Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 19:09
  #1
Medlem
Hej!

Har precis släppt en singel (spöket) med ett ett nystartat projekt jag kallar Andra Divisionen. Har även gjort en video till låten som ni hittar på: https://www.youtube.com/watch?v=Ar4UWZGqZks

Låten hittar ni på spotify, direktlänk: https://open.spotify.com/embed/track...Rnj8cDWTtGYKBC

Musiken kan beskrivas som vemodig svensk pop av det lite mörkare slaget..

Vore jättekul att höra tankar och feedback kring detta projekt!

Tack!
Citera
2017-09-21, 19:45
  #2
Medlem
St-Sixtuss avatar
Entonig musik utan variationer.
Citera
2017-09-21, 20:09
  #3
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Inte tokigt alls. Tycker att det lät bra, även om detta inte är min genre direkt.
Citera
2017-09-21, 20:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Entonig musik utan variationer.

Vad tråkigt att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Inte tokigt alls. Tycker att det lät bra, även om detta inte är min genre direkt.

Tack! Kul att du den kändes bra trots att det kanske inte riktigt är din "kopp av te" :-)
Citera
2017-09-21, 23:29
  #5
Medlem
Låter helt ok! Nu gäller det bara att utveckla ditt egna sound, just nu låter det lite som en Eldorado-/Euroshopper prispressar tolkning av Kent. Både sound, såväl ljudtextur som ackordgång låter lite rippat från dem.
Citera
2017-09-22, 10:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivolja
Låter helt ok! Nu gäller det bara att utveckla ditt egna sound, just nu låter det lite som en Eldorado-/Euroshopper prispressar tolkning av Kent. Både sound, såväl ljudtextur som ackordgång låter lite rippat från dem.

Tack för nyttig feedback och fyndig formulering, förstår vad du menar:-) Tar med mig detta!👍
Citera
2017-09-22, 21:29
  #7
Medlem
Detta är bra! I like it ^^ Känns behagligt mixat och gillar den här typen av röst.
Citera
2017-09-22, 21:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotenurkalaset-0
Detta är bra! I like it ^^ Känns behagligt mixat och gillar den här typen av röst.

Va kul att höra! Stort tack!!
Citera
2020-07-19, 09:00
  #9
Medlem
Åh! Hittade denna tråd för jag ville veta mer om Andra Divisionen- Spöket är en av mina absoluta favoritlåtar! Gör mer musik!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback