Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-22, 13:45
  #1
Avstängd
KimWalls avatar
Hej, jag har en western digital extern hårddisk på 1,3 terra.

Jag hade innan jag formaterade den ungefär 100 000 filer varav 50 000 av dessa filer var mina viktiga samling!

jag tog bort allt på hårdisken för att jag kände att jag hade en samlarmani, jag samlade på allt möjliga filer.

Hårdisken måste ha varit trasig då det tog ca 20 timmar att formatera den båda gångerna, jag har mått dåligt i ett helt år nu för att jag tog bor alla min filer som jag hade sorterat så väl och snyggt i mer än 8 år. Jag vill verklien ha tillbaka hela den mappen där alla min 50 000 filer låg, i den mappen hade jag typ 1500 mappar där alla filer var sorterat och katigoriserat. Efter att jag formaterade den två gånger fyllde jag på en med 120 000 andra filer som inte bara är mina, det är mycket små filer osv....

Jag har funderat att skicka in min hårddisk till ett sånt där advanced data recovery företag och vill försöka och se om de kan hjälpa mig att få tillbaka mycket av de filerna som var i den mappen..

Är det möjligt för dom att gå ner så djup i hårddiskens cylindrar och diskar tror ni? Eller är det helt kört för mig?

De gör en gratis bedömning och ser hur mycket de kan få tillbaka. Jag har just nu många privata foton osv där, och vill inte att de ska kolla på dom.

Men är det värt försöket eller är de överskrivna? Jag brukade alltid göra en kopia på mina filer då och då och föra in dom där då det kanske ändå finns kvar längt ner i hårdiskens diskar? För det är väl så det fungerar?

Alla filerna där just nu tar 127 gb, förutom var det typ 300 gb, så det blir ju typ 500 gb som totalt, det borde väl gå och få tillbaka, för hela hårddisken är ju 1300 gb typ ???
Citera
2017-09-22, 14:17
  #2
Medlem
Tanka hem recoveryprogram.
kthxbye
Citera
2017-09-22, 14:57
  #3
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tanka hem recoveryprogram.
kthxbye
Du tror att jag ej redan har gjort detta?

Dessa kan inte få tillbaka någonting med en sådan där formation.
Citera
2017-09-22, 14:57
  #4
Medlem
ischs avatar
Så du har formaterat din hdd flera gånger sen nästan fyllt den med nya filer och du tror du skall kunna få tillbak det som låg där tidigare? Jag skulle inte utgå ifrån att du kan få ut något överhuvudtaget, med hjälp eller inte.
Citera
2017-09-22, 15:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Så du har formaterat din hdd flera gånger sen nästan fyllt den med nya filer och du tror du skall kunna få tillbak det som låg där tidigare? Jag skulle inte utgå ifrån att du kan få ut något överhuvudtaget, med hjälp eller inte.

Och sen krypterat dem 3 ggr med truecrypt och sen slängt bort nyckeln. Sen formaterat igen och slagit en spik igenom hårddisken.

Ändå skapar han trådar på flashback om hur man får tillbaka informationen.
Citera
2017-09-22, 15:04
  #6
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Hej, jag har en western digital extern hårddisk på 1,3 terra.

Jag hade innan jag formaterade den ungefär 100 000 filer varav 50 000 av dessa filer var mina viktiga samling!

jag tog bort allt på hårdisken för att jag kände att jag hade en samlarmani, jag samlade på allt möjliga filer.

Hårdisken måste ha varit trasig då det tog ca 20 timmar att formatera den båda gångerna, jag har mått dåligt i ett helt år nu för att jag tog bor alla min filer som jag hade sorterat så väl och snyggt i mer än 8 år. Jag vill verklien ha tillbaka hela den mappen där alla min 50 000 filer låg, i den mappen hade jag typ 1500 mappar där alla filer var sorterat och katigoriserat. Efter att jag formaterade den två gånger fyllde jag på en med 120 000 andra filer som inte bara är mina, det är mycket små filer osv....

Jag har funderat att skicka in min hårddisk till ett sånt där advanced data recovery företag och vill försöka och se om de kan hjälpa mig att få tillbaka mycket av de filerna som var i den mappen..

Är det möjligt för dom att gå ner så djup i hårddiskens cylindrar och diskar tror ni? Eller är det helt kört för mig?

De gör en gratis bedömning och ser hur mycket de kan få tillbaka. Jag har just nu många privata foton osv där, och vill inte att de ska kolla på dom.

Men är det värt försöket eller är de överskrivna? Jag brukade alltid göra en kopia på mina filer då och då och föra in dom där då det kanske ändå finns kvar längt ner i hårdiskens diskar? För det är väl så det fungerar?

Alla filerna där just nu tar 127 gb, förutom var det typ 300 gb, så det blir ju typ 500 gb som totalt, det borde väl gå och få tillbaka, för hela hårddisken är ju 1300 gb typ ???
Har du bara formaterat så kan det finnas möjligheter att få tillbaka informationen. Har du däremot skrivit över utrymmet där filerna låg med nya filer så är det nog bara att glömma. Möjligen via Recoveryföretag men detta brukar vara ruskigt dyrt och inte ens då är du garanterad att få tillbaka filerna.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2017-09-22 kl. 15:06.
Citera
2017-09-22, 15:09
  #7
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Och sen krypterat dem 3 ggr med truecrypt och sen slängt bort nyckeln. Sen formaterat igen och slagit en spik igenom hårddisken.

Ändå skapar han trådar på flashback om hur man får tillbaka informationen.

Vad gör du ens i den här tråden? Jag behöver ej din information.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Så du har formaterat din hdd flera gånger sen nästan fyllt den med nya filer och du tror du skall kunna få tillbak det som låg där tidigare? Jag skulle inte utgå ifrån att du kan få ut något överhuvudtaget, med hjälp eller inte.

Men kan 19 000 filer verkligen skriva över 100 000 filer?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har du bara formaterat så kan det finnas möjligheter att få tillbaka informationen. Har du däremot skrivit över utrymmet där filerna låg med nya filer så är det nog bara att glömma. Möjligen via Recoveryföretag men detta brukar vara ruskigt dyrt och inte ens då är du garanterad att få tillbaka filerna.
Precis. Men denna som jag kanske ska skicka den till säger att de gör en undersökning för att se hur mycket som man skulle kunna få tillbaka, och den är gratis, sen kan man välja om man vill gå vidare med det!
Citera
2017-09-22, 15:13
  #8
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Vad gör du ens i den här tråden? Jag behöver ej din information.



Men kan 19 000 filer verkligen skriva över 100 000 filer?

Beror helt och hållet på hur stora filerna är. Men har du tagit bort 200GB och sedan lagt in 100GB så kan ju inte allt vara överskrivet. Är ju dock antalet GB som är det viktiga här snarare än antalet filer. Sedan beror det ju helt och hållet var på hårddisken dom nya filerna har hamnat.

Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Precis. Men denna som jag kanske ska skicka den till säger att de gör en undersökning för att se hur mycket som man skulle kunna få tillbaka, och den är gratis, sen kan man välja om man vill gå vidare med det!
Är undersökningen gratis skadar det ju inte att prova bara du läser det finstilta i avtalet så att det inte finns dolda avgifter.
Citera
2017-09-22, 15:15
  #9
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Beror helt och hållet på hur stora filerna är. Men har du tagit bort 200GB och sedan lagt in 100GB så kan ju inte allt vara överskrivet.

Är undersökningen gratis skadar det ju inte att prova bara du läser det finstilta i avtalet så att det inte finns dolda avgifter.

Ok! Ska ringa och fråga en gång till för säkerhets skull !
Citera
2017-09-22, 15:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Beror helt och hållet på hur stora filerna är. Men har du tagit bort 200GB och sedan lagt in 100GB så kan ju inte allt vara överskrivet.

Är undersökningen gratis skadar det ju inte att prova bara du läser det finstilta i avtalet så att det inte finns dolda avgifter.

Räkna med 30000kr för att få tillbaka datan ifrån ett sådant företag.
Citera
2017-09-22, 15:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Ok! Ska ringa och fråga en gång till för säkerhets skull !

Dom kommer att köra recovery-program, tro inte att dom är några magiker som kommer lägga ner någon tid på en kostnadsfri spekulation. Var realistisk. Du får självklart pröjsa frakten fram och tillbaka.

Det kanske fanns en anledning att du deletade ditt OCD?
Citera
2017-09-22, 15:17
  #12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Räkna med 30000kr för att få tillbaka datan ifrån ett sådant företag.
Ja går man vidare och verkligen vill ha tillbaka datan så brukar det bli ruskigt dyrt. Dessa företag vet hur man tar betalt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback