Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-21, 22:20
  #13
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikafred
Texten är "Död åt ZOG" enligt Expo

http://expo.se/2017/doms-for-antijudisk-troja_7452.html

OK! Isf backar jag från tidigare inlägg, för "Död åt ZOG" kan tolkas som en uppmaning att döda sionistiska judar.
Citera
2017-09-22, 18:53
  #14
Moderator
Gordon Blixts avatar
Här i Juridik diskuterar vi juridik. Det är inte ett allmänt skvallerforum om identiteter på dömda personer.

/Mod
Citera
2017-09-22, 20:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
OK! Isf backar jag från tidigare inlägg, för "Död åt ZOG" kan tolkas som en uppmaning att döda sionistiska judar.

Hur får du "en" regering(government) till judar(plural)?
Hur vet man att han ens menar Zionist Occupation Government med ZOG? Kan likväl betyda Zorro Och Gargamel =P
Citera
2017-09-23, 14:46
  #16
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Hur får du "en" regering(government) till judar(plural)?
Hur vet man att han ens menar Zionist Occupation Government med ZOG? Kan likväl betyda Zorro Och Gargamel =P

Nej, det kan det inte. Och man vet det eftersom han är nazist.
Citera
2017-09-23, 15:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Nej, det kan det inte. Och man vet det eftersom han är nazist.
Jo, det kan det visst det! Så en judes tröjor bär alltid ett judiskt budskap menar du?
Citera
2017-09-23, 21:32
  #18
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Jo, det kan det visst det! Så en judes tröjor bär alltid ett judiskt budskap menar du?

Ja det är exakt vad jag menar, du verkar otroligt skarpsinnig.

Sen OnT, vet någon om dom dömde honom för att bära tröjan eller för att lägga upp bilden?
Citera
2017-09-24, 08:33
  #19
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Ja det är exakt vad jag menar, du verkar otroligt skarpsinnig.

Sen OnT, vet någon om dom dömde honom för att bära tröjan eller för att lägga upp bilden?


HMF handlar om att sprida hatet/hetsen i tillräcklig omfattning. Att ha tröja på sig i sin ensamhet är inte straffbart, utan det är interaktionen med omgivningen som är det viktiga. Alltså är det ett säkert tips att det är publiceringen och spridningen av bilden (med syfte att hetsa, uppsåtet måste också finnas) som konstituerat brottet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback