Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 14:11
  #121
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Inte ens förvånad. Förskolor överlag ser det som en barnförvaring och dricker hellre kaffe än att hålla koll på ungarna.

Ändå är det jag som ofta blir ifrågasatt för att jag har valt att ha mitt barn hemma så länge det går. Det är inte mitt barn som kommer springa på bupmöten stup i kvarten
Citera
2017-09-23, 14:26
  #122
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jättekonstigt fall. En fyraåring kan ju inte ens få stånd. Barn har väl oftast blöja upp i tre års åldern. Hur som helst, jättekonstigt.

Kränkta v människor till föräldrar är nog det troliga svaret.

Barn brukar kolla och känna på varandra
"du har snopp som mig, konstigt va"
Citera
2017-09-23, 14:33
  #123
Medlem
KABUNs avatar
Om x antal år kommer en ny historia att dyka upp i medierna. Det kommer att handla om en stackars 4-åring som fick sitt liv förstört då han ansågs av samhället ha utnyttjat och våldfört sig på en 3-åring och i det fallet finns det verkligen fog för ett enormt skadestånd.

Att 3 och 4-fyraåringar är intresserade av det som sitter under bältet är helt normalt. Klart att man experimenterar med sånt. Jättespännande. Det var det i alla fall för 75 år sen när jag var i den åldern. Då brukade vi låsa in oss på toaletten...

Och då hade jag ännu inte tittat på porr, inte sett mina föräldrar älska, inte blivit tafsad på av någon vuxen, inte utnyttjad på något sätt.
Citera
2017-09-23, 15:01
  #124
Medlem
Det skulle bli ett ganska långt stycke att citera ur stämningsansökan för att ge en bild av vad som hänt. Därför skulle det knappast hjälpa att göra det då allt för många här i tråden uppenbarligen inte klarar av att trycka på en länk innan de kommenterar. Fixar man inte det så vore det nog för mycket begärt att sätta ihop fler ord i följd än vad trådrubriken innehåller och förstå vad det står i texten.

Eller så missuppfattar jag helt! Man tycker att det är helt ok att ens barn får händer nedkörda i byxorna, blir petad "på och i analen", intvingad i tomma rum och avklädd, blir utsatt för sexuella handlingar, får titta på när någon utför sexuella handlingar på sig själv, mm.
Argumentera då för att det är normalt, kanske även eftersträvansvärt! Hur normaliserar ni andra föräldrar det? Eller är det klart redan när era barn börjar inskolningen?

Dessutom, det är inte speciellt klädsamt att gnälla på arbetande "vänsterpack" som pga lathet och bristande engagemang dumpar av sina ungar på kommunal förskola när man själv inte pallar läsa några rader innan man drar en slutsats som man behöver dela med sig av.
Citera
2017-09-23, 15:21
  #125
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du är verkligen imbecill! Barn är nyfikna och att detta är ett "oönskat beteende"! Kallar du det "nyfikenhet" att stoppa upp ting i andra barns rumpor - begå övergrepp xx antal ggr, över lång tid? Du är lika sjukt som barnet själv - detta är en telning som kommer begå liknande brott redan i tonåren. Familjesituationen är självklart av vikt att undersöka...
Barn som inte lär sig var gränsen går (av en vuxen) utforskar sin nyfikenhet. Att tycka att rumpor, snoppar och snippor är roliga i den åldern är inte någonting ovanligt. Det som behövs är att en vuxen sätter gränser utifrån vad som är accepterat som lek och vad som inte är det. Om BO upplevde det som smärtsamt och sa ifrån/alternativt skrek så borde GM ha tagit det som en signal för att där går gränsen. Om BO inte sa något där (utan bara berättade för sina föräldrar) och ingen vuxen på dagis märkte detta så är det inte konstigt att "leken" fortsätter.

Jag besparar mig från barnsliga personangrepp riktade mot dig.
Citera
2017-09-23, 17:49
  #126
Medlem
MettaFocks avatar
Jobbar på förskola och personaltätheten är ju kass alltså. Vi går 2.75 personal på 23-25 barn.... vi är alltså i princip 2 personal större delen av dagen för resten av dagen är det planeringstid och raster som skall täckas upp... (vet inte hur det är i Karlstad men i min stad ser det ut såhär).

Sedan är barn nyfikna av naturen. Vet flera gånger då barn har stått på toa och velat se vad kompisen har mellan benen liksom. Så summan av kardemumman av dålig personaltäthet + barns nyfikenhet = såna här grejer händer. Därmed inte menat att det är rätt på något vis, men det ligger på politikerna som allt annat inom barnomsorgen.
Citera
2017-09-23, 18:07
  #127
Medlem
Inte så lätt för det utsatta barnet att säga ifrån. GM beter sig dominant och det handlar om små barn.
En av sönerna kom hem från dagis och berättade mycket äcklad att ett av dagisbarnen ville att de skulle gå in på toa och slicka på varandras snoppar...Jag nämnde det för hans mamma "Jaha vad tycker du att vi ska göra åt det?" och f personalen och sedan hördes inget mer om detta. "Slickaren" var en helt normal unge, möjligtvis lite livligare och mer nyfiken. Idag är han familjefar, villa och vovve osv.
Tror att han antingen hade fått tag i någon porrtidning eller kikat på föräldrarna i sovrummet.
Men oavsett om det rör sig om "lek och utforskande" eller "våldtäkt" hör det väl inte hemma på ett daghem. Själv hade jag nog snarare krävt att GM borde följas upp av extra personal, istället för att stämma kommunen.
Dock sätter ju föräldrarna fokus på det hela genom sin stämning. Handlar det om envetet snåla kommuner kan pengar vara det enda språk de förstår.
Citera
2017-09-23, 18:44
  #128
Medlem
DavidLaPlayas avatar
Vilken tur att jag har ett anonymt konto här på FB, annars hade jag aldrig vågat skriva följande. Mår inte bra av att tänka på det men har funderat många gånger vad jag gick igenom när jag var 4år och hur det har påverkat mig och andra senare i livet. Känner att jag vill dela detta eftersom jag antar att många är tysta inklusive mig själv.

Det hände på 90-talet. En annan jämnårig pojke(Vi är födda på samma årtal men han kan ha varit 5 år) hemma hos honom. Trodde han var flera år äldre i många år efter händelsen, eftersom han var större och kraftigare. Många tycker nog att det var normalt och inte allvarligt när inget penetrerande hände. Men iallafall.

Vid upprepade tillfällen ville han knulla snopp(snopp mot snopp) som han kallade det. Efter en massa tjat gick jag tydligen med på det. Men efter andra tillfället så kom hans mamma in och såg han ligger ovanför mig och gnider, med byxorna ner dragna. Hon flippade och skrek till honom. Vi fick efter denna händelse inte träffas igen. Jag upplevde en lättnad att det var över. Därför jag gick med på det tror jag har att göra med att inte ville göra någon besviken och hade svårt att säga nej. Visste inte att det var fel och vem som får och kan bestämma. Han var målmedveten, auktoritär och manipulerande.

Jag blev inte sexuellt upphetsad och minns att jag frågade honom om han gjort det med en tjej. Han svarade att han gjort det med en 11 årig tjej. För att jag kände på något sätt att det måste vara mycket skönare med en tjej och det jag ville Det är lustigt att vissa vuxna inte fattar att man som 4 åring vet sin sexuella riktning och kan ha drifter. Men de kommer inte från tomma intet. Min far berättade efter händelsen att jag själv bestämmer över min kropp och privata del. Det blev en jaha upplevelse och en otrolig lättnad för mig som 4 åring.

Jag vill förtydliga att jag är en vit man och den andra killen också(han är troligtvis inte bög utan kanske bi, fick reda på att han har flickvän för x antal år sedan). Tror den 11åriga tjejen också var etnisk svensk, eftersom det hände ute på det folktomma landet. Tidiga 1990-talets Värmland när en del inte ens låste husdörren efter sig. Eftersom både mina och hans föräldrar skämdes så mycket pratades inget mer om händelserna. Var den 11åriga tjejen utnyttjad i sin tur eller hade hon läst en OKEJ tidning? Det får vi nu aldrig reda på. Men små tjejer kan tydligen utnyttja ännu mindre små pojkar också. Vilket slutade med äckligt bögeri mot mig. Inte lättare när man senare fattar. Så det är inte oskyldigt. Men det finns många led av orsaker.

Därför jag kommer ihåg så mycket är för att jag återhämtat minnena repeterande gånger genom min upp växt.

På senare år har jag förstått att det handlar om makt och dominans som kan uppväcka sexuella lustarna och drivkrafter men inte till samma kön dock. Jag kände alltså knappt till vad kärlek var för någonting tidigare mer än en känsla. Detta insåg jag först när jag blev kristen i senare tjugo års åldern. Det finns alltså sex som går ut på att ge istället för vad man kan ta. Det finns olika lustar! Bra och dåliga. Konstruktiva och destruktiva. Normala och perversa. Smickrande och förnedrande. Ömsesidigt och dominerande.

Att sexualundervisning är misslyckad vet kanske inte alla. Men att tillåta organisationen RFSU som t.ex hade en manual om säker analsex. (De tog bort den från hemsidan. Finns på archive.org. Det står att det är ingen fara om det blöder lite.) Eller alla tjejtidningar som säkert fröknarna för BO & GM frossat i genom sin egna barndom. (Tidningen OKEJ säger väl en hel del.)

Ser vi inte ens våra egna problem eller förnekar dem, hur kan vi hjälpa andra? Problemen ökar i det dolda och går från en generation till nästa. Om vi svenskar inte lärt oss av kristendomen vad rätt och fel sex lust är. Hur kan vi tro att muslimerna ska fatta detta när alla kvinnor går i slöjor. Jag är inte perfekt eller synd fri. Men jag ber och tar alla mina problem för att belysa inför Herren. För det känns så mycket bättre att bygga för ett liv i kärlek. Inte bara den sexuella biten.

Män kommer inte prata om sina problem och verkligen inte om sexuella utnyttjande öppet.
https://www.aftonbladet.se/svenskahj...nger-varje-dag
Citera
2017-09-23, 20:02
  #129
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Om x antal år kommer en ny historia att dyka upp i medierna. Det kommer att handla om en stackars 4-åring som fick sitt liv förstört då han ansågs av samhället ha utnyttjat och våldfört sig på en 3-åring och i det fallet finns det verkligen fog för ett enormt skadestånd.

Att 3 och 4-fyraåringar är intresserade av det som sitter under bältet är helt normalt. Klart att man experimenterar med sånt. Jättespännande. Det var det i alla fall för 75 år sen när jag var i den åldern. Då brukade vi låsa in oss på toaletten...

Och då hade jag ännu inte tittat på porr, inte sett mina föräldrar älska, inte blivit tafsad på av någon vuxen, inte utnyttjad på något sätt.

Ja, exakt. De flesta av oss har varit med om detta, vi var en grupp pojkar o tjejer i 4-6årsåldern där vi alltid smekte varandra. Inget konstigt att utforska lite.
Citera
2017-09-23, 20:56
  #130
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Småbarn som visar sexuellt intresse för andra barn har själva varit med om någon typ av sexuellt övergrepp.


Inte då!

Jag var själv en riktigt jävla manipulativ snuskhummer i den åldern och jag har aldrig varit utsatt för sexuella övergrepp. Så.. Där föll den teorin.
Citera
2017-09-23, 21:07
  #131
Medlem
snivlems avatar
Knasigt att rubricera som våldtäkt.

Men tydligen är jag våldtäktsman, pillade på granntjejens mus när vi va runt 10år gamla... 😁. The more you know
Citera
2017-09-23, 21:16
  #132
Medlem
Det kan ju vara så att "gm" själv blivit utsatt för övergrepp och tror att det är normalt eller a ni förstår vad jag menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback