Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-10, 16:59
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Klickar man på bilden och sedan förstorar upp så ser man tydligt att marken är plan mellan skytten och kvinna med barnet. Där ser man också tydligt att det inte finns några som helst skuggor varken runt skytten eller kvinnans fötter. Hur solen än står, högt eller lågt så syns tydliga skuggor på skyttens ansikte, bål och ben men överhuvudtaget inga på marken. Det avgör "äktheten" för mig. Bilden är ett montage.

Tittar man noga på bilderna så tycker jag det ser ut som ljuset kommer mot kvinnans färdriktning. Hennes fötter, barnets ben, hennes hand, hennes högra öra och nacke osv är skuggfritt. På skytten däremot verkar ljuset komma mer från dennes vänstra sida och mera uppifrån.

https://upload.wikimedia.org/wikiped...%281942%29.jpg

Det väsentliga är hur marken är mot kamerans position.
Solen verkar stå ca ”kl 13” i bilden, så en kort skugga från skytten bör då landa bakom honom, men det ligger en kropp ivägen så man ser inte vad som kan finnas bakom hans bakre fot.

Marken är hyfsat platt mellan skytten och kvinnan ja, men från kvinnan och mot kamerans position så lutar det uppåt, är en låg ås strax före kvinnans fötter. Som kan skymma en ev skugga från kvinnan. Det finns en mörk fläck som kan vara en del av skuggan från kvinnan en bit bakom kvinnan.

Solen ser ut att träffa i samma vinkel på både kvinnan skytten och allt annat. Skyttens kropp är skuggad i likvärdig vinkel som kvinnans.
Citera
2017-10-10, 17:17
  #38
Medlem
Vad skulle motivet vara för att förfalska det fotografiet? Det har bevisats på flera andra vis att de avrättade folk i öst på det här sättet.
Citera
2017-10-10, 18:17
  #39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det väsentliga är hur marken är mot kamerans position.
Solen verkar stå ca ”kl 13” i bilden, så en kort skugga från skytten bör då landa bakom honom, men det ligger en kropp ivägen så man ser inte vad som kan finnas bakom hans bakre fot.

Marken är hyfsat platt mellan skytten och kvinnan ja, men från kvinnan och mot kamerans position så lutar det uppåt, är en låg ås strax före kvinnans fötter. Som kan skymma en ev skugga från kvinnan. Det finns en mörk fläck som kan vara en del av skuggan från kvinnan en bit bakom kvinnan.

Solen ser ut att träffa i samma vinkel på både kvinnan skytten och allt annat. Skyttens kropp är skuggad i likvärdig vinkel som kvinnans.

Precis, jag uppfattar också solen stå ca kl. 13:00 på soldaten men ca 17:00 på kvinnan. Titta runt soldatens vänsterfot. Ingen skugga på marken någonstans. Jag tycker mer talar för att den är manipulerad än att den är äkta.

Det som fick mig att verkligen bli skeptisk till den officiella berättelsen om andra världskriget/förintelsen är just de lögner som avslöjats, tvålar, lampskärmar, förintelseöverlevare som upptäckts ljuga osv osv samt att det är fängelsestraff på att ifrågasätta förintelsen och att man inte får forska i det. Tvärtom, hade allt de sagt verkligen inträffat så har de inget att dölja. Då skulle man offentliggjort alla arkiv och kunnat besvara alla kritiska frågor utan att skrika antisemit och rasist etc. Ju mer jag läser de som är kritiska sida desto mer köper jag det och ju mer jag läser den officiella desto mer känner jag att det är en bluff. Jag har släkt på båda sidor som dog i kriget så jag har ingen sida åt ena eller andra hållet jag måste skydda eller "vakta".
Citera
2017-10-10, 18:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis, jag uppfattar också solen stå ca kl. 13:00 på soldaten men ca 17:00 på kvinnan. Titta runt soldatens vänsterfot. Ingen skugga på marken någonstans. Jag tycker mer talar för att den är manipulerad än att den är äkta.

Det som fick mig att verkligen bli skeptisk till den officiella berättelsen om andra världskriget/förintelsen är just de lögner som avslöjats, tvålar, lampskärmar, förintelseöverlevare som upptäckts ljuga osv osv samt att det är fängelsestraff på att ifrågasätta förintelsen och att man inte får forska i det. Tvärtom, hade allt de sagt verkligen inträffat så har de inget att dölja. Då skulle man offentliggjort alla arkiv och kunnat besvara alla kritiska frågor utan att skrika antisemit och rasist etc. Ju mer jag läser de som är kritiska sida desto mer köper jag det och ju mer jag läser den officiella desto mer känner jag att det är en bluff. Jag har släkt på båda sidor som dog i kriget så jag har ingen sida åt ena eller andra hållet jag måste skydda eller "vakta".


Då måste jag ställa mig frågan om varför du bara ser till den lilla del påstådda bevis som är felaktiga, och väljer att blinda för och ignorera den oerhörda mängd vittnesmål fakta dokumentation och annat som är kontrollerbara och korrekta, och som klart o tydligt visar att nazisterna höll på med systematiskt utrensning pch folkmord på oönskade.

När det gäller skuggorna så är vi inte ense där, kvinnans ansikte och resten av kroppen uppvisar tecken på att vara belyst från samma håll som allt annat i bilden.
Citera
2017-10-10, 19:11
  #41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då måste jag ställa mig frågan om varför du bara ser till den lilla del påstådda bevis som är felaktiga, och väljer att blinda för och ignorera den oerhörda mängd vittnesmål fakta dokumentation och annat som är kontrollerbara och korrekta, och som klart o tydligt visar att nazisterna höll på med systematiskt utrensning pch folkmord på oönskade.

När det gäller skuggorna så är vi inte ense där, kvinnans ansikte och resten av kroppen uppvisar tecken på att vara belyst från samma håll som allt annat i bilden.

Vi uppfattar helt enkelt bilden olika och det är ok för mig att vi tycker olika eller tolkar den olika. Mitt mål är inte att tvinga på andra min åsikt.

Detsamma gäller tex förintelsen. Det finns en tråd på FB, nämn tre saker som talar för eller emot förintelsen. Där tycker jag inte för-sidan presenterar vederhäftigt material helt enkelt. Jag fick berättat vad jag skulle tycka i skolan och sedan har jag hjärntvättats som alla andra av vår media och Hollywood. När jag ser på det med nya ögon är "bevisen" minst sagt tunna. Det tillsammans med långa fängelsestraff att ifrågasätta så väcker det en gigantisk varningsklocka hos mig. Regimer som utan att blinka slänger 85-åringar i fängelse för att de ifrågasätter något som hände för 75 år sedan har något att dölja. Än idag jobbar judarna/kommunisterna/sionisterna/globalisterna aktivt att förbjuda ifrågasättandet. I USA. I Sverige!! 2017!!!! Fundera över det.
Citera
2017-10-10, 19:20
  #42
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
den oerhörda mängd vittnesmål fakta dokumentation och annat som är kontrollerbara och korrekta, och som klart o tydligt visar

Verkar vara så att uppenbara brister i vittnesmål, fejkade foton, faktaförvanskning, feltolkad dokumentation, och annat som är kontrollerbart visar sig vara satt i system. Men det vet vi nu att du aldrig kommer medge eller erkänna.

Kol nidre?
Citera
2017-10-11, 17:22
  #43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Verkar vara så att uppenbara brister i vittnesmål, fejkade foton, faktaförvanskning, feltolkad dokumentation, och annat som är kontrollerbart visar sig vara satt i system. Men det vet vi nu att du aldrig kommer medge eller erkänna.

Kol nidre?
Intressant, hur förfalskade de detta? I rättegången emot 20 juli mordförsöket på Hitler, där Schwerin von Schwanenfeld talade om morden på judarna. Freisler for upp i luften när han avslöjade en sådan sak. Alla vet om vad han menade om detta.. 1 minut in i videon.

Hur har de förfalskat detta? https://www.youtube.com/watch?v=3_aluekfYmo
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback