Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 16:24
  #1
Medlem
Hej,

Jag tror jag kommer explodera snart. Varit i kontakt med bank och polis 10 ggr bara idag.

För några veckor sedan blev jag rånad. Jag tog ut pengar under hot om att de vet var jag bor, vad min sambo heter etc.

Jag gjorde som de sa och tog ut pengarna.

Dagen efter ringde jag polisen och berättade vad som hänt. Hade svårt att minnas exakt hur killarna såg ut, men beskrev dem enligt mitt minne.

Förundersökningen lades ned, eftersom polisen inte kunde identifiera männen.

På posten fick jag anmälan och beslutet om att förundersökningen lagts ned.

Jag ringde banken och frågade om de kan ersätta mig på något sätt. De bad mig fylla i en reklamationsblankett med polisens ärendenummer.

Banken ringde mig några dagar senare och bad mig berätta vad som hänt. Jag hänvisade till förhöret, men de ville höra mig berätta.

Jag berättade vad som hänt. Banken sa att det tar max en vecka sedan har de beslutat om jag blir återbetald.

En vecka har gått. Jag ringer banken. Banken säger att det är otydligt och vill att jag skickar in anmälan. Jag gör det.

Jag ringer banken igen. Då säger de att anmälan inte är detaljerad nog och att de behöver jämföra vad jag sagt till banken gentemot vad som står i förhörsprotokollet.

Jag ringer då polisen och ber om att få det. Dessvärre får man inte det bara så där, så de kommer posta det till mig, samtidigt säger de att jag kan hämta ut protokollet på närmsta polisstation.

Jag knallar ner till polisstationen och blir nekad ett utdrag av mitt eget vittnesmål i ett fall som alltså är nedlagt.

Fråga 1: Varför i helvete ska banken åt mitt förhör!?

Fråga 2: Vad är det med myndigheter och deras användning av sirapsliknande inställning till hastighet!?


Tack.
Citera
2017-09-21, 17:03
  #2
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte-fraga
Hej,

Jag tror jag kommer explodera snart. Varit i kontakt med bank och polis 10 ggr bara idag.

För några veckor sedan blev jag rånad. Jag tog ut pengar under hot om att de vet var jag bor, vad min sambo heter etc.

Jag gjorde som de sa och tog ut pengarna.

Dagen efter ringde jag polisen och berättade vad som hänt. Hade svårt att minnas exakt hur killarna såg ut, men beskrev dem enligt mitt minne.

Förundersökningen lades ned, eftersom polisen inte kunde identifiera männen.

På posten fick jag anmälan och beslutet om att förundersökningen lagts ned.

Jag ringde banken och frågade om de kan ersätta mig på något sätt. De bad mig fylla i en reklamationsblankett med polisens ärendenummer.

Banken ringde mig några dagar senare och bad mig berätta vad som hänt. Jag hänvisade till förhöret, men de ville höra mig berätta.

Jag berättade vad som hänt. Banken sa att det tar max en vecka sedan har de beslutat om jag blir återbetald.

En vecka har gått. Jag ringer banken. Banken säger att det är otydligt och vill att jag skickar in anmälan. Jag gör det.

Jag ringer banken igen. Då säger de att anmälan inte är detaljerad nog och att de behöver jämföra vad jag sagt till banken gentemot vad som står i förhörsprotokollet.

Jag ringer då polisen och ber om att få det. Dessvärre får man inte det bara så där, så de kommer posta det till mig, samtidigt säger de att jag kan hämta ut protokollet på närmsta polisstation.

Jag knallar ner till polisstationen och blir nekad ett utdrag av mitt eget vittnesmål i ett fall som alltså är nedlagt.

Fråga 1: Varför i helvete ska banken åt mitt förhör!?

Fråga 2: Vad är det med myndigheter och deras användning av sirapsliknande inställning till hastighet!?


Tack.

1, det är vana för banken, försäkringsbolag mm. Just för att inte utbetala felaktigt då du faktiskt skulle kunna göra bedrägeri såhär.

2, det finns fler människor i nöd, behöver hjälp, ska skriva under papper mm. Känner mig mer frustrerad hos Willys MFL med alla som sniglar i kassan.
Citera
2017-09-21, 17:15
  #3
Medlem
Så fungerar vårt rättssystem.
Jag har oxå begärt att få en kopia på ett vittnesmål jag avlagt, men blivit nekad
Citera
2017-09-21, 17:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte-fraga


Fråga 1: Varför i helvete ska banken åt mitt förhör!?

.

Banken har spelat in samtalet med dig. De vill nu såklart se om det finns någon som helst liten skillnad mellan vad du sagt till polisen jämfört med vad du sagt till banken. Allt för att se om det kanske kan röra sig om ett bedrägeri.

Om det inte syns någon annan person på kameran i bankomaten vid uttaget så kommer banken att bli extra tjurig.
Citera
2017-09-21, 21:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte-fraga
Hej,

Jag tror jag kommer explodera snart. Varit i kontakt med bank och polis 10 ggr bara idag.

För några veckor sedan blev jag rånad. Jag tog ut pengar under hot om att de vet var jag bor, vad min sambo heter etc.

Jag gjorde som de sa och tog ut pengarna.

Dagen efter ringde jag polisen och berättade vad som hänt. Hade svårt att minnas exakt hur killarna såg ut, men beskrev dem enligt mitt minne.

Förundersökningen lades ned, eftersom polisen inte kunde identifiera männen.

På posten fick jag anmälan och beslutet om att förundersökningen lagts ned.

Jag ringde banken och frågade om de kan ersätta mig på något sätt. De bad mig fylla i en reklamationsblankett med polisens ärendenummer.

Banken ringde mig några dagar senare och bad mig berätta vad som hänt. Jag hänvisade till förhöret, men de ville höra mig berätta.

Jag berättade vad som hänt. Banken sa att det tar max en vecka sedan har de beslutat om jag blir återbetald.

En vecka har gått. Jag ringer banken. Banken säger att det är otydligt och vill att jag skickar in anmälan. Jag gör det.

Jag ringer banken igen. Då säger de att anmälan inte är detaljerad nog och att de behöver jämföra vad jag sagt till banken gentemot vad som står i förhörsprotokollet.

Jag ringer då polisen och ber om att få det. Dessvärre får man inte det bara så där, så de kommer posta det till mig, samtidigt säger de att jag kan hämta ut protokollet på närmsta polisstation.

Jag knallar ner till polisstationen och blir nekad ett utdrag av mitt eget vittnesmål i ett fall som alltså är nedlagt.

Fråga 1: Varför i helvete ska banken åt mitt förhör!?

Fråga 2: Vad är det med myndigheter och deras användning av sirapsliknande inställning till hastighet!?


Tack.
Förstår att banken är misstänksam, du blir alltså rånad och hotad, du tog ut pengarna och gav dessa till rånarna, sedan gick du hem och la dig, dagen därefter ringde du till polisen och anmälde. Jag hade definitivt synat detta ärende extremt noga eftersom det luktar bedrägeri lång väg.
Citera
2017-09-22, 01:23
  #6
Medlem
Ja, alltså jag håller med till hundra procent om att de ska kolla vad som är sagt i polisanmälan och jämföra med vad jag berättar för banken. Annars hade väl folk kunnat påstå vad som helst.

Men varför i hela världen ber inte banken polisen om förhöret på egen hand?

Jag behövde alltså ringa och fråga hur det går, för att få information om att de behöver få in anmälan.

Jag skickar in anmälan och ringer igen. Då säger de att det inte står något om händelseförloppet där.

Därefter jag jag personligen be att få förundersökningen skickad till mig för att jag sedan ska kunna skicka den till banken.

Varför ber inte bara banken om den direkt? De har haft anmälninganumret från dag 1.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback