Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-18, 21:55
  #13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebbelYell
Intressant tråd. Det är svårt och hitta i Sverige. I andra länder brukar det gå och hittta vakuumförpackad kimchi (liknar baconpaket).

Det finns i alla fall i Malmö något som liknar det du beskriver.
Citera
2021-11-18, 21:59
  #14
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Bumpar (jag gjorde som man rekommenderar - använde sökfunktionen istället för att skapa ny tråd)

Vilken Kimchi anser ni är mest prisvärd i matbutikerna eller i specialbutiker i Stockholm?

Jag har perioder då jag blir vrålsugen på Kimchi i mängder - fast jag orkar inte riktigt göra själv (har för lite plats - ska jag göra nåt i stil med kimchi själv skulle jag göra stora mängder och det har jag inte rum med)

Är någon av Risberg, Tistelvind eller Green Choice att föredra?
https://www.coop.se/handla/sok/?q=kimchi

Eller ska man bege sig till https://seoul-food.se/product-category/kimchi/

Eller finns kanske nån annan random asien-butik som är bättre? (Jag tycker mig inte ha sett mer än småburkar med relativt dyr kimchi på Asien-livs och dylikt)

När det fanns en koreansk restaurang här så frågade jag dem om jag fick köpa kimchi från dem och det gick bra. De gjorde sin själv. Jag var dock smart och handlade hämtmat där några gånger så jag ansågs som verklig kund. Fy fan gott det var. I Stockholm måste det ju finnas restauranger tänker jag.
Citera
2021-11-18, 22:02
  #15
Medlem
Finns det svenska män som äter sånt här? Hur mår ni?
Citera
2021-11-18, 22:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Finns det svenska män som äter sånt här? Hur mår ni?
Det är som salt&vinäger-chips. Första gången man käkar det tänker man "Varför i helvete skulle någon äta detta frivilligt?" - men man kan få smak för det. Är väl samma med mycket annat fermenterat som surkål också.
Citera
2021-11-18, 22:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Det är som salt&vinäger-chips. Första gången man käkar det tänker man "Varför i helvete skulle någon äta detta frivilligt?" - men man kan få smak för det. Är väl samma med mycket annat fermenterat som surkål också.
Chips? Nä ni är fan homosexuella hela bunten.
Citera
2021-11-18, 22:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
När det fanns en koreansk restaurang här så frågade jag dem om jag fick köpa kimchi från dem och det gick bra. De gjorde sin själv. Jag var dock smart och handlade hämtmat där några gånger så jag ansågs som verklig kund. Fy fan gott det var. I Stockholm måste det ju finnas restauranger tänker jag.
Bra tips! Jag hra fått för mig att det vore döfött att försöka köpa dylikt från restauranger efter att jag tidigare frågade en kvarterskrog om jag inte kunde få köpa några limpor av deras hembakta bröd - och fick ett tvär-nej (de menade att det mest skulle störa deras process att behöva göra mer än vad de behövde till restaurangen och va inte värt att sälja enstaka limpor till privatpersoner) - men det lär ju gå lättare med saker som kimchi som man ändå långlagrar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback