicka helt enkelt.
Omskuren, undantag om det är en finsk. Inte ha legat med alltför många.
Liknande värderingar, t.ex ska han förstå att det är mitt jobb att ta hand om hushållet.
Är omskuren ett krav? ..varför det? ..och varför slipper finnarna skära skinnet av trumpeten sin?

OnTopic så är det för min del viktigt att min partner inte är allt för feministisk, självklart ska man ha lika lön för lika arbete ect ect men hemma så tycker jag det funkar bättre om man har lite uppdelade könsroller.
Med det sagt så menar jag inte att jag kan sitta i soffan medans tanten utför alla "hemmasysslor", för jag lagar mat, städar & plockar lite jag med men ärligt talat så har jag inte rört tvättmaskinen på flera år.

Annars så har jag inte direkt några "krav", man behöver klart bli attraherad av sin partner men f.ö så ser jag hellre till det inre än det yttre för man ska orka leva med sin partner också inte bara knulla henne..
Citera
2017-09-22, 17:21
  #11
Medlem
slimharlots avatar
Musiksmak och klädstil.
Citera
2017-09-22, 17:32
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Låter klyschigt, men bryr mig inte mycket om utseendet. Personligheten är utan tvekan viktigast, så länge hon inte ser ut som hon fått ett baseballträ i ansiktet så har det inte så stor betydelse. Någon som inte är rädd för att få lite skit under naglarna är viktigt.

Så tjejer som använder arbetshandskar går bort eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback