Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-22, 11:53
  #1
Medlem
Idag börjar de rulla ut, Iphone 8 och 8 Plus.
Så ni som beställt från någon av våra alla operatörer.
Vilken modell, storlek, färg osv har ni valt? Och är det någon som fått höra mer om sin beställning?

Själv klickade jag hem en 8 Plus 256GB Space Gray från Halebop som fortfarande står som "under behandling". Jag har inga större förhoppningar om att se luren anytime soon, men den som väntar på något gott
Citera
2017-09-22, 12:23
  #2
Medlem
Precis varit å hämtat på Teliabutiken. Den ligger i min väska. Ska ge den till sambon.
Citera
2017-09-22, 12:44
  #3
Medlem
Vad betalar ni för dem?
Citera
2017-09-22, 12:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Vad betalar ni för dem?


7995kr för 64gb
Citera
2017-09-22, 13:56
  #5
Medlem
tallanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delunatik
Idag börjar de rulla ut, Iphone 8 och 8 Plus.
Så ni som beställt från någon av våra alla operatörer.
Vilken modell, storlek, färg osv har ni valt? Och är det någon som fått höra mer om sin beställning?

Själv klickade jag hem en 8 Plus 256GB Space Gray från Halebop som fortfarande står som "under behandling". Jag har inga större förhoppningar om att se luren anytime soon, men den som väntar på något gott
Själv beställde jag en 8 64GB Space grey den 15 september. Preliminär leveranstid 1-2 veckor, är det räknat from idag eller beställngsdatumet tro?
Citera
2017-09-22, 15:52
  #6
Medlem
kl4sseKocks avatar
Ni som byter till 8:an, vilken lur byter ni ifrån?
Citera
2017-09-22, 16:10
  #7
Medlem
Jag sitter med en flera år gammal 4+ som antagligen snart måste bytas ut även om den fortfarande funkar bra. Frågan är om det är läge att satsa på en iPhone 7 eller 7+ som rimligen går ner i pris nu när 8:an har kommit, eller gå direkt på en 8. Vad tycker ni?
Citera
2017-09-22, 16:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag sitter med en flera år gammal 4+ som antagligen snart måste bytas ut även om den fortfarande funkar bra. Frågan är om det är läge att satsa på en iPhone 7 eller 7+ som rimligen går ner i pris nu när 8:an har kommit, eller gå direkt på en 8. Vad tycker ni?

Ja det är ju inga större skillnader på de två, för mig var det bara trådlös laddning och sjuk prestanda som ledde till att jag beställde Men 7/7plus är ju i övrigt mer eller mindre samma telefon så
Citera
2017-09-22, 16:46
  #9
Medlem
Byter inte nu .. väntar till X dyker upp. Då byter jag från en 5S så det känns ok och blir förmodligen en viss prestandahöjning!
Citera
2017-09-22, 22:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag sitter med en flera år gammal 4+ som antagligen snart måste bytas ut även om den fortfarande funkar bra. Frågan är om det är läge att satsa på en iPhone 7 eller 7+ som rimligen går ner i pris nu när 8:an har kommit, eller gå direkt på en 8. Vad tycker ni?


Om du kör på 4+ som jag gissar på är en iPhone 4s, så blir ju en iPhone 7 som en dröm. Fast du får ju leva med att iOS har förändrats lite
Citera
2017-09-22, 22:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akermannen
Om du kör på 4+ som jag gissar på är en iPhone 4s, så blir ju en iPhone 7 som en dröm. Fast du får ju leva med att iOS har förändrats lite

Det kan jag nog leva med. Jag hinner troligen lära mig iOS:et innan 7:an är förbrukad. ;-)
Jag gör för övrigt inte så avancerade saker i mobilen. Men swish och mobilt BankID är ett måste. 7:an har givetvis mycket bättre kamera och är betydligt snabbare också.
Få se hur jag gör, förr eller senare slutar dom att uppdatera 4s och då är det ändå kört.
Citera
2017-09-22, 22:40
  #12
Medlem
Frun fick hem sin iPhone 8 guld idag, beställdes från Telia med preliminär leverans den 19/10. Hon byter från Sony xperia z3.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback