Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-05, 00:12
  #169
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Alla som vill kan följa debatterna om Iran på V&M från år 2013. Jag tycker IR5:s bidrag har varit före sin tid. Jag har också haft konversationer i PM med den här mannen. Han är väldigt kunnig inom militär, sociokulturella frågor, politik, religion, filosofi, litteratur och medicin.
Precis. Alla som vill kan följa debatterna om Iran på V&M från år 2013. Eftersom dessa inlägg finns kvar.
Det är det som är min poäng. Det är inte de inläggen som har raderats, det som har raderats är det som varit trams och OT.

Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Jag kan dock förstå att deras poster rapporteras av rassepatrullen. Det är en gäng oseriösa medlemmar som organiserar sig mot iranier på FB med benämningen Ir-ligan. Det är sjukt och beklagligt att FB tillåts genom regelverket påverkas av en gäng sabbotörer. Det är helt enkelt en misstänkt aktivitet som pågår när helt OnT inlägg raderas och ni hävdar att det är iraniernas fel.

Skälet till att det heter IR-ligan handlar om att det på den tiden var flera konton med liknande namn som hävdade sig vara iranier (men som troligen var troll i klassisk bemärkelse).

#IRI
#IR10
#IR15
#IR20

Lägg dessa till IR5, varifrån de förstås tog sina namn, så blir plötsligt "IR-ligan" lite mer lättförståeligt. Så också de allmänt nedsättande kommentarerna om dessa. Numera så är det väl bara IR5 ("the original") som är den ende som är kvar, men ett tag var det ett gäng puckade iranietroll som irriterade alla och jag har för mig att IR5 (eller någon annan) hävdar att de var en del i en operation för att försöka lura denne etc.
Där hittar vi verkliga sabotörer. Som sedermera har bannlysts.
Citera
2022-11-05, 00:18
  #170
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ooooh det är mycket. Allt från ett hangarfartyg till robotar. Alla garvade online men sen visade det sig att han hade rätt om allt.
Och hur mycket av det har raderats. Som användaren ovan dig skrev, så finns dessa inlägg fortfarande kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag börjar misstänka att ni med flit sprider falska nyheter om Iran. Ni stoppar männskor som kommer med korrekta uppgifter. Ni kan få betalt för det. Jag driver inte. Om du inte redan vet så kan man tjäna pengar på att censuera korrekta nyheter från Iran. Så ta läget i akt istället för era sponsorer. Som det ser ut på V&M lär ni bli beviljade.
"Vi", som i forumet Flashback, sprider inga nyheter om Iran överhuvudtaget, vare sig sanna eller falska. Flashback är ett diskussionsforum, inte en nyhetssida, det är användare som skriver inlägg och forumet gör ingen skillnad på sant och falskt, den värderingen får enskilda användare själva avgöra.


Och om man kan tjäna pengar på att censurera korrekta nyheter från Iran så misstänker jag att det snarare är Iran som sysslar med det, men du kanske vet vart man ska skicka en sådan ansökan?
Citera
2022-11-05, 13:26
  #171
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Och hur mycket av det har raderats. Som användaren ovan dig skrev, så finns dessa inlägg fortfarande kvar.

"Vi", som i forumet Flashback, sprider inga nyheter om Iran överhuvudtaget, vare sig sanna eller falska. Flashback är ett diskussionsforum, inte en nyhetssida, det är användare som skriver inlägg och forumet gör ingen skillnad på sant och falskt, den värderingen får enskilda användare själva avgöra.


Och om man kan tjäna pengar på att censurera korrekta nyheter från Iran så misstänker jag att det snarare är Iran som sysslar med det, men du kanske vet vart man ska skicka en sådan ansökan?
Du fattar inte gejen. IR5 är en bra användare som är seriös. Han skapar bra förutsättningar för att förstå nyheterna om Iran. Om vi ska vara ärliga så har han haft rätt hela tiden. Men alla har attackerat honom. Han ger en bra motstånd till vi allmänt känner till om Iran. Jag har jämfört saker som han skrivit. Jag menar det, många saker överensstämmer med dagens verklighet att Man blir mörkrädd. Om vi ska skoja till det lite : SÄPO borde anställa den här snubben om de är smarta nog att fatta. Värsta framstidsanalyser yau! Värsta Alibaba

Jag fattar inte varför ni censurerar i Irantrådar? Låt det bara vara. Ok om det är OT och sånt men förstör inte för FB. Syftet är att läsa såna ovanliga människor. Vi är här för att läsa udda åsikter. Om vi ska läsa Aftonbladet så kan vi ju alla gå till tobaksaffären och köpa en tidning.
Citera
2022-11-05, 23:53
  #172
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du fattar inte gejen. IR5 är en bra användare som är seriös. Han skapar bra förutsättningar för att förstå nyheterna om Iran. Om vi ska vara ärliga så har han haft rätt hela tiden. Men alla har attackerat honom. Han ger en bra motstånd till vi allmänt känner till om Iran. Jag har jämfört saker som han skrivit. Jag menar det, många saker överensstämmer med dagens verklighet att Man blir mörkrädd. Om vi ska skoja till det lite : SÄPO borde anställa den här snubben om de är smarta nog att fatta. Värsta framstidsanalyser yau! Värsta Alibaba

Jag fattar inte varför ni censurerar i Irantrådar? Låt det bara vara. Ok om det är OT och sånt men förstör inte för FB. Syftet är att läsa såna ovanliga människor. Vi är här för att läsa udda åsikter. Om vi ska läsa Aftonbladet så kan vi ju alla gå till tobaksaffären och köpa en tidning.
Och dessa inlägg finns kvar, som har påpekats tidigare.
Och du gör återigen felet att du tror att bara för att en användare skriver många bra inlägg så innebär det att denne därför står över reglerna. Men så fungerar det inte. Bryter en användare mot reglerna så spelar det ingen roll hur många bra inlägg användare skrivit som inte bryter mot reglerna.
Reglerna gäller lika för alla.
Citera
2022-11-06, 08:39
  #173
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Och dessa inlägg finns kvar, som har påpekats tidigare.
Och du gör återigen felet att du tror att bara för att en användare skriver många bra inlägg så innebär det att denne därför står över reglerna. Men så fungerar det inte. Bryter en användare mot reglerna så spelar det ingen roll hur många bra inlägg användare skrivit som inte bryter mot reglerna.
Reglerna gäller lika för alla.
Det säger jag inte. Men iranierna som skriver sätter sig sällan över reglerna.
Det klart när andra kallar dig för apa så får du säga tillbaka. Konflikterna skapas för att moderatorn låter ena parten säga vad som helst, men den andra ska tåla. Räcker med att Chelchele skriver jude eller nåt så är hans konto avstängd. Vad är det här för yttrandefrihet? Vissa är avstängda hela jävla tiden.

De andra får skriva vad som helst. Exakt vad som helst på V&M. De kommer typ till varje tråd och inleder med Qaher F313. Ingen gör nåt alls. De kan skriva om genetik, kusingifte i V&M och det är inga problem. Snälla, skulle du inte misstänka det här?
Typ ir5 skriver om nåt helt OnT. Helt plötsligt 2timmar senare massraderingar. Det är för att nån frågar honom nåt och han svarar på en OnT fråga. Men det ska typ se ut som att han inte har svarat.
Vad vinner FB på det? Ni får bara färre läsare. Känns som att trådarna dödas.det klart om du dyker upp och delar typ 5 varningar så dör tråden. Det är därför jag säger att ni inte låter nån bilda opinion.
OT och Trams, ot och trams, du har typ tramsat för jag tycker det.
Citera
2022-11-06, 22:39
  #174
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det säger jag inte. Men iranierna som skriver sätter sig sällan över reglerna.
Det klart när andra kallar dig för apa så får du säga tillbaka. Konflikterna skapas för att moderatorn låter ena parten säga vad som helst, men den andra ska tåla. Räcker med att Chelchele skriver jude eller nåt så är hans konto avstängd. Vad är det här för yttrandefrihet? Vissa är avstängda hela jävla tiden.

De andra får skriva vad som helst. Exakt vad som helst på V&M. De kommer typ till varje tråd och inleder med Qaher F313. Ingen gör nåt alls. De kan skriva om genetik, kusingifte i V&M och det är inga problem. Snälla, skulle du inte misstänka det här?
Typ ir5 skriver om nåt helt OnT. Helt plötsligt 2timmar senare massraderingar. Det är för att nån frågar honom nåt och han svarar på en OnT fråga. Men det ska typ se ut som att han inte har svarat.
Vad vinner FB på det? Ni får bara färre läsare. Känns som att trådarna dödas.det klart om du dyker upp och delar typ 5 varningar så dör tråden. Det är därför jag säger att ni inte låter nån bilda opinion.
OT och Trams, ot och trams, du har typ tramsat för jag tycker det.
Är du iranier?
Citera
2022-11-06, 23:13
  #175
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Är du iranier?
Ja, jag är en iranie. Min mamma är kurd och pappa är pers.

Övriga iranier vågar inte skriva nåt om Iran på FB. Det finns många som skriver i pm och är iranier. De brukar fråga saker och diskutera.
Sverige påverkas av en gäng exiliranier som är en minoritet, fuckedup MEK. De här människorna vinklar svensk media om Iran. FB som en media med lite annorlunda måste ju fatta att det är just i såna frågor som yttrandefriheten behövs.
Citera
2022-11-06, 23:18
  #176
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Men iranierna som skriver sätter sig sällan över reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ja, jag är en iranie.
Och med tanke på de inlägg du skriver, och att du är en iranier, tillsammans med ditt påstående om att iranier sällan sätter sig över reglerna så kan vi enkelt gå tillbaka till mitt första inlägg i den här tråden det här året.
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Varför klagas det så mycket?
Det har skrivits mindre än 20 inlägg i den här tråden det här året, varav 8 är skrivna av dig. Så frågan är snarare varför klagar du så mycket?
Men svaret på den frågan är rätt enkelt, och är samma som man hittar i många liknande klagotrådar, nämligen en kombination av att du är en gnällspik och att du har en bristande förmåga till självkritik.
Citera
2022-11-06, 23:45
  #177
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Och med tanke på de inlägg du skriver, och att du är en iranier, tillsammans med ditt påstående om att iranier sällan sätter sig över reglerna så kan vi enkelt gå tillbaka till mitt första inlägg i den här tråden det här året.


Jag kan säga samma sak om er på FB. I den här frågan så har ni bristande förmåga till självkritik. Nej, vi sätter oss inte över reglerna men den andra sidan gör det och kommer undan. Grejen med den här kritiken mot FB är att det inte är påhitt eller att nån kräver mer än vad en medlem får enligt regelverket. Men publiceringen ska vara rättvisa. Man kan inte ta bort väsentliga delar i människors inlägg varna röven av dem.

Ta det här som exempel. Typ tråd handlar om Iran och man skriver nåt. Nån kommer bara: Aaa om Iran är bra så åk tillbaka.
Det är trams. Det som att nån pratar om Tarzan, oooo om Tarzan är bra så bo i skogen. Det är sånt här som tillåts o som stör diskussionerna. Men ni låter sånt stå. Men om IR5 i en militärtråd om robotar diskuterar rymteknik, ooooh, Varning och radering. Förklaring: Rymteknik och robotar är olika ämnen

Fattar du, det finns typ ingen logik bakom ert arbetssätt. Man behöver inte vara snille för att räkna ut hela grejen. Tror du vi är sjuka och gillar komma hit och klaga?
Citera
2022-11-08, 00:48
  #178
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag kan säga samma sak om er på FB. I den här frågan så har ni bristande förmåga till självkritik. Nej, vi sätter oss inte över reglerna men den andra sidan gör det och kommer undan. Grejen med den här kritiken mot FB är att det inte är påhitt eller att nån kräver mer än vad en medlem får enligt regelverket. Men publiceringen ska vara rättvisa. Man kan inte ta bort väsentliga delar i människors inlägg varna röven av dem.

Ta det här som exempel. Typ tråd handlar om Iran och man skriver nåt. Nån kommer bara: Aaa om Iran är bra så åk tillbaka.
Det är trams. Det som att nån pratar om Tarzan, oooo om Tarzan är bra så bo i skogen. Det är sånt här som tillåts o som stör diskussionerna. Men ni låter sånt stå. Men om IR5 i en militärtråd om robotar diskuterar rymteknik, ooooh, Varning och radering. Förklaring: Rymteknik och robotar är olika ämnen
Rapportera dessa inlägg som du anser bryter mot reglerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Fattar du, det finns typ ingen logik bakom ert arbetssätt. Man behöver inte vara snille för att räkna ut hela grejen. Tror du vi är sjuka och gillar komma hit och klaga?
Vill du verkligen ha ett ärligt svar på den frågan?
Citera
2022-11-08, 15:59
  #179
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Rapportera dessa inlägg som du anser bryter mot reglerna.


Vill du verkligen ha ett ärligt svar på den frågan?
Ja det blir intressant och veta varför ni gör så här? För jag tycker det är jävligt tråkigt och komma till f29 varje gång.
Citera
2022-11-10, 00:53
  #180
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ja det blir intressant och veta varför ni gör så här? För jag tycker det är jävligt tråkigt och komma till f29 varje gång.
En fråga är en mening som avslutas med ett frågetecken, så frågan jag syftade på var:
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Tror du vi är sjuka och gillar komma hit och klaga?
Vill du fortfarande ha svaret på den frågan, som jag misstänker att du ställde retoriskt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback