Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-22, 17:17
  #49
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Har man en sån stor gräsmatta att man skaffar en robotgräsklippare borde man ju ändå ha plats för den under vintern? Eller har folk i radhus med 5 kvadrat stor gräsmatta börjat införskaffa sig robotgräsklippare?

Förstår inte konceptet. Det måste vara mer tidskrävande att lämna/hämta grejorna än att bara ta hand om "hotellarbetet" själv. Samma sak med däckshotell om man bor i hus. Tar mig 30min att lägga om sulorna själv, ingen tidsbokning ellet ta ledigt från jobbet.
Citera
2017-09-22, 22:48
  #50
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Jag förstår inte riktigt behovet av ett "gräsklipparhotell" och jag förstår inte varför man inte skyddat kretskorten med silikon eller liknande?
På Söder har dom ju surdegshotell. Man lämnar in sin surdeg för omvårdnad när man åker bort.
Citera
2017-09-23, 11:54
  #51
Medlem
Inte-Igens avatar
Folk som bor i villa/radhus har väl förråd alt garage. Väldigt konstigt hotell. Men man kanske lämnar in dem och får service under vintern.

Edit. http://www.beviks.se/skogsmaskiner-n...ot-hotell.html
Citera
2017-09-23, 17:50
  #52
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Heja tvestjärtarna! Mina nya hjältar
Citera
2017-09-24, 07:42
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
..
Tvestjärtarna måste ha kommit in i gräsklipparna när de stod stilla, så det borde hjälpa att flytta laddningsstationen eller åtminstone hålla den ren från kryp.

Det lär dom redan ha tänkt på.
Det kanske är robothotellet som drabbats av tvestjärt-invasoin?
Citera
2017-09-24, 07:56
  #54
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Jag har alltid massor av myror på min, har en worx landroid. Dom verkar bo under locket eller åtminstone uppehålla sig där till stor del. Svartmyror bor ju normalt i marken.

Min har displayen gått sönder på i sommar men det skulle jag gissa är att det kommit in väta. Men helt otroligt låter det ju ändå inte att småkryp kan ställa till problem, jag har funderat hela tiden på vad myrorna kan ställa till med på min.
Citera
2017-09-24, 08:43
  #55
Medlem
Tillssons avatar
Hittade denna kommentaren i en tråd om gräsklippare

Citat:
:re: Elektrisk gräsklippare?
Inläggav Teslaägare Machris » 09 jun 2015 15:58
Skaffade Viking iMove förra året när sonen flyttade hemifrån och kvarvarande dottern inte tyckte det var

Vikingen hade lite barnsjukdomar med bl.a möjlighet för tvestjärtar o andra kryp att komma in på kretskortet i laddstationen o orsaka kortslutning ( hände 2 ggr) men det är fixat nu. Lantmännen i Kalmar hade dessutom ett enhetspris för installation vilket var extremt prisvärt om man hade en krånglig tomt.

Verkar vara en viss sanning ändå.

Källa: http://teslaclubsweden.se/forum/view...t=1528&p=21532
Citera
2017-09-24, 09:08
  #56
Medlem
Sunimods avatar
Trodde alla gjorde så, lämnar in sina saker för förvaring och service.

- Vinter/sommardäck, behöver pumpas och tvättas.
- Cykeln lämnas in på hösten för pumpa kedjan och smörja bromsarna.
- Bilen lämnas in varje år på förnyad lackbehandling trots att den skulle få ett outslitligt glanslager för massa pengar.
- Frugan/flickvännen, lämnas på stationen vår och höst för resa till huvudstaden för shopping och "omvårdnad".


Och givetvis robotgräsklippare, behöver årlig service och omvårdnad om man köper svindyr modell som skulle vara "servicefri" med 10 års garanti på batterier och motor.

Gemensamt, att du som man blir blåst på en massa stålar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback