Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 12:51
  #157
Medlem
DavidLaPlayas avatar
"– Kroppsöppningar är intressanta, så är det är bara. Att försöka peta in en glaspärla i alla hål man kan hitta är helt normalt. Men det kan ju vara farligt, och det måste man förklara för barnet på ett taktfullt sätt.
Onani är ett annat ämne som tar stor plats i vuxnas funderingar. Förskollärare vet mycket väl att barn tycker om att smeka och pilla på sig själva."

Anna Louise Stevnhøj

Källa: http://forskolan.se/snippa-och-snopplekar-lockar/
Utges av lärarförbundet!

Nu vet vi var ni lämnar bort era barn till. Förskolan får en helt annan innebörd nu, än när jag var liten.
__________________
Senast redigerad av DavidLaPlaya 2017-09-25 kl. 13:32.
Citera
2017-09-26, 09:17
  #158
Medlem
Vet någon i vilket område denna förskola ligger?
Citera
2017-09-26, 11:51
  #159
Medlem
volvo 240s avatar
Känns riktigt sjukt det här. Småbarn är ju nyfikna på varandra och gietvis även på genitalier.

Det finns inget alls sexuellt i det här.


Detta förstår mamman med och är bara ute efter pengar.
Citera
2017-09-26, 12:33
  #160
Medlem
dialektikers avatar
Men att barn gör sexuella grejer med varandra, så har det ju alltid varit. Helt plötsligt heter det våldtäkt, i tidens anda.
Sinnessjukt egentligen. Barn våldtar inte.
Citera
2017-09-26, 18:42
  #161
Medlem
dialektikers avatar
Ja, samhället har blivit, riktigt, riktigt sjukt när man börjar våldtäktsanklaga barn.
Är det någon som reflekterat över hur skadade psyken barn kommer få utav den här utvecklingen?
Allt som har med deras kropp, utveckling där den sexuella utvecklingen ryms
kommer barn få känna är förbjudet.
Vad de än håller på med i sin egen sexuella utveckling är förbjudet, och de övervakas strängt inom förskoleverksamhet.
På min dotters dagis (för tio år sen) så blev det värsta rabaldret för att några barn hade visat sina kön för varandra inne på toa.
Det skulle pratas med den och den, och föräldrarna kopplades in.
Ungarna får bara känna SKAM, SKAM, SKAM vad det gäller deras egna kön och sin viktiga psykiska utveckling (där den sexuella utvecklingen är oerhört viktig att den inte tabu och skambeläggs. Tänk bara vilka spillror Freud fick plocka upp hos personer med psykiska neuroser grundat på traumatiska barndomsupplevelser som hade sexuell grund.)
Själv när jag växte upp på 70- 80-talet, så kände jag själv att skam och tabu kring sex satte spår i min egen utveckling,
och på den tiden lät man ju barn leka hur mycket som helst kring sådant här!
TROTS DET! -kände man tabu och skam kring det. Hur fan ska det inte vara för barn idag?
Från detta förhållande i barnaåren, så överöses sen ungdomarna med porr och sexuell utlevelse i Paradise Hotel (där deltagarna inte verkar ha koll på sig själv och integriteten är noll) när de kommer upp i tonåren.
Inte konstigt att ungdomar mår skit idag, med självskadebeteende och vilsna psyken, samt låter sig övergreppas. Jag är övertygad om att det har ett samband.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2017-09-26 kl. 18:57.
Citera
2017-09-27, 00:38
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jättekonstigt fall. En fyraåring kan ju inte ens få stånd. Barn har väl oftast blöja upp i tre års åldern. Hur som helst, jättekonstigt.
Håller med, förstår ingenting. Men förmodligen personalbrist och större grupper som gör att de blir svårare att hålla koll på allt som händer.

Dock undrar jag om detta inte är mer eller mindre nyfikenhet bland två barn?
Citera
2017-10-20, 13:41
  #163
Medlem
Universells avatar
Värmlands TR T 3915-16 Dom 2017-10-16:

DOMSLUT
1. Käromålet ogillas.

Citat:
Uppgift står således mot uppgift om vad personalen fått kännedom om.
Uppgifterna som sekretess A:s mamma lämnat om att hon kontinuerligt gett
personalen information om vad sekretess A berättat för henne, får visst stöd av vad
hennes mamma och hennes två vänner vittnat om. Samtidigt förringas värdet av
hennes uppgifter av att det i det skriftliga materialet saknas uppgifter om dessa
händelser, vilka med hänsyn till allvaret i uppgifterna borde ha funnits där om de
hade diskuterats

Citat:
Sekretess A:s yrkande om
diskrimineringsersättning ska således ogillas.

Citat:
Mot bakgrund härav och med beaktande av att barnpsykologen såvitt
framkommit inte träffat sekretess A finner tingsrätten att käranden mot
personalens uppgifter inte förmått visa att sekretess A mått dåligt och drabbats av
sveda och värk i form av psykiskt lidande. Även hans yrkande om skadestånd ska
därför ogillas.

De har inte lyckats bevisa att pojken mått dåligt av det, han har väl döljt det förutom
när han varit hemma typ och då går det inte att bevisa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback