Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-21, 20:27
  #1
Medlem
Letar efter denna annons:

+ Ingen avgift
+ Gratis uttag utomlands
+ Inget valutapåslag
+ reseförsäkring med bra täckning
+ cashback eller miles på alla köp

- Svindyr ränta
- Kort räntetid
- Fult
- Dålig tservice
- No lounge acces ('no free airport booze)
Alltså, fuckar jag och inte kan betala eller annat suger det men om jag sköter mig så är det bara grönt

Finns sådant kort idag?
Hittils tror jag Norwegian är bäst men dom har 1.75 valutapåslag och all cashback är Norwegian..
Ingen lounge access eller annat godis som jag fattar...

tips?
Citera
2017-09-21, 20:41
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Det var inga dåliga krav du har!
Vad menar du med "fult" exempelvis? -"Pengar luktar inte!", samt att det fulaste designmässigt enligt mig är dollarsedlar, gillar dessa ändå!
-Skit samma om kortet har ful design, nu handlar det om pengar!

Du kan garanterat inte hitta ETT kort som uppfyller alla dina krav, du behöver flera:
1) Ett guldkort typ VISA/Mastercard. Får du billigt av banken om du är "bra kund".
2) Ett flygbolagsbonuskort, egentligen inget "kontokort" du ska använda annat än samla poäng om du nu flyger ofta med samma bolag.
3) Ett "bensinkort" för att tanka bilen, oljebolagen vräker ut gratis Visa/Mastercard för att de är desperata efter kunder. Bonus på bensinen, cashback på andra köp, upp till 1% beroende på kort.
Citera
2017-09-21, 22:58
  #3
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Jag betalar ingen avgift för mitt kreditkort så länge jag är guldmedlem i flygbolagets poängsystem. Jag får några gratisbiljetter till loungen varje år genom kreditkortet samt en companion ticket (men lounge-biljetterna spelar ingen roll eftersom jag har guld-kort). Så om du reser mycket kan det nog löna sig att nappa på det erbjudande som ditt frequent flyer ger dig.
Citera
2017-09-22, 10:45
  #4
Medlem
Jag tror du får bättre villkor om du INTE uppger att du är zigenare. Resandefolk har inte så bra anseende på banken.
Citera
2017-09-22, 10:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag betalar ingen avgift för mitt kreditkort så länge jag är guldmedlem i flygbolagets poängsystem. Jag får några gratisbiljetter till loungen varje år genom kreditkortet samt en companion ticket (men lounge-biljetterna spelar ingen roll eftersom jag har guld-kort). Så om du reser mycket kan det nog löna sig att nappa på det erbjudande som ditt frequent flyer ger dig.

Vilket flygbolag pratar du om?
Citera
2017-09-22, 11:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Letar efter denna annons:

+ Ingen avgift
+ Gratis uttag utomlands
+ Inget valutapåslag
+ reseförsäkring med bra täckning
+ cashback eller miles på alla köp

- Svindyr ränta
- Kort räntetid
- Fult
- Dålig tservice
- No lounge acces ('no free airport booze)
Alltså, fuckar jag och inte kan betala eller annat suger det men om jag sköter mig så är det bara grönt

Finns sådant kort idag?
Hittils tror jag Norwegian är bäst men dom har 1.75 valutapåslag och all cashback är Norwegian..
Ingen lounge access eller annat godis som jag fattar...

tips?

Tre av fem får du nog nöja dig med.

Norwegian: Gratis, ingen uttagsavgift och poäng.
Revolut: Gratis, ingen uttagsavgift, inget valutapåslag.
Amex Eurobonus: Gratis, reseförsäkring, poäng.
Citera
2017-09-22, 17:28
  #7
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vilket flygbolag pratar du om?
Kreditkortet jag har nu ger poäng på Miles and More (Lufthansa m fl), men hade liknande förmåner på mitt British Airways-kort. Vad jag vill säga är väl att man bör titta på frequent flyer-kopplade kort rent generellt, i synnerhet om man kommit upp på någon av de högre poängnivåerna på programmet och kan få avgiften betald.
Citera
2017-09-22, 17:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Tre av fem får du nog nöja dig med.

Norwegian: Gratis, ingen uttagsavgift och poäng.
Revolut: Gratis, ingen uttagsavgift, inget valutapåslag.
Amex Eurobonus: Gratis, reseförsäkring, poäng.

Låter rimligt, jag hade inte trott jag skulle få allt men skulle vilja!
Har tidigare haft OKq8 men sen dom sänkte bonus till 0.35% (?) överger jag det.

Jag flyger med Star alliance och har guldstatus men på ett grekiskt bolag som jag inte vill ha kreditkort hos, tror inte ens jag kan.

Beställde ett Norwegian igår.
Skall komplettera med annat gratiskort utan valutapåslag så är jag hemma, kanske Revolut som du tipsar om.
Antar att jag har reseförsökring om jag köper biljett med Norwegians kort oavsett om jag typ bokar Lufthansa via MrJet - eller har jag fel?
Citera
2017-10-14, 14:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Låter rimligt, jag hade inte trott jag skulle få allt men skulle vilja!
Har tidigare haft OKq8 men sen dom sänkte bonus till 0.35% (?) överger jag det.

Jag flyger med Star alliance och har guldstatus men på ett grekiskt bolag som jag inte vill ha kreditkort hos, tror inte ens jag kan.

Beställde ett Norwegian igår.
Skall komplettera med annat gratiskort utan valutapåslag så är jag hemma, kanske Revolut som du tipsar om.
Antar att jag har reseförsökring om jag köper biljett med Norwegians kort oavsett om jag typ bokar Lufthansa via MrJet - eller har jag fel?

Kan även tipsa om Amex SAS Premium som är gratis första året, se bara till att bli värvad, runt 16k Eurobonuspoäng i välkomstpremie.
Även Norwegian har infört värvning, 200nok till dig och den som värvar.
Citera
2018-02-01, 13:28
  #10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafbaker
Kan även tipsa om Amex SAS Premium som är gratis första året, se bara till att bli värvad, runt 16k Eurobonuspoäng i välkomstpremie.
Även Norwegian har infört värvning, 200nok till dig och den som värvar.

Hur blir man värvad till Amex SAS Premium?
Citera
2018-02-01, 18:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Letar efter denna annons:

+ Ingen avgift
+ Gratis uttag utomlands
+ Inget valutapåslag
+ reseförsäkring med bra täckning
+ cashback eller miles på alla köp

- Svindyr ränta
- Kort räntetid
- Fult
- Dålig tservice
- No lounge acces ('no free airport booze)
Alltså, fuckar jag och inte kan betala eller annat suger det men om jag sköter mig så är det bara grönt

Finns sådant kort idag?
Hittils tror jag Norwegian är bäst men dom har 1.75 valutapåslag och all cashback är Norwegian..
Ingen lounge access eller annat godis som jag fattar...

tips?

Forex är bäst

1 procent valutapåslag bara, räkna med alla kortköp du gör utomlands...du vinner på att ha forex!
Citera
2018-02-25, 23:34
  #12
Medlem
meganegerdases avatar
Är på jakt efter ett kreditkort som ger mig följande inför min resa till USA:

-Ingen valutaväxlingspåslag
-Självriskeliminering för hyrbil
-fri årsavgift (räcker fritt första året eller bara första månaderna, så länge man kan säga upp det innan man börjar betala)


Ingen mumbo jumbo kreditinstitut utan etablerad aktör
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2875137

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback