Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2020-09-18, 00:32
  #109
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelskiva92
Kan man köra rent hasch också eller endast rent gräs?
Jag hittade denna
https://smoketower.com/dynavap-se.ht...019-phantom-se
Är det inte bättre med en vape som har batteri istället?


Lite sent svar... men batteri eller eld är nog lite beroende på vad du själv är ute efter. Dynavaps är ju rätt omtalade på grund av hur enkla de ska vara att använda (Har inte testat en själv).

Har för mig att du har bra mer kontroll över hur varmt du vill ha det med en batteridriven, till exempel en Flowermate Aura. (https://smoketower.com/vaporizers/po...ura-svart.html)

Och som jag har för mig att någon i tråden tidigare skrev så bör det gå att lägga haschet i lite gräs i vapen.
Citera
2020-09-21, 10:36
  #110
Medlem
Tjenare, undrar om det är någon här på Flashback som besitter en ”XMAX Starry V3”?
https://smoketower.com/xvape-x-max-starry-se.html
Billig och stabil, om man ska lita på reviewsen. Jag undrar hur pass mycket lukt den ger ifrån sig, kan man puffa på i ett stängt rum och vakna upp nästa morgon utan att det luktar? Sen så undrar jag även om den är någe bra för att röka hasch? Har sett folk som säger att man ska smula haschet först, men om man inte har grüning just då...går det så bra att smula ner i tobak och sedan köra in skiten och puffa på?

Supertacksam för svar!
Citera
2020-11-17, 20:10
  #111
Medlem
sirskillalots avatar
Denna jag har jag


https://magicvaporizers.se/arizer-solo-2

https://magicvaporizers.se/arizer-solo-2

https://magicvaporizers.se/arizer-solo-2
Citera
2020-11-18, 18:13
  #112
Medlem
Har en vaporizer som heter vapcap. Lite strulig men är ett hälsosammare intag av dom aktiva ämnena än att röka en joint t.ex. Då jag inte missbrukar Cannabis och brukas endast nu för tiden om jag t.ex jag blir bjuden så blir det oftast en joint. Har dock missbrukat Cannabis tidigare i mitt liv och tack gud för just Cannabis. Tänk om det hade varit alkohol eller andra tyngre droger


Jag märkte ingen skillnad mellan en joint vs en vape hit. Möjligtvis att vapen kändes skonsammare mot hals och lungor
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2020-11-18 kl. 18:16.
Citera
2020-11-21, 03:36
  #113
Medlem
Aeikzs avatar
Tjo!

Börjar bli lite sugen på att prova att röka lite igen, en polare sa att han kan fixa fram både sativa och indica. Suget kom framförallt för att prova om det hjälper med sömnen, men kan säkert bli ett par gånger för flum också.

Någon som kan tipsa på en ganska basic portabel vaporizer för torrt gräs(möjligtvis hasch ibland?) för kring 1000kr eller under? Släng gärna in ett par förslag om ni har, så kan jag hålla koll lite under Black Friday... Är det Smoketower som gäller eller finns det andra sidor jag borde kika på?

Tack på förhand!
Citera
2020-11-21, 03:45
  #114
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Tjo!

Börjar bli lite sugen på att prova att röka lite igen, en polare sa att han kan fixa fram både sativa och indica. Suget kom framförallt för att prova om det hjälper med sömnen, men kan säkert bli ett par gånger för flum också.

Någon som kan tipsa på en ganska basic portabel vaporizer för torrt gräs(möjligtvis hasch ibland?) för kring 1000kr eller under? Släng gärna in ett par förslag om ni har, så kan jag hålla koll lite under Black Friday... Är det Smoketower som gäller eller finns det andra sidor jag borde kika på?

Tack på förhand!

VapCap M 2020.

Tacka mig senare.
Citera
2020-11-21, 04:42
  #115
Medlem
Aeikzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
VapCap M 2020.

Tacka mig senare.

Uh, tänkte mig en batteri-driven, men ska vara öppensinnad.

Använder du stormtändare eller hur tänder du denna? Hur ofta behöver man fylla på en stormtändare?

Kikade lite själv på XVAPE X-MAX Starry 3.0, den såg ut att vara ganska bra... Men tänkte jag kikar lite i veckan och frågar er "experter" innan jag gör ett slutgiltigt beslut.
__________________
Senast redigerad av Aeikz 2020-11-21 kl. 04:50.
Citera
2020-11-21, 09:17
  #116
Medlem
Dynavap är suverän. Har slutat helt med tobak och combustion och inte ångrar mig. Jag har en M 2019 och en glass BB9 stem med en titan tip. Gillar BB9 bättre just nu. De billiga batteridrivna vapes kan strula mycket.
Det bästa med vapening är att man kan använda gräset efter man har vapad som edibles.
Citera
2020-11-24, 10:46
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Tjo!

Börjar bli lite sugen på att prova att röka lite igen, en polare sa att han kan fixa fram både sativa och indica. Suget kom framförallt för att prova om det hjälper med sömnen, men kan säkert bli ett par gånger för flum också.

Någon som kan tipsa på en ganska basic portabel vaporizer för torrt gräs(möjligtvis hasch ibland?) för kring 1000kr eller under? Släng gärna in ett par förslag om ni har, så kan jag hålla koll lite under Black Friday... Är det Smoketower som gäller eller finns det andra sidor jag borde kika på?

Tack på förhand!

Tycker XVAPE XMAX ACE gör jobbet relativt bra för ett överkomligt pris. Utbytbart batteri, evakueringsfunktion av vapat material(enkel och snabb rengöring), turboläge, koncentrat-pod och överlag så funkar den såväl till gröna örter, brunt och koncentrat(där kommer turbon in i bilden även om man kan använda densamma för att även få ut det där allra sista ur ört/hartsmaterialet).

Kör på en enhet som har ett temperaturspann upp till typ +220° ifall du tänkt dig vaporizera brunt och koncentrat.

Tyckte att Fenix(V.1) var/är ett bra alternativ till en rätt billig peng. Kvaliteten kunde eventuellt vara något bättre, men kör man brunt så geggar grejerna igen rätt bra vilket gör att man kanske inte gör det varje dag i sin Volcano som kostar 5000:-...ifall man inte har ekonomin då...


Fenixen tog alla former av material skapligt bra och hade tänkt investera i ytterligare en när mitt första exemplar hade gjort sitt(mkt misskötsel från min sida gjorde att jag skruvade isär den för grundlig rengöring, alltså ned i beståndsdelar, varpå jag lyckades spräcka materialet osv, annars hade den nog ångat på fortfarande)

Peace!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback