Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 16:06
  #1
Medlem
Hallå allihopa. För nån månad sen köpte jag en begagnad moped av en vän för att ta mig till och från jobbet med. Det är en Viarelli sprint från 2015, fyrtakts. Den har kört fint utan några som helst problem fram till igår, när jag körde till jobbet. När jag hade kommit ca 3 km så började mopeden hacka och "hosta" och efter ett par sekunder la den av och blev stillastående. När jag försökte starta den igen så lät inte tändningen alls, utan det blev ett surrande ljud. Efter ett par minuter så lät det som att den försökte tända, men den hostade utan att motorn gick igång. Efter sammanlagt kanske 10 minuter gick motorn igång igen. Samma sak hände när jag provkörde igen och efter ganska exakt lika avstånd.

Jag är inte jättesugen på att lämna in den på reparation eftersom det förmodligen kommer kosta nästan lika mycket som mopeden är värd utan hoppas på att kunna lösa felet själv. Är det någon som har varit med om samma sak eller vet vad felet kan bero på?
Citera
2017-09-20, 16:16
  #2
Medlem
xitunos avatar
Slut på bränsle?
Citera
2017-09-20, 16:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Slut på bränsle?

Nej, jag tankade i fredags och det står att tanken är full. Som sagt, den går igång igen en stund efter att den har lagt av och då kan jag köra med den som vanligt fram tills dess att den lägger av igen.
Citera
2017-09-20, 16:24
  #4
Medlem
minponnys avatar
tändstift ?
Citera
2017-09-20, 16:26
  #5
Medlem
pillenottens avatar
Tänkbara felkällor
Konding i tändsystemet?
bensinfilter eller skit i flottörhuset
__________________
Senast redigerad av pillenotten 2017-09-20 kl. 16:30.
Citera
2017-09-20, 16:43
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
tändstift ?

Ja det kan ju faktiskt sitta löst (både tändhatt och själva tändstift)... skulle kolla detta först!
Citera
2017-09-20, 17:13
  #7
Medlem
rostigamazons avatar
Något med förgasaren, den tycks inte få bränsle hela tiden ?
Citera
2017-09-20, 18:14
  #8
Moderator
Arne.Ankas avatar
Uppstår problemet om du lossar på locket till bensintanken?
Citera
2017-09-22, 16:23
  #9
Medlem
minponnys avatar
verkar som han fick igång den inget svar på länge .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback