Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-20, 14:50
  #1
Medlem
Nu är de igång igen!

Efter att två svenska OneCoin Top Leaders, Navid Tavakoli och Max Milian Nilsenius lämnat det sjunkande skeppet så verkar de nu vara igång med ett nytt scam.
De utger sig återigen för att sälja utbildningar fast denna gången så använder de sig bl a av den riktiga kryptovalutan Bitcoin för att lura in sina offer i deras ny mining tjänst/utbildning.

En norman vid namn Mats Narverud verkar vara TCGs officiella ansikte utåt, men oddsen för att det finns större fiskar bakom är inte höga.

Fick tag på några screenshots!
https://imgur.com/a/c0RxZ

Vad tror vi om denna utbildningen, kommer den vara #transparent, #RealMining och ge en #DailyMiningProfit?

Någon som känner igen namnet Mats Narverud från någon annan scam?
Citera
2017-09-20, 17:04
  #2
Medlem
Hittar typ ... ingenting om TCG.

ca 350 anslutna på facebook, inget företag bakom, ingen hemsida, gratis mailserver för korespondans?

Ingen av deras "professionals" är kända på cryptoscenen, av de jag ser i den handfull poster som finns på deras fb sida)

misstänker att det är misslyckade onecoiners (främst) som nu ska sälja in cloudmining eller något annat smådåligt.

de lär sig långsamt våra svenska ponzipims navid och max, eller är klappmongon en bättre beskrivning, de rullar ju inte precis i deg.

från onecoin (ponzi/pyramid scam poletter) till gissar jag "cloudmining servrar". Ujujuj innan de har något vettigt att lära ut om crypto så kommer solen ha hunnit sluka jorden 2ggr om.

De har nått event 30/9. kommer säkert någon mer info då, ballast vore det endå om de presenterar twocoin, dubbelt så snabb, dubbelt så säker och dubbelt så värdefull som onecoin.....

gissar att de mest lågbegåvade och giriga i deras tidigare mlm projekt köper biljett och blir blåsta igen.

skönt att någon håller ett öga på dessa klappmongon. kanske inte kan tjära och fjädra dem och jaga ut dem ur byn, som elexirsäljarna i den wilda western, men inget klappmongo som går på deras "expertis" ska iafall inte kunna säga att de inte visste något innan de lämna över sina pengar.
Citera
2017-09-20, 18:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.kingkong
Nu är de igång igen!

Efter att två svenska OneCoin Top Leaders, Navid Tavakoli och Max Milian Nilsenius lämnat det sjunkande skeppet så verkar de nu vara igång med ett nytt scam.
De utger sig återigen för att sälja utbildningar fast denna gången så använder de sig bl a av den riktiga kryptovalutan Bitcoin för att lura in sina offer i deras ny mining tjänst/utbildning.

En norman vid namn Mats Narverud verkar vara TCGs officiella ansikte utåt, men oddsen för att det finns större fiskar bakom är inte höga.

Fick tag på några screenshots!
https://imgur.com/a/c0RxZ

Vad tror vi om denna utbildningen, kommer den vara #transparent, #RealMining och ge en #DailyMiningProfit?

Någon som känner igen namnet Mats Narverud från någon annan scam?


Är det samma Narverud som har enskild firma och erbjuder vård och omsorgstjänster så är det förmodligen inte den vassaste kniven i lådan, förmodligen en fd Onecoinare som tror han kan skapa eget med hjälp av två svenska klappmongos.
Citera
2017-09-21, 14:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hittar typ ... ingenting om TCG.

ca 350 anslutna på facebook, inget företag bakom, ingen hemsida, gratis mailserver för korespondans?

Ingen av deras "professionals" är kända på cryptoscenen, av de jag ser i den handfull poster som finns på deras fb sida)

misstänker att det är misslyckade onecoiners (främst) som nu ska sälja in cloudmining eller något annat smådåligt.

de lär sig långsamt våra svenska ponzipims navid och max, eller är klappmongon en bättre beskrivning, de rullar ju inte precis i deg.

från onecoin (ponzi/pyramid scam poletter) till gissar jag "cloudmining servrar". Ujujuj innan de har något vettigt att lära ut om crypto så kommer solen ha hunnit sluka jorden 2ggr om.

De har nått event 30/9. kommer säkert någon mer info då, ballast vore det endå om de presenterar twocoin, dubbelt så snabb, dubbelt så säker och dubbelt så värdefull som onecoin.....

gissar att de mest lågbegåvade och giriga i deras tidigare mlm projekt köper biljett och blir blåsta igen.

skönt att någon håller ett öga på dessa klappmongon. kanske inte kan tjära och fjädra dem och jaga ut dem ur byn, som elexirsäljarna i den wilda western, men inget klappmongo som går på deras "expertis" ska iafall inte kunna säga att de inte visste något innan de lämna över sina pengar.
Tror din analys är korrekt, f d OneCoin Leaders som försöker starta sin egna pyramid och utnyttja alla gamla och trogna klappmongon. Sen tycker jag det är viktigt att t ex Flashback håller dessa scammers namn vid liv så deras trovärdighet sjunker, för inte fan gör journalister någon granskning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
Är det samma Narverud som har enskild firma och erbjuder vård och omsorgstjänster så är det förmodligen inte den vassaste kniven i lådan, förmodligen en fd Onecoinare som tror han kan skapa eget med hjälp av två svenska klappmongos.
Precis, de såg hur mycket toppen av OneCoin drog in så nu vill de göra samma sak!
Citera
2018-01-30, 20:10
  #5
Medlem
Är det någon som vet hur dom jobbar?
Citera
2018-04-10, 12:43
  #6
Medlem
SailorRipleys avatar
Så sjukt nyfiken på hur detta funkar.

Har en kompis som precis har gått in och han har blivit helt besatt.

Är det så enkelt att det är MLM för ett utbildningspaket om crypto?

Och att han tjänar pengar på de han värvar?

Riskerar han att förlora pengar? Förutom de han redan satsat? Och de omkostnader han har för alla resor ovs.
Citera
2018-04-10, 14:54
  #7
Medlem
Citat:
Så sjukt nyfiken på hur detta funkar.

Har en kompis som precis har gått in och han har blivit helt besatt.

Är det så enkelt att det är MLM för ett utbildningspaket om crypto?

Och att han tjänar pengar på de han värvar?

Riskerar han att förlora pengar? Förutom de han redan satsat? Och de omkostnader han har för alla resor ovs.

Intressant, finns inte någon vidare info om det att hitta online. de är inget företag så de säljer enligt egna uppgifter något, enligt sin facebooksida.

du kanske kan höra med din kompis vad grejjen är? vad jag kan se så är det väll biljtter tilld eras events som är grejjen?. skulla va intressant att veta vad din kompis har att erbjuda
Citera
2018-04-10, 20:22
  #8
Medlem
La 5 minuter på att kolla runt lite, det är en ponzi med som rullat ett tag som de promotar,

bitclub network är vad tcg säljer, har varit igång sen 2014 med 2st minikollapser, vill du djupdyka i den så sök på bitclubnetwork på behindmlm, (länk till senaste posten, finns fler,)

http://behindmlm.com/companies/bitcl...-bitcoin-cash/

Tror din kompis kom in lite väl sent i eländet, men det är ju inte det mest efterblivna bedrägeriet som rullar just nu så det kunde varit värre, kört är det nog först när amerikanska SEC får nog och sabbar festen....(officiellt övergav bitclub den amerikanska marknaden, de är lite för duktiga på att döda ponzi och pyramidspel där)
Citera
2018-04-11, 19:06
  #9
Medlem
SailorRipleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
La 5 minuter på att kolla runt lite, det är en ponzi med som rullat ett tag som de promotar,

bitclub network är vad tcg säljer, har varit igång sen 2014 med 2st minikollapser, vill du djupdyka i den så sök på bitclubnetwork på behindmlm, (länk till senaste posten, finns fler,)

http://behindmlm.com/companies/bitcl...-bitcoin-cash/

Tror din kompis kom in lite väl sent i eländet, men det är ju inte det mest efterblivna bedrägeriet som rullar just nu så det kunde varit värre, kört är det nog först när amerikanska SEC får nog och sabbar festen....(officiellt övergav bitclub den amerikanska marknaden, de är lite för duktiga på att döda ponzi och pyramidspel där)

Självklart har jag kollat runt innan jag frågade här.

Vet att det är Navid och Max som ligger bakom detta.

Att det nu bygger på bitcoin, istället, för som tidigare, onecoin.

Jag har frågat polaren lite men ville se om det är någon här med lite insikt. Han är helt medveten om att det är ett pyramidspel men också övertygad om att han ska tjäna massa pengar på det. Eftersom hans föregångare gör det.

Jag vet att de säljer utbildningspaket med olika nivåer men vet inte vad det kostar, vad de de tjänar per värvning osv, osv. Har inte velat vara så frågvis då han kanske får för sig att jag är intresserad av att gå med.

Jag är mest intresserad av att höra från någon som kanske har deltagit i spelet själv.

Har ni tjänat pengar? Har ni torskat något? Har ni känt det som ni blåst era kompisar som ni värvat eller har de varit "nöjda kunder?

Hur ser ersättningsmodellen ut? Hur snabbt får man tillbaka sin ursprungsinvestering? osv. osv
Citera
2018-04-12, 11:51
  #10
Medlem
Hmm. Vissa har säkert tjänat pengar majoritet har det inte. Investeringen ligger vad jag förstår inlåst i 2000dagar och en liten del betalas ut varje d/v/m . Rekomenderar att du tittar på bhmlm dår kan du se orginal ersätnimgsplanen och förändrimgarna de gjort genom åren.

Men super generalla siffrot i mlm så förlorar 90% av deltagarna pengar och tid på sin medverkan 5% tjänar en knegarlön och 4.5% mer än en knegarlön. Och 0.5% hittar vi höginkomstagre och enstaka miljonärer.

I ett pyramidspel (är ju olagligy dessutom. Så lite som att fråga om man blir rik på bedrägeri. Narkatikförsäljning och bankrån) är ju kruxet att när det är slut på nya klappmongon att rekrytera in (vilket är matematiskt garanterat) så förlorar du allt du tjänat. Ligger du minus när pyramid kolppsar får du hålla tummarna att myndighter räddar tillbaks en del av förlusten . 0-75% är clawbacken jag sätt i olika kollapsade pyramider
Citera
2018-04-13, 10:23
  #11
Medlem
SailorRipleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hmm. Vissa har säkert tjänat pengar majoritet har det inte. Investeringen ligger vad jag förstår inlåst i 2000dagar och en liten del betalas ut varje d/v/m . Rekomenderar att du tittar på bhmlm dår kan du se orginal ersätnimgsplanen och förändrimgarna de gjort genom åren.

Men super generalla siffrot i mlm så förlorar 90% av deltagarna pengar och tid på sin medverkan 5% tjänar en knegarlön och 4.5% mer än en knegarlön. Och 0.5% hittar vi höginkomstagre och enstaka miljonärer.

I ett pyramidspel (är ju olagligy dessutom. Så lite som att fråga om man blir rik på bedrägeri. Narkatikförsäljning och bankrån) är ju kruxet att när det är slut på nya klappmongon att rekrytera in (vilket är matematiskt garanterat) så förlorar du allt du tjänat. Ligger du minus när pyramid kolppsar får du hålla tummarna att myndighter räddar tillbaks en del av förlusten . 0-75% är clawbacken jag sätt i olika kollapsade pyramider

Hur menar du att man förlorar allt man tjänat?
Citera
2018-04-13, 11:25
  #12
Medlem
vinster i olagligheter är inget man får behålla, antingen förverkas de av staten eller i fall av tex bedrägeri (som pyramidspel och ponzi hamnar under) tas tillbaka, samma princip som om jag rånar banken , blir tagen och dömd, bytet blir man av med.

Så +i pyramidspel vid kollaps =vinsten klassas som ”ill gotten gains”
Och - i pyramidspel, stäm din uppline/sponsor och håll tummarna att det finns nått att utmäta. Tyvärr så är det mer regel än undantag (finns dock exempel där ca75% fått tillbaks sina pengar, tiden, vänner, familj och anseende brukar däremot vara förlorat.

Sen vad som händer i enskilda fall och specifika pyramidspel och ponzis varierar givetvis enormt, majoritet som ger sig in i den här typen av bedrägerier är sammhälletsbottenskrap, moraliskt och eller ekonomiskt, det krävs även en good portionen naivitet, girighet och lågbegåvning (emotionellt och intelligens) , räcker egentligen med att läsa runt lite i de andra trådarna här på Flashback så framgår det tydligt, föreställ dig då nivån i länder där gemene man har sämre förutsättn8ngar och religion är utbrett.

Det innebär ju även att de inte förstår hur enkelt det är att få igen sin initiala investering (juridiskt i alla fall) , skam spelar in naturligtvis, och en läskig grej är ju att de som deltar aktivt , dvs investerar för att få möjligheten att sälja vidare är offer men även förövare sammtidigt,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback