Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-24, 08:13
  #13
Medlem
tvivales avatar
Bra jobbat! Mer sånt här behövs verkligen i Sverige. Fullkomligt efterblivet och absurt att majoriteten av de politiska partierna i Sverige fortfarande förespråkar förbud. Snacka om kommunistdiktatur. Vad är det som håller igång deras propagandamaskin? Ungefär som att deras åsikter styrs av fake news från Ryssland. Hur som helt väldigt trevligt att se detta engagemang växa. Creds till arrangörerna!
Citera
2017-09-24, 09:16
  #14
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Bra jobbat! Mer sånt här behövs verkligen i Sverige. Fullkomligt efterblivet och absurt att majoriteten av de politiska partierna i Sverige fortfarande förespråkar förbud. Snacka om kommunistdiktatur. Vad är det som håller igång deras propagandamaskin? Ungefär som att deras åsikter styrs av fake news från Ryssland. Hur som helt väldigt trevligt att se detta engagemang växa. Creds till arrangörerna!
Lobbyorganisationer som RNS och Droginformation.nu, som dessutom är finansierad av scientologer.

Dessa nötter jobbar hårt med att sprida kopiösa mängder av lögner och desinformation, enbart för att Sverige ska behålla sin vidriga drogpolitik. Men dom kämpar i en konstant motvind som snart kommer blåsa upp i orkanstyrka. Avkriminalisering / legalisering av cannabis i västvärlden är oundviklig.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-09-24 kl. 09:20.
Citera
2017-09-24, 13:02
  #15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
http://www.dn.se/nyheter/sverige/can...amlas-i-malmo/
Gillar inte hur man smyger in WHO som källa där, för att promota schizofreni och psykos.
Som statistik och studier så extremt tydligt visar att när konsumtionen ökar, så ökar inte schizofreni och psykos.

Sen tar man upp WHO, så bör man ta med att dom vill att det ska avkriminalisera.
Jag testat och säga denna ett par ggr i icke nischade ställen, folk blir skräckslagna när man tar upp vad FN och WHO rekommenderar.
Så det som sker, de totalvägrar ens ta in detta, de beter sig som en struts som stoppade huvudet i sanden och låtsas som inget sagts.
Citera
2017-09-24, 13:10
  #16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-2...d-pa-konferens

Skulle vilja att ni skickar sakliga och välskrivna mail till Sydsvenskan med bra vetenskap som dementerar Fred Nybergs svammel, att han har en professorstitel och får behålla den är ett jäkla under med hur dåligt upplyst han är.
Fred Nyberg ljuger alltid,ser man hans namn eller nuna.
Så vet man direkt att en lögn kommer ur munnen och om det pratas om cannabis.
Det om Colorado och ökad barn/ungdomskonsumtion <21år, och denna har ökat.
Jag tror Nyberg sitter och skrattar åt sina lögner han delar ut, och undrar hur så stora delar av befolkningen är så lättlurade.
Det är nog ett bekräftelsebehov han har också.
Sen undrar jag hur tidningar tänker, där man tar en person som säger saker som i vissa fall tom är rena påhitt av han själv.
Citera
2017-09-24, 13:15
  #17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starburn
Var där igår o instämmer att de blev väldigt bra..
nu får vi hoppas politikerna vaknar upp lite mer nu
De skiter fullständigt i detta och denna konferens.

Jag ser nog nyttan av att man organiserar sig som betydligt viktigare.
För politiker kommer inte ändra sig pga fakta, utan de ändrar sig bara i denna frågan om samhället pressar dom.

Jag sett en rätt kraftig omvändning av frågan och en mer saklig diskussion, dock har det varit ett halt i nått år.
Så håller tummarna detta är ett startskott till nått nytt och mer sund inställning till diskussion.
Och då har konferensen varit en succé(pratar nu utanför lokalerna), men detta tar väl ett tag innan vi ser effekterna.
Citera
2017-09-27, 13:16
  #18
Medlem
Tyckte att det var ett nice event! Väldigt kul att se så många likasinnade människor.
Citera
2017-09-27, 17:51
  #19
Medlem
Schizofreni argumentet kommer våra folkvalda politiker ha väldigt svårt att använda då forskningen börjar visa att CBD är ett fullvärdigt läkemedel att ersätta redan befintliga piller med och dessutom har CBD väldigt milda biverkningar. Mycket intressant läsning finns på https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...+schizophrenia
Enligt CAN använder 0.7% av svenskarna Cannabis varje månad och ca 2.5% minst 1 gång/år, det är ganska många så varför inte följa NMRs exempel och bara ge sig ut på Göteborgs gator i helgen och förespråka ett bättre samhälle där lagar utformas utifrån etik och moral istället för som idag när det är ett politiskt beslut för våra alkohol och narkotika lagar är enbart ett politiskt beslut som togs för flera decennier sedan när man fortfarande trodde att Röker man 50 joitar är man fast i dödsknarksträsket. Problemet är att blir man lagförd som nazist förstörs inte ens framtid skulle någon dra fram I sticka blir man av med både jobb, körkort och framtid.
Citera
2017-09-28, 07:06
  #20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Schizofreni argumentet kommer våra folkvalda politiker ha väldigt svårt att använda då forskningen börjar visa att CBD är ett fullvärdigt läkemedel att ersätta redan befintliga piller med och dessutom har CBD väldigt milda biverkningar. Mycket intressant läsning finns på https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...+schizophrenia
Enligt CAN använder 0.7% av svenskarna Cannabis varje månad och ca 2.5% minst 1 gång/år, det är ganska många så varför inte följa NMRs exempel och bara ge sig ut på Göteborgs gator i helgen och förespråka ett bättre samhälle där lagar utformas utifrån etik och moral istället för som idag när det är ett politiskt beslut för våra alkohol och narkotika lagar är enbart ett politiskt beslut som togs för flera decennier sedan när man fortfarande trodde att Röker man 50 joitar är man fast i dödsknarksträsket. Problemet är att blir man lagförd som nazist förstörs inte ens framtid skulle någon dra fram I sticka blir man av med både jobb, körkort och framtid.
Polisen lärde oss i skolan när jag var liten, att endast 3st ggr kräves för att bli fast på cannabis.

Och nämna NMR i samma menings som cannabisaktivism, det låter väldigt illa i mina öron.
Och kan inte se nått bra här och ta upp detta.
För då kommer inte diskussionen handla om annat än nazisterna, och då är syftet borta.
Det som borde ligga först på dagordningen är en faktabaserad diskussion, när man väl kommit in i denna och lämnat vad det nu är vi håller på med nu, så kommer det gå bra.

För mig är annars avkrim/legalisering bara ett litet steg vi ska ta tag i.
Målet är bättre hälsa för samtliga, och där kan man inte börja arbetet riktigt innan man klivit över dessa hinder.
Citera
2017-09-30, 22:56
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Polisen lärde oss i skolan när jag var liten, att endast 3st ggr kräves för att bli fast på cannabis.

Och nämna NMR i samma menings som cannabisaktivism, det låter väldigt illa i mina öron.
Och kan inte se nått bra här och ta upp detta.
För då kommer inte diskussionen handla om annat än nazisterna, och då är syftet borta.
Det som borde ligga först på dagordningen är en faktabaserad diskussion, när man väl kommit in i denna och lämnat vad det nu är vi håller på med nu, så kommer det gå bra.

För mig är annars avkrim/legalisering bara ett litet steg vi ska ta tag i.
Målet är bättre hälsa för samtliga, och där kan man inte börja arbetet riktigt innan man klivit över dessa hinder.
Skolan har uppenbarligen lärt ut olika genom åren, att bli fast efter 50 gånger med Cannabis var en slutsats Kai Knudsen kom fram till men verkligheten och hans slutsatser är inte samma sak men det visste man inte då. Just nu vet jag inte riktigt vart jag ville komma, stör mig på att det är "ok" att vara nazist 2017 så länge dom inte klär sig enhetligt eller rör sig synkade men om man röker en joint under julhelgen tillsammans med familjen så kan du pissa positivt i mellandagarna och det får jobbiga konsekvenser.
Eller så stör jag mig på vilken propaganda och argument som används när det rör cannabisfrågan, hur 9 av 10 av argumenten som används för att behålla vår narkotikapolitik handlar hur det påverkar barn och ungdomars utveckling osv, sällan det riktar sig till dom som söker ett alternativ till alkohol dvs vuxna. Jämför med det som handlar om alkoholen där det är ganska lika fördelat riktat till både ungdomar och vuxna trots att ungdomar inte får dricka.
Ett steg mot rätt riktning vore om vi skrotade substanslagen så ingen kan komma i efterhand och straffa, vi skulle kunna ha en amnesti så om man ringer 112 väntar inte polisen när man kommer fram till sjukhuset, tror Canada har ett liknande system. Polisen kan få nya uppgifter som att till exempel försöka lösa riktiga brott och istället kan sjukvården handskas med den som är sjuk mtp att narkomani är en sjukdom.
Inga av mina förslag är kanske unika idéer utan mest en sammanfattning av vad någon annan någon gång försökt driva igenom men fått till svar Att det är en för liten fråga och så få av Sveriges medborgare som är intresserad av en förändrad narkotikalagstiftning. Skulle frågan ställas öppet till alla röstberättigade utan en lång hatkampanj I förväg skulle nog resultatet förvåna våra politiker.
Citera
2017-10-01, 10:48
  #22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Skolan har uppenbarligen lärt ut olika genom åren, att bli fast efter 50 gånger med Cannabis var en slutsats Kai Knudsen kom fram till men verkligheten och hans slutsatser är inte samma sak men det visste man inte då. Just nu vet jag inte riktigt vart jag ville komma, stör mig på att det är "ok" att vara nazist 2017 så länge dom inte klär sig enhetligt eller rör sig synkade men om man röker en joint under julhelgen tillsammans med familjen så kan du pissa positivt i mellandagarna och det får jobbiga konsekvenser.
Eller så stör jag mig på vilken propaganda och argument som används när det rör cannabisfrågan, hur 9 av 10 av argumenten som används för att behålla vår narkotikapolitik handlar hur det påverkar barn och ungdomars utveckling osv, sällan det riktar sig till dom som söker ett alternativ till alkohol dvs vuxna. Jämför med det som handlar om alkoholen där det är ganska lika fördelat riktat till både ungdomar och vuxna trots att ungdomar inte får dricka.
Ett steg mot rätt riktning vore om vi skrotade substanslagen så ingen kan komma i efterhand och straffa, vi skulle kunna ha en amnesti så om man ringer 112 väntar inte polisen när man kommer fram till sjukhuset, tror Canada har ett liknande system. Polisen kan få nya uppgifter som att till exempel försöka lösa riktiga brott och istället kan sjukvården handskas med den som är sjuk mtp att narkomani är en sjukdom.
Inga av mina förslag är kanske unika idéer utan mest en sammanfattning av vad någon annan någon gång försökt driva igenom men fått till svar Att det är en för liten fråga och så få av Sveriges medborgare som är intresserad av en förändrad narkotikalagstiftning. Skulle frågan ställas öppet till alla röstberättigade utan en lång hatkampanj I förväg skulle nog resultatet förvåna våra politiker.
Jag är tveksam till detta, då vi i Sverige är indoktrinerade som tusan på området.
Sen har vi bradleyeffekten på detta.

Men nån av de där knarkkrigarhjältarna sa väl 0,5% vill ha en avkrim/legalisering.
Och det stämmer ju inte alls, det vet jag, men vad den faktiska siffran är vet jag inte.
kanske ~30-35-40%.

Kanada är snart legaliserat, det ska bli skoj och se hur det kommer arta sig där.
Innan har ju det bara vara knarkliberala personer som velat ta frågan hit, men Kanada känns inte som ett sånt land ens för knarkkrigaren(kanske nu, men inte innan).

Jag upplever inte det okey att vara nazist idag, eller att omgivningen tycker detta.
Dock är det en demokratiskrättighet att tycka vad man vill, och det är denna man utnyttjar i nazismen.
Jag tycker du ska plocka bort mer kontroversiella saker om du pratar om avkriminalisering och legalisering.
För det skiftar fokus ifrån det vi vill, och då en förändring.
Och för mig är inte avkrim/legalisering målet, utan bara ett steg på vägen till bättre hälsa kring droger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback