Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 20:20
  #1
Medlem
Citat:
Stor polisinsats efter misstänkt beväpnad person vid skola

Flera polispatruller ingick i den stora polisinsatsen.
Det var strax före lunch på torsdagen, vid 11.14, som polisen fick ett tips om att en person var påväg mot en skola i Tierp, beväpnad med någon form av vapen.

Det hela resulterade i en stor polisinsats där patruller från såväl Uppland som Gävleborg beordrades till skolan.

http://24uppsala.se/2017/09/21/har-ar-arets-gloggsmak/

Någon som har koll på vad detta är för en lirare?
Sur för sin avstängning på skolan?
Eller bara en tragisk person som vill ha sina 5 min av fame i media?
__________________
Senast redigerad av Syclone71 2017-09-21 kl. 21:17.
Citera
2017-09-21, 21:36
  #2
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
http://24uppsala.se/2017/09/21/har-ar-arets-gloggsmak/

Någon som har koll på vad detta är för en lirare?
Sur för sin avstängning på skolan?
Eller bara en tragisk person som vill ha sina 5 min av fame i media?
En till länk:

Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6782905
På förmiddagen*fick polisen samtal om att en tidigare elev på Aspenskolan i Tierp var på väg till skolan med någon form av vapen. En tonårspojke misstänks nu för olaga hot mot grupp.
Flera patruller beordrades till platsen. Den utpekade gärningsmannen var inte där, utan hittades i*sin bostad i Uppsala. Han*kördes till polishuset i Uppsala för förhör.
Han släpptes under eftermiddagen, misstänkt för olaga hot mot grupp.

Mitt stalltips är att det rör sig om ett av alla dessa ensamkommande "barn" som Tierps kommun har mottagit från Uppsala och placerat på kommunens grundskolor. Men vad som har föranlett denna incident har jag ingen aning om för tillfället. Är dock bördig från Tierp så jag lär nog få reda på ryktesvägen om vad som har skett inom sinom tid.
Citera
2017-09-21, 22:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
En till länk:



Mitt stalltips är att det rör sig om ett av alla dessa ensamkommande "barn" som Tierps kommun har mottagit från Uppsala och placerat på kommunens grundskolor. Men vad som har föranlett denna incident har jag ingen aning om för tillfället. Är dock bördig från Tierp så jag lär nog få reda på ryktesvägen om vad som har skett inom sinom tid.
Kan väl vara vilken snorunge som helst som sitter hemma på pojkrummet och dummar sig utan att tänka på konsekvenserna.
Citera
2017-09-23, 07:58
  #4
Medlem
Bara det inte är en ny ALP.
Ge fan i ungarna, spelar ingen roll vilken etnicitet det rör sig om.
Citera
2017-09-23, 11:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Kan väl vara vilken snorunge som helst som sitter hemma på pojkrummet och dummar sig utan att tänka på konsekvenserna.
Skulle inte tro det.
Vi som bor i de orter som drabbats hårt av migrationspolitiken vet det kan vara en svensk GM även om sannolikheten är extremt stor att GM kommer från en icke skidåkande nation.
Citera
2017-09-24, 22:51
  #6
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Kan väl vara vilken snorunge som helst som sitter hemma på pojkrummet och dummar sig utan att tänka på konsekvenserna.
Utifrån det jag har fått reda på nu om det här fallet så får jag ge dig rätt. Det mesta tyder på att det rör sig om en svensk slyngel som ringde eller messade om att han skulle angripa skolan med någon form av vapen. Falskt alarm den här gången, som tur var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback