Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 00:34
  #1
Medlem
Har tröttnat på mitt Dynavoice 5.0 paket med F-6 EX som frontar (Systemet är fö tillsalu, svart pianolack v2 med FX4 Ex som surrar).

Tröttnat delvis på svarta högtalare då jag bytt övriga möbler men vill också ha något kraftigare (Inte partyljud men något rejälare/högre kvalitétskänsla, c-4 centern låter som en j*vla burk och högtalarna känns allmänt trötta).

Hur är det att byta ut hela rubbet till Dynavoice M-65, C-5 och S-5? M-65orna väger nästan det dubbla och har dubbla element i kolfiber och kevlar. Hur stor skillnad är det? Söker mig till någon som hört båda högtalarna och inte till någon som skall såga Dynavoice. Det är enbart de här två högtalarna jag vill veta mer om
Citera
2017-09-22, 07:34
  #2
Medlem
Givetvis struntar jag i vad du vill och inte vill höra, men rent spontant kan en högtalare som har fler element, ett mer komplicerat delningsfilter och större låda och bara kostar 1000 spänn mer än de du har nu inte ge så mycket bättre ljud, eller "kvalitet" som du kallar det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback